Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej jag har förstått att vissa inte har disciplin nog att träna när det är dåligt väder.
Träligt! Är du från Östergötland?;-)*kl*
Legat däckad i influensan hela veckan, fy sjutton.
Men idag orkade ja mig ut på en liten tur med Odinn pånken, kändes riktigt bra.
Han e ju bra rolig nu. De är skit svårt att driva honom framåt, de blir mer uppåt en framåt, stundtals väldigt irriterande
Men vilken galopp herrn har fått plötsligt, å kan galoppera i både normalt å ökat tempo, i en hyfsad stabil form där han bär sig riktigt bra
De märks att han är bra nu, aldrig känts så här bra GLAD!!
Nu hoppas jag att våra träningar blir av i vår, men verkar trögt med deltagare i år, såååå träligt
Beror på varför hon är triangel märkt ärvdet något ärftligt lr någon form av skada som tyder på svaghet så ska hon ju inte ens gå till avel för vi väl få fram starka hållbara hästar att tillföra den svenska islandshäst aveln!?Lite trådkap här.
Vad skulle ni betala för ett 6 årigt triangelmärkt sto, utan några vidare meriter ( några lättklasstävlingar med 6r för allt utom tölt, som vi fått någon femma för när hon väl visar den korta stunder) som sagt har hon haft svårt att få fram tölten, men den finns där när hon väl går med på det. Har annars bra jämna gångarter och det fanns mycket att utveckla.
Nu ska hon gå till avel, och pga triangelmärkningen har värdet sjunkit ner rejält. Men vad betalar man för en sådan häst?
Man får tillbaka kostnaden fort i och med avkommorna, men man vill inte ta för mycket betalt. Är 10 00 mycket i de fallet?
Men ett starkt hårt psyke kan ju vara lika illa att avla på som en ärftlig skada! Man vill ju Avla på sånt som bara tillför bra saker!Anledningen till de svåra med tölten är enligt mig bara en kombination av starkt psyke, och det är första hästen jag ridit in. Jag hade gjort annorlunda med henne nu, och hade då nog inte haft lika mycket problem. I somras red jag henne en period, då kunde vi tölta stabilt i alla tempon. På tävlingar går det inte fullt lika bra.
Triangelmärkt efter att ha fått en spark, som tog på gaffelbandet bak.
Svenskfödd utan exem, en avkomma som för tillfället ska få gå kvar som hingst. Han är tydligen rätt lovande.
Det är inte heller jag som ska avla på hästen, utan köparen på hästen som efterfrågat den så fort dom hörde att den numera är oridbar, de har sett hästen genom tiderna och vet exakt hur den fungerar och dens kapacitet. Hade inte just dom velat ha hästen så hade hon nog blivit avlivad, själv tyckte jag att det var ett bra öde (:
och till vem var den tråkiga kommentaren menad då?:-S
Träligt! Är du från Östergörtland?;-)
På vilket sätt anser du kommentaren rolig? Eller ironisk?
Nu tror och hoppas jag Bojs kommentar inte var riktad till Gullan personligen.
På vilket sätt anser du kommentaren rolig? Eller ironisk?
Nu tror och hoppas jag Bojs kommentar inte var riktad till Gullan personligen.