Smyckes avslut, hur fästa?

det står ju.. man ska limma fast det som ska sitta i den.. och sen får man köpa fästen/spänne till så att man kan sätta fast det runt armen
 
Precis som @sweep skriver så använder man typ superlim, "smörjer in" ändarna av tagelflätan (för jag antar att du flätat?) ordentligt och sedan sticker in och låter ligga och torka. När man har sådana avslut och inte sådana man klämmer ihop är det dessutom viktigt att ha så mycket tagel att det precis får plats inne i avslutet.
 
Har bara gjort ett och det har gått sönder en gång när jag drog för mycket i det, men annars har det hållit bra trots mycket användning. Men det finns ju sådana avslut man klämmer ihop med tång efter att ha limmat också, antar att för absolut bäst hållbarhet ska man använda sådana.
 
Har bara gjort ett och det har gått sönder en gång när jag drog för mycket i det, men annars har det hållit bra trots mycket användning. Men det finns ju sådana avslut man klämmer ihop med tång efter att ha limmat också, antar att för absolut bäst hållbarhet ska man använda sådana.
Tack för svar :). Jag tycker dom här runda va finast och passar bäst in så därför tog jag dessa. Får vara lite försiktig med armbandet när det är klart :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 999
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 138
Senast: cirkus
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
5 337
Senast: ameo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 474
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp