sminkar du dig innan dressyrtävling?

K

kachic

Nu vill jag veta hur många som använder smink vid tävlingar, med tanke på hur länge man kan stå och putsa hästen så är det kanske lite underligt att (iaf jag) aldrig kommit på tanken att sminka mig själv? eller vad säger ni sminkar du dig vid tävling?

Sv: sminkar du dig innan dressyrtävling?

Jag gör det inte heller, men funderade på samma sak som du när jag läste om det i Ridsport spec.

Jag har väl helt enkelt förutsatt att det inte är just mitt ansikte domaren tittar på, för då hade jag fått betydligt lägre poäng, smnikad eller ej.. ;)

asså sminka och sminka...

det är itne spc skönt att vara sminkad i stallet,ifall man får skit i ögat å så..hehe så därför är jag på sista tiden ganska osminkad..

men Däremot ser jag till att jag är brun..solar solarium regelbundet och då kan jag vara utan smink och "se bra ut" :idea:

men jag färgar mina ögonbryn och fransar regelbundet så då ser jag relativt naturligt sminkad ut och det räcker..

så vid tävling gäller de samma sak där..

Jag hoppar men antar att jag kan svara ändå. Ja jag sminkar mig alltid när jag ska tävla. Annars också för den delen.

nej, jag ycker det är lite löjligt, man måste ju gå upp så satans tidigt när man tävlar så smink skulle jag aldrig orka kleta på :p

mumin skrev:
Jag gör det inte heller, men funderade på samma sak som du när jag läste om det i Ridsport spec.

Jag har väl helt enkelt förutsatt att det inte är just mitt ansikte domaren tittar på, för då hade jag fått betydligt lägre poäng, smnikad eller ej.. ;)

det var också av läsningen i ridsport som jag kom att tänka på det,
det är klart att när man rider med hjälm så ser man ju inte heller ansiktet särskilt mkt ;)

men kanske ser det lite fräschare ut att inte ha mörka ringar under ögonen (som jag morgontrött som jag är alltid har iaf första klassen. ;)

kachic skrev:
det var också av läsningen i ridsport som jag kom att tänka på det,
det är klart att när man rider med hjälm så ser man ju inte heller ansiktet särskilt mkt ;)

men kanske ser det lite fräschare ut att inte ha mörka ringar under ögonen (som jag morgontrött som jag är alltid har iaf första klassen. ;)

Det har jag också gjort nån gång, försökt dölja de mörka ringarna lite grann, när de varit väldigt tydliga.. Men inte annars, sminkar mig sällan när jag håller på med hästar, blir ofta irriterad i ögonen t ex och kan då inte låta bli att klia, och ett sminkat öga blir då jättesnyggt, eller inte.. :crazy:

jag sminkar mig alltid när jag ska tävla. dels vet jag hur blek jag blir när jag är osminkad (ser i princip död ut, varken ögonbryn eller fransar syns :p ) och så känns det trevligare med en pigg Feather än en som ser trött och glåmig ut.
Sen ska det inte vara spacklat, bara lite för att förstärka så att säga...

Jag känner mig piggare med smink på, sen att domaren ska titta på hästen ochi nte på mig är väl en annan sak...

Händer väl att mascaran åker på ibland...men det är hästen och min sits som dommaren ska titta på inte ansiktet!

Sminkar mig alltid när jag ska tävla men visserligen nästan alltid när jag är i stallet ändå så.

Alltid sminkad på tävlingar. Använder oftast lipgloss innan jag ska in på banan, haha, vadå fåfäng. :)

Jag använder isf ett coverstick, men det är oftast det enda. Kanske lite mascara på sin höjd. Bättre att isf lägga tid på sin utrustning och håruppsättning etc. :) Jag använder sparsamt med smink till vardags också.

Senast ändrad av en moderator:

Nu när jag bara tävlar lätta pytte klasser sminkar jag mig som vanligt. Grundar med brukräm och puder osså lite mascara. När jag tävlade ponny på hög nivå sminkade jag mig så men hade solpuder, ögonskuggor och eyeliner också. Såg inte översminkad ut men förstärkte de naturliga dragen ännu mer! :idea:

har aldrig gjort kommer aldrig att göra .....ser ingen anledning med det,skulle jag få bättre poäng för att jag är sminkad - då byter jag sport!

Smink? Vad är det?!

Nej, men skämt å sido... jag sminkar mig ju inte ens till vardags så varför kleta på något bara för att det är tävling?

duttar på lite mascara o döljer mörka ringar under ögonen på sin höjd, för att se lite piggare o fräschare ut. men annars tycker jag bara att det är jobbigt att sminka sig när man ska i väg på tävling, speciellt om man ska upp extra tidigt för att åka långt.

Sminkar mig och gör iordning håret innan jag sticker iväg till stallet och då precis som vanligt.
En transparent foundation, eyeliner, diskret ögonskugga, mascara, pyttelite rouge och någon form av mittemellan cerat och läppglans.
Tar fem minuter och jag tycker att jag är fin när jag rider.

Dock sminkar jag mig inte alltid, inte för träning eller så. Men på tävling vill jag vara fin.

Nej, oftast inte. Jag är ganska morgontrött så jag hinner inte, dessutom är det ju ingen skönhetstävling för människor precis så varför lägga tid på det? :p

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter...
2
Svar
24
· Visningar
916
Senast: MML
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 648
Senast: Ajda
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 909
Senast: Kajsalisa
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 484
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka