Snabbaste analyssvaren ? Var?

gylle

Trådstartare
Jag som är nyfiken av naturen och vill veta allt direktoch just nu sitter och skall skicka in höanalyserna började fundera på var det egentligen går fortast. Har tidigare använt både Analycen och Hjortens men det har tagit så lång tid att få svaren (Vidilab vad gäller träckprov med svar dagen efter är helt i min stil).
Så om man vill slippa vänta 2-3 veckor på svaret finns det något annat bra lab att skicka till ? (Standardanalyser inkl mineraler är det jag vill ha).
 
Sv: Snabbaste analyssvaren ? Var?

Har bara testat Analycen och sen Agrilab en gång. Analycen är klart snabbast i den lilla jämförelsen.
 
Sv: Snabbaste analyssvaren ? Var?

Använde mig av Agrilab och det tog en vecka. Nu kanske det är högtryck och en vecka är väl ok med tanke på att det ska fodras med höet knappt ett år?
 
Sv: Snabbaste analyssvaren ? Var?

Jag brukar skicka till Hjortens lab. Det tar också en vecka men jag brukar ringa dem efter 4 dagar och få alla uppgifter via telefon :angel: Är som du...vill veta allt NU på en gång :p

Jacky
 
Sv: Snabbaste analyssvaren ? Var?

Jovist tar det bara en vecka så är det ju ok, skickade iväg det ikväll blev hjortens igen även om det tog 2½ vecka i fjor och då var det inte sån högsäsong som nu (ifjor var vi ju här nere i Skåne klart före övriga landet med att ta in vilket vi inte är i år iom den sena snön här, denna vecka har väl i stort sett hela landet skördat så jag kan bara gissa hur många analyser de får in nu).
 
Sv: Snabbaste analyssvaren ? Var?

Har för mig att det är analycen som även skickar ut sina svar via mailen så att det går lite fortare i alla fall.

Mvh
Camilla
 
Sv: Snabbaste analyssvaren ? Var?

Analycen har alltid varit snabba då jag lämnat höprover, har tagit max ett par dagar till svar och förra gången fick jag svar på mail redan dagen efter!
 

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 672
Senast: Hedinn
·
Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 488
Senast: Voeux
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 577
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 286
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp