Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jäkla mobil... Skulle skriva att avelsstoet jag lånar för att betäcka (inte den jag tävlat, en annan men med samma färg) har lämnats hos Ardur nu, så håll tummarna för att hon blir dräktig och att jag får ett SVART föl nästa år (trött på skitiga vita)! :)

Så jävla ARG!! Stallägaren kan inte respektera att Sags ska ha munkorg när hon öppnar upp betet ca fem timmar per dag så hästen har blivit fet.
Sagt ifrån hur många gånger som helst. Skitledsen :( Flyttar lördag, men ändå :( så jävla onödigt.

Jäkla mobil... Skulle skriva att avelsstoet jag lånar för att betäcka (inte den jag tävlat, en annan men med samma färg) har lämnats hos Ardur nu, så håll tummarna för att hon blir dräktig och att jag får ett SVART föl nästa år (trött på skitiga vita)! :)
Spännande!
Hoppas du får ett lika härligt ardurbarn som jag ;)

Så jävla ARG!! Stallägaren kan inte respektera att Sags ska ha munkorg när hon öppnar upp betet ca fem timmar per dag så hästen har blivit fet.
Sagt ifrån hur många gånger som helst. Skitledsen :( Flyttar lördag, men ändå :( så jävla onödigt.
Hur fet är fet?
Tänk på att mycket av det hästarna lägger på sig är vätska.. Jag skulle nog bara bita ihop, låta saga njuta av att slippa i några få dagar till och sen ta tag i det och få ner henne i vikt igen när du flyttar.
Det är tyvärr så med stallägare ibland..

Hur fet är fet?
Tänk på att mycket av det hästarna lägger på sig är vätska.. Jag skulle nog bara bita ihop, låta saga njuta av att slippa i några få dagar till och sen ta tag i det och få ner henne i vikt igen när du flyttar.
Det är tyvärr så med stallägare ibland..
En del är vätska, men hon har lagt på sig, helt klart. FET kanske är att ta i, men hon har för mycket hull iaf.

Jag kommer dessutom bo (jobba alltså) i Stockholm på veckorna i två månader framöver och en god vän kommer motionera henne ett par dagar i veckan och sen jag på helgerna då så jag har inte jättemarginaler för att hålla hullet på henne.

Mest är jag väl besviken och ledsen att stallägaren inte respekterar mina val som hästägare (jag respekterar att hon gör helt annorlunda med sina än vad jag skulle gjort om de varit mina).

Jag förstår hur du tänker och känner. Man känner sig orättvist behandlad. Speciellt eftersom det gäller ens egen häst..

Sen blev jag nyfiken på vart i Sthlm du jobbar? :p
Vart har du saga?

Jag förstår hur du tänker och känner. Man känner sig orättvist behandlad. Speciellt eftersom det gäller ens egen häst..

Sen blev jag nyfiken på vart i Sthlm du jobbar? :p
Vart har du saga?
Jamen precis den känslan!!

Thorildsplan är närmsta tunnelbanestation. Börjar på tisdag och nio veckor framåt :) Som jag vet idag iaf.

Saga kommer bo hos en vän utanför Örebro och jag kommer bo i Örebro när jag inte jobbar.

Jag måste bara få skryta lite över mina fina hästar när jag blivit fotad. Diskó är 6 år och en sån stjärna. Så trevlig, sån naturlig takt och fina rörelser:

10301420_10154226213860545_2989429571316653085_n.jpg

10350527_10154226214565545_6209051541605191626_n.jpg

Sigurrós, aka Traktorn, är 4 år och börjar bli så kalasfin. Femgångare med fin tölt och ffa galopp. Passen också fin, även om den förstås ridits sparsamt.

10367691_10154226214690545_6851859385683141128_n.jpg

10474181_10154226213875545_2929135090344301777_n.jpg

Hälsningar,
Stolt husse!

Jag måste bara få skryta lite över mina fina hästar när jag blivit fotad. Diskó är 6 år och en sån stjärna. Så trevlig, sån naturlig takt och fina rörelser:

10301420_10154226213860545_2989429571316653085_n.jpg

10350527_10154226214565545_6209051541605191626_n.jpg

Sigurrós, aka Traktorn, är 4 år och börjar bli så kalasfin. Femgångare med fin tölt och ffa galopp. Passen också fin, även om den förstås ridits sparsamt.

10367691_10154226214690545_6851859385683141128_n.jpg

10474181_10154226213875545_2929135090344301777_n.jpg

Hälsningar,
Stolt husse!
Vilka underbara hästar! Förstår att du vill skryta! Hur är traven på 4 åringen? Hur länge är hon riden? Stam? Ruskigt fin!!

Har ridit femte lektionen för dressyrtränaren nu, och vi är lyriska allihop! Tänk att man kan få rida en hel lektion med ett fånigt leende :D
Nästa gång ska jag få med en fotograf, för så fin som han är i traven nu har han aldrig varit. Vi gjorde dessutom en tiopoängs-halvhalt igår, kändes som det finns lite passage i honom om ett par år...

Töltar gör vi knappt, bara på grusvägen på väg till lektionerna, och då känns det som den blivit bättre. Vi fokuserar på annat som vi båda tycker är roligare, och hoppas på att tölten kommer med dressyrjobbet.
Målet nu är en liten ovalbanetävling i augusti och debutera LC/LB på lokaltävling i höst.

Och så har jag bara roliga saker framför mig, bara tre terminer kvar till psykologexamen, har kommit igång med min egen träning, och har massa roliga resor framför oss.

Funderade också på det Jonas Bring skrev på ishestnews, om den nya domarhandledningen. Jag får väl erkänna att när jag tävlade sist så red jag mycket "som förr", för att jag inte litar på att man faktiskt kommer få utdelning för en medelmåttig mjuk häst, utan jag vill liksom "skruva upp" gångarterna när jag kommer in på banan. Nästa gång ska jag prova att rida långsammare, mer samlat, mer balanserat, och se vad som händer. Om hästarna med supergång och underhals fortfarande kommer före då så blir jag faktiskt konfunderad. Jag hoppas vi är på väg mot en förändring, och jag hoppas det kommer synas på de större tävlingarna. Vi har ju två stora mästerskap i Herning framför oss, t.ex :)

Alltså vilka underbara hästar jag har och underbar dotter! :love:

Var på studentfirande igår hela dagen och var hemma först vid 18.30. Hade tänkt rida på kvällen men min man fick för sig att han skulle börja slå för hö så han tog traktorn och åkte iväg för att dra igång årets höskörd :) Alltså blev det ingen ridning för mig då jag blev ensam hemma med dottern. Men jag tänkte att lite lätt longering ute på stallplanen kan ju funka. Sagt och gjort, longerade Laukur lite medan dottern lekte i sandlådan. Men sen ville hon vara med så jag stoppade Laukur och sa att hon kunde komma in till mig i mitten innan han fick fortsätta springa runt. Hon följde efter med när jag försökte hålla drivande position mot Laukur (han är känsligt för sånt, så stå stilla i mitten funkar ej) och båda var superduktiga! Det är så underbart att kunna ha med dottern hos hästarna för det tycker vi är kul båda två :) Hästarna är så snälla och tar hänsyn till vart hon är och hon lyssnar på vad jag säger så det inte händer något :) :love:

Hemma från Sols återbesök hos osteopaten med ett stort leende på läpparna!

Inga fler återbesök, utan nu ska jag bara fortsätta träna och massera henne. Om jag vill är jag välkommen tillbaka för "underhåll" men nu är behandlingen över.
Nästan ett år har gått sen första besöket då skadan hittades. Och nu hoppas jag att vi kan lägga tre års hältutredningar bakom oss.

Fick dessutom beröm för hennes fina trav. "Hon travar ju inte som en islänning om man får säga så". :D:bow:

KL
Hej, Hur köper ni unghäst/föl? Åker ni alltid och tittar personligen eller köper ni på film och fotobevis även i Sverige om det är långt?

Jag har köpt 3 unghästar, ej inridna men 3 år gamla vid inköp.
Har åkt för att titta på alla då jag vill se lynne och gång.
Föl skulle jag nog känna är mer okej att "bara" se film. Men det ska mycket till för att jag skulle köpa något att vänta på i 3 år ...

Jag känner nog som du. Har köpt min ena häst som föl på bild för flera år sedan men då kollade en kompis åt mig. Bara så frustrerande ibland att vårt land är så jäkla avlångt när man ser något intressant ;-)

Prata inte telefon när ni leder unghästar.... Min mamma,som är upptagen inför Lydnads SM i helgen, ringde och jag kände mig tvungen att svara. Pratar ett par sekunder men tillräckligt länge för att en av de två hästarna jag leder ska hinna bli rädd för grannens hund, slänger sig fram och kliver i mina skor så jag faller som en fura med båda hästarna vilt kastande åt motsatt håll.

Resultatet: 8 veckors sjukskrivning pågrund av axeln satt sig i fel läge- inget sommarjobb, ingen ridning bara sitta och hänga..... Sommaren förstörd.... Blääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 634
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 793
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV