Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden *nr2*

Jag är precis likadan.
Till stallet ska jag oavsett väder! Finns alltid något man kan hitta på :)
Fast sen är jag en sån som gärna har ridhus där jag står inackorderad.

Beror på varför hon är triangel märkt ärvdet något ärftligt lr någon form av skada som tyder på svaghet så ska hon ju inte ens gå till avel för vi väl få fram starka hållbara hästar att tillföra den svenska islandshäst aveln!?

Självklart vill de nya ägarna stärka aveln. Det bedriver seriös och målmedveten avel, varav hon är en i ledet i den. Skadan är som sagt från en olycka, en spark i hagen som tog fel. Vi har besökt veterinären varannan vecka i mer än ett år nu, och det blir helt enkelt inte bra. Blödningarna på gaffelbandet går upp för minsta skrittpromenad. Hon har nu fått gå utan behandlingar i hagen, för att se om hon klarar av det utan att ha ont. Det gör hon. Har diskuterat fram och tillbaka med flertalet veterinärer för att få fram deras åsikt. Det säger att det är hållbart för avel.
Men skadan är från ett yttre trauma, inte på grund av hästens hållbarhet.

Hade hon varit fungerande häst hade jag ridit, visat, tävlat och sen tagit föl. Nu missar vi bara första biten.

Det starka psyket beror dels på att hon är lite kaxig, dels att det är den första hästen jag äger, den första hästen jag rider in. Självklart har jag gjort mycket fel, men jag har haft tillgång till mycket bra hjälp. Hon är inget monster, men vill hon inte tölta utan trava visar hon det. Sen töltar hon, rent och i alla tempon. Hade hon varit hos någon annan hade hon kanske varit världens lugnaste lilla häst, men nu är hon inte det. Hon skulle aldrig vara dum, men har en stark personlighet och är inte rädd för att säga till.

Fjordtorkan: Jag med, och nu vet jag att hon får det bra. Hon ska stå kvar i samma stall så jag får ändå träffa henne varje dag. För vår del är det lättast att sälja, i alla fall i detta fall.

Ja, ska se om man inte kan fixa lite bilder snart :)
Borde fÅ gjort de snarast, nu när han går så bra :D

Hej allihopa :) Läser varje dag men uppdaterar inte så ofta om mig själv, men kände att jag ville nu, är lite spänd då jag ska rida kurs för första gången på väldigt lång tid (sen hólar typ) och de ska bli så roligt trots att hästarna är långt från redo och har varit i ridhus 2grr innan men vi gör det bästa av det hela helt enkelt :)

Vill bara önska er alla en supertrevlig lördag med härliga uteritter :)

//Petronella

Hur många av oss här låter oss hindras av vädret? Vilket väder stoppar oss?

.

Hällregn och blåst samtidigt stoppar mig.

Fast hästarna skall ju fortfarande skötas och stallet göras oavsett väder. Stalljobb i skitväder gör mig inte så mycket, det är skönt att röra sig.

Men när det hällregnar o blåser så rider jag extremt sällan. Jag gillar inte att lägga sadel o trycka ner vätan mot huden på mina hästar som ju går i lösdrift. Så även om jag kan klä mig o rida ändå så bär det mig emot.

Kyla gör mig inget :)

Knapplånar mig själv för att berätta att jag sitter o tittar på World Cup via live-streaming. Himla bra idé det där med streaming! Fast jag skulle behövt en större telefonskärm så jag kan se lite mer ;)

Såg en hingsteshow alldeles nyss o blev lite småkär!
Spana in godisbiten!
wpid-screenshot_2012-02-25_1532_1.png

Ja tack :love: Silvergulbruna Mattur frá Hólmahjaleigu

Men vad det finns mycket fina hästar! Önskar att jag kunde rida som de tävlanden i danmark o ha lika fin häst :) Men nåt skall man ju ha o drömma om eller?

oij det skulle jag också vilja veta om de går att se efteråt någonstans.? :)

Okej, ber om ursäkt redan nu för jag spammar denna tråden med en häst som inte ens rids än MEN visst kommer det bli något riktigt fint av herren?
Snart 22 månader på bilderna.
bild-5.jpg

bild2-3.jpg

bild2-2.jpg

Ja, han såg riktigt trevlig ut!

Korven: Det är gratis idag med, eller det var i alla fall till en början, när det fanns på Hestafrettirs hemsida. Jag ser fortfarande på det, då jag haft igång det hela dagen, men går man in på den sidan den ska finnas (även om jag själv kopierar webadressen och klistrar in i ett nytt fönster) så får man bara upp någon resultatsida, så streamingen ligger inte kvar där längre.

Nu är det dock "bara" A-finalen i T1 kvar, men det har varit mycket kul på vägen!

Han är så fin din lille pöjk! :love:

Och vem är det som säger att hästarna i tråden måste ridas? Det är väl en allmän snacktråd som får handla om allt som har med hästar att göra, inte bara ridning. :) Och bilder är alltid väldigt trevligt.

Wow, en sån skulle jag inte tacka nej till. När jag blir rik ska jag ha massa fina hästar. :D

Nää, om man skulle ta och åka till Göteborg imorgon ändå. :D

Har varit duktig och pluggat hela kvällen, så nu hinner jag faktiskt med att ta lite ledigt imorgon och unna mig lite skoj. :banana:

Kompisens häst (tillika Godis kompis/kärlek) ska vara med, ska bli sååå kul att få se henne!!!! Har verkligen gått och grämt mig över att jag inte kunde gå pga. plugg, så himla glad att jag får chansen att se henne in action. :D Så jäkla coolt!

Sen blir det säkert lite shopping också misstänker jag.

Och vem är det som säger att hästarna i tråden måste ridas? Det är väl en allmän snacktråd som får handla om allt som har med hästar att göra, inte bara ridning. :)

Det hoppas jag verkligen att den får, annars har inte jag så mycket att göra här, som inte suttit på en häst sen oktober och min enda egna är 2 år gammal och bor för tillfället i Skåne, jag har inte ens sett henne (inte ens på bild) sen hon var 9 månader. :p

Jag tänker dock befinna mig här ändå. :angel:

Tänkte mest att 10orna har egen tråd, men den är död just nu. Växer och är lurviga och ojämna :P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
757
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
271
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
253
Senast: Roheryn
·
Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte