Jag gjorde sådana lådor som i länken. Mina pållar gnagde i sig skivan på bara några veckor... Nu har jag galvat galler i lådorna istället, funkar finfint!
Har du bild på gallret du använt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gjorde sådana lådor som i länken. Mina pållar gnagde i sig skivan på bara några veckor... Nu har jag galvat galler i lådorna istället, funkar finfint!
Jo, på photobucket... ska kolla om jag kan hitta någon annan stansHar du bild på gallret du använt?
Lade upp på forumbilder så nu får vi se om det funkar...Jo, på photobucket... ska kolla om jag kan hitta någon annan stans
Vi hade en på förra stallet. Jag tror den användes tre gånger under de fyra år jag stig där. Det är inte bara att hålla sugen över skiten så att den sugs upp utan man får dra med den tunga sugen fram och tillbaka över högen. Det är ett konststycke att ställa in så att den suger lagom mycket. Antingen så blir det för lite, och då får man verkligen jobba fram och tillbaka, eller också blir det för mycket så att den suger sig fast i backen. Det är lättare att mocka med grep och skottkärra.
Det lät smidigt med en som man kan köra runt det har jag inte hittat nån.Jag brukar hyra en. Tungt som fan, men jovisst, man får en väldigt fint urmockad hage. Har kört min efter bilen, hade jag haft en ATV hade jag kunnat tänka mig en.
Mitt tips är att se om du kan hyra en först!
Helst hade jag velat testa en ny som man kan köra runt, istället för att hålla i ett rör.
Fyrhjuling med kärra bakom? Det är mindre tungt att lyfta upp skiten med grepen än att köra med sugen.Hmm ja det lät ju inte så bra.
Tänkte på sommarhagarna och skogshagen jag har
Med skottkärra skulle jag aldrig bli klar
Lade upp på forumbilder så nu får vi se om det funkar...
och det gjorde det inte! en länk då?
http://forumbilder.se/G9AGS/dsc-0101
Länk funkade så här kommer en bild till där jag fixat till lite större hål i gallret:
http://forumbilder.se/G9AGS/dsc-0105
Var har du hittat galler? Det känns som om jag letat efter bra galler till mina lådor i flera år...Jag gjorde sådana lådor som i länken. Mina pållar gnagde i sig skivan på bara några veckor... Nu har jag galvat galler i lådorna istället, funkar finfint!
Här har projekt stallbygge börjat så smått efter att vi äntligen är klara med flytten och på plats. Har börjat med att rensa ur en hörna så att jag i alla fall har en uppbindningsplats. Sen ska resten av ladugården tömmas på all bråte som ligger där, gjutna foderbord ska tas bort, taket ska förstärkas om så att det går att flytta stolparna till mer lämpliga platser. Och sen ska golvet gjutas på några cm då topplagret är lite poröst. Sen kan man äntligen börja bygga boxar och sadelkammare usch, vad har man gett sig in på!
Mycket jobb är det Vad många boxar blir det?
3 är tanken är egentligen bara i behov av två men när det finns plats så är det väl lika bra med en i reserv