Smileytest?

Sv: Smileytest?

Nu var de riktigt fina! :bow:
Tycker fortfarande att :confused: ser mer skamsen/ledsen ut än förvirrad, men de andra är kanonbra!
Möjligen att :D hellre hade fått ha ögonen öppna. Just nu har :D och :laugh: ungefär samma uttryck, bara att den ena skrattar lite mer än den andra. Hade gärna haft en som har ett lite "lugnare" leende (dvs. öppna ögon, typ som gamla : D ) istället för antingen asgarv eller ett jätteflin

Det är riktigt att nya roflmao inte skall röra på sig, tänk på att han bor i en etta med väldigt lite golvutrymme.

*kl*
Kanske är på väg att må bättre, har nu betat av en del av de smileys som jag gärna ville ändra (och ni haft åsikter om).
:D :laugh: :love: :cry: :confused: :d
Jag har ökat antal bilder i inlägg till 12. Jag kommer inte tillåta hur många som helst, tänk efter hur detta skulle kunna missbrukas.

Det finns nu även några till helt nya smileys.
:up: :down: O_o

Nu ser de flesta fina, ängeln är fortfarande lite trist och :mad: är visserligen söt men svår att tyda.

Håller med övriga om att de nya är jättefina. O_o :d och :up: är asbra.

Dock tycker jag att :down: ser ut som en smiley som viftar med näven? Alltså tummen tycker jag ser ut som armen, och handen en knuten näve. Var tvungen att kolla närmare för att se vad den egentligen visade.

Sedan, varför vill du inte visa fler smileys i rutan när man svarar på inlägg? Alla som sitter med sega uppkopplingar svarar väl med Snabb-svar iallafall, om det är för den sakens skull? Eller har det med utseendemässiga saker att göra? :)

Personligen anser jag det betydligt enklare att tyda den nya jämfört med den gamla.

Lite konstruktiv kritik:

Jag tycker den nya :confused: blev jättebra, bättre än den gamla till och med!
Nya :cry: är lite för lik :( , men så gillade jag ju vattenfallen.
:crazy: Ser lite för ledsen ut nu, kanske räcker det med att ta bort ögonbrynen, men det ser också lite ut som att den är ledsen för att nån har sytt ihop dens mun...

En del känns lite överflödiga, t ex tummen upp/ner, hellre färre men mer klockrena tycker jag.

:angel: är fortfarande inte bra, den ser ut som att den blåser ett bloss, inte som att den busat

Jag saknar fortfarande gamla kära smirk, hur många gånger kan jag påpeka det innan jag får en varning? ;)

Som jag väl skrev tidigare, någonstans måsta man dra gränsen för hur många smileys som skall visas direkt. Till slut ser det inte klokt ut på sidan. Eftersom det nu tillkommit en del nya, har jag nu lagt gränsen vid 20 som ser hyffsat bra ut vid sidan om svars-rutan.
Kanske jag försöker förtydliga :down: senare.

Jag tycker nya ängla-visslaren är helskön, ser lite sådär "oops... jag smyger iväg lite hitåt och visslar så ser nog ingen att det var jag..."
angel24.png

Det är riktigt att nya roflmao inte skall röra på sig, tänk på att han bor i en etta med väldigt lite golvutrymme.

:cry: Jag som älskar den rullande smileyn, utan tvekan den jag saknar allra mest!

Annars tycker jag verkligen de börjar arta sig, bra jobbat, Gunnar! :up:

:confused: - Nu vart den jättebra!

:crazy: - Ser lite ut som att den är riktigt risig i magen :o Tror, som lilstar också var inne på, att det beror på ögonbrynen.. eller kanske själva formen på ögonen. Runda ögon kanske skulle se bättre ut?

KL

:eek: stör i texten tycker jag Gunnar. Den är så blå och stor och galen liksom!

Va bra de blev! :rofl: rullar inte fast man vänjer sig kanske vid det. Gillade den förra men det blev kanske lite för mycket när saker rör sig så när jag tänker efter vet jag inte om jag vill att det ska röra sig eller inte. Tror mest det handlar om vanesak?

:grin: undrar jag fortfarande vad den betyder. Småelakt, busigt leende? Inte mkt till det på denna gubbe.

Min nya favvis - O_o

Till skillnad mot den gamla som var blå, galnare och endast två pixlar mindre. Ge dig nu, konstruktiv kritik är bra, men den andra har jag tröttnat rätt mycket på.

:crazy: är numera ganska lik den gamla, dock helt klart mer crazy

Övriga kanske får lite förbättringar framöver, när jag nu förhoppningsvis börjar friskna till, finns det en del annat som nog bör prioriteras ett tag.

*kl*

Jag tycker det är jobbigt att man måste klicka upp en ruta för att nå :bow: :bump: :banana: då det känns som smileys jag använder ganska ofta.

:confused: - ser ut som att den har några hårstrån på huvudet
:mad: - otydlig
:down: - otydlig, ser ut som att den kliar sig i huvudet (vilket var vad jag trodde att den gjorde tills jag läste andras kommentarer)
:rofl: - en tippad smiley? om den nu inte ska röra på sig så finns det ju tydligare alternativ
:grin: - vad betyder den?

Saknar gamla :love:, den nya är iofs tydlig så den funkar, men den gamla var snyggare.

Resten känns okej.

Ge dig själv och var inte så tjurig kanske? Jag såg ett inlägg med många såna och tyckte att de kändes stora och störande och trodde jag var schysst om jag nämnde det här. Men uppenbarligen är smileysarna på Buke ett väldigt känsligt ämne för dig så jag ska tänka mig för i framtiden. Eller så är du less på alla som klagat i den är tråden - där jag bara skrivit två inlägg tidigare; ett positivt och ett negativt. Känns trist att du ger mig av den skopan då bara för att andra gnällt.

Och inte vet väl jag hur många pixlar en smiley har, säger mig liksom ingenting.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Den stora forumuppdateringen är nu genomförd. Det mesta som skett är dock sådant som ni inte bör märka mycket av. Det handlar inte om så...
2
Svar
25
· Visningar
1 075
Senast: Migo
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
654
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
724
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
932
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama