I'm back, again
Får se hur länge det håller i sig nu
Tänkte bara flika in att jag tävlade för två veckor sedan med nya domarhandledningen och fick 5,7 i T3 och 6,4 i V2. Alltså A-klass i V2
Sen för en vecka sen tävlade jag för 4,10 i T3 (med en 3,0 av en domare....) och 5,03 i V2. I tölten va han seg och emot som bara den men ren i takt och bra tempo och bra tempoväxlingar osv, men ganska emot och det är klart att poängen går ner, för det va inte harmoniskt och vi jobbade inte med varandra, men 3.0 var lite väl hårt kände jag. I V2 kändes han ändå bättre, var med mig och mer harmonisk och jag ba nä men en poäng runt 5,80 borde inte va omöjligt för han kändes inte så mkt sämre än veckan innan. Döm min förvåning när jag landar på 5,03... Dock va det genomgående hårda poäng och det var nog bara ett ekipage som fick över 6.
Det kommer vara upp och ner ett tag men vissa tillfällen känns det som om vissa domare dömer stenhårt enligt nya och letar fel, medan andra tar det lite lättare men ändå fokuserar på en mjuk, harmonisk och glad häst men att takt osv fortfarande ska spela största rollen! Tror detta blir toppen när allt hamnar på rätsida
Lite från mig nu då, efter en tur till Island i 6 månader 2012 så har jag vart på Strömsholm och blivit C-tränare och B-instruktör, hittat ett jobb som jag vill stanna länge på och fått låna en finfin häst att tävla
Så här flyter det på! Hade dock tre hästar att tävla nu till våren, den ena fick griffelbenet avsparkat och sedan bortopererat och ska sättas igång nu. Den andra fick en spark och blev halt, fick gå på fenylbutazon, höll på att dö men klarade sig och är nu också igångsatt! Den tredje är hel och levererar så gott han kan
Ha det gott!