Smileytest?

Sv: Smileytest?

konstruktiv kritik är bra

Men bara så länge den är positiv till de nya smileyrna, uppenbarligen.

Jag kan inte göra annat än bli enormt besviken över den himla ignoranta attityd du bemött oss som inte gillar de nya smileyrna med. Vi har liksom inte spammat med inlägg i stil med "ameh byt tillbaka rå!!", utan delgett dig sansade och underbyggda åsikter, som av naturliga skäl upprepats eftersom de bara mötts av total ignorans och döva öron. Jag tror snart inte ens att det kommer vara smileyrna i sig som är det största frustrationsmomentet, utan attityden du har till oss som argumenterar mot dem. Så tack.

Senast ändrad:

Men eftersom man inte vinner något på att vara konstruktiv och seriös så länge man så att säga står på fel sida, så kan jag också lika gärna bli dryg.

wink.gif
love.gif
biggrin.gif
smile.gif
mad.gif
crazy.gif
smirk.gif
angel.gif
yum.gif
confused.gif
idea.gif
blush.gif

Tack!
Nu finns de iaf sparade. HIMLA smidigt att lägga in från photobucket varje gång man behöver en smiley istället för att bara kunna använda (de absolut bästa smileysarna in the history of EVER) i inläggen...

Men de nya? Nej tack.

Senast ändrad:

Varsågod! Jag är himla glad att några fanns kvar att spara så att åtminstone några av oss även i fortsättningen kan bruka smileys utan att göra hela tillhörande text oläsbar.

Jag tycker att de nya smileyrna stör flytet i texten till den grad att jag kör bildblockerare för att orka läsa.

Har hängt på Flashback i x antal år och har blockeringsfilter även på deras smileys, så det handlar inte om en vanesak. Jag kan inte läsa en text med störande smileys intryckta här och var.

Senast ändrad:

Texter med alltför många smileys blir förstås svårlästa, men hur kan de nya störa mer än exempelvis :bump: och :banana:?

kl
Tror nog enda klagomålet jag har är att de nya smileysana är lite stora, vanesak?
Nu är de iallafall i rätt färg de flesta.

Älskade Stormkast, TACK!
334p7cn.jpg

Funkar det måntro? Med bilden? Jag är så oteknisk att jag skäms...

Du skulle inte kunna finna rofl?

Senast ändrad:

Jag ber om ursäkt, du fick nog lite oförtjänt skäll även om du skrivit fler än två gånger i tråden.

Anledningen till att jag började prata pixlar är att det var ett försök att visa på att den nya eek är väldigt lik den gamla. Den gamla var 16 pixlar hög och den nya är 18 pixlar hög.

*kl*
Angående känslighet så är det nog inte smileysarna i sig det gäller utan mer att jag lägger ned tid och möda på att göra en förbättring av sidorna, jag lägger sedan mer tid och möda på att försöka putsa och förbättra enligt en massa förslag. När sedan de allra flesta verkar nöjda, jag med, finns några framförallt en handfull personer som skrivit minst 5 inlägg i samma anda som fortsätter att tycka allt nytt är skit och allt var bättre förr. Det blir lite jobbigt framförallt när detta inträffar samtidigt som jag mår sämre än jag mått på många år.

Man får gärna ogilla saker och man får gärna komma med förslag till förbättringar vilka många har gjort, men att bara komma med förslaget byt tillbaka till det gamla om och om igen, blir rätt tröttsamt. Det brukar kunna inträffa varje gång jag byter layout.

Ändringarna av smileys är en mycket liten del av några framtida ändringar jag planerar, något jag nu bävar än mer för.

Jag också, på de första sidorna haglade kommentarerna om hur de gamla smileysarna gjorde hela forumet och var Bukes själ. Tror t o m det var någon som skrev något om att man kunde börja hänga på vilket annat forum som helst nu.

Kämpa på Gunnar! Brukar inte lägga mig i men måste ge dig lite pepp här känner jag! You go Gunnar! :up:

It's all good. Trodde jag bara skrivit tre gånger, oavsett anser jag mig inte ha varit otrevlig eller hemsk på nåt vis.

Sen kan jag inte fatta att just detta med smileysarna gör dig så upprörd. Jag minns varenda gång du ändrat färgerna och fyrahundra människor har skrivit inlägg i stil med

OMG! GUNNAR ÄNDRA FÖR FAN! Jag får migrän och akut puckelrygg av dom här gula/fula/gröna/skrikiga färgerna och kommer ALDRIG MER SURFA PÅ BUKE OM DU INTE ÄNDRAR TILLBAKA

När du typ ändrat från blått till ljusblått. Men det har du liksom tagit med jämnmod.

Oh well, antar att alla väl får nog efter ett tag.

Hehe, du lyckas nog få majoriteten nöjda med tiden, smileysarna så det går troligen med annat också, och de var bar trista i början de nya.

PS, jag kommer inte sakna den som rullar, vill helst slippa den.

Jag förstår att det är tråkigt när man får så mycket negativ respons på något man har lagt ner tid och själ på. Sådant är aldrig roligt, oavsett vad det handlar om.

De nya smilisarna börjar arta sig. Personligen tycker jag att vissa inte är riktigt bra ännu, till exempel;
:mad: - som vissa säger, något för otydlig.
:grin: - jag förstår inte vad det faktiskt är tänkt att symbolisera.
:down: - som några sade så ser det mer ut som en knytnäve än tumme ner.

Tycker dock mer och mer om :p
:sneaky:
:crazy:
:yuck:
:laugh:

Dock saknar jag smilisar som motsvarar gamla Smirk och Mad. Finns det några planer för kommande sådana?

Jag undrar dock, av ren nyfikenhet, varför det inte är möjligt att ha kvar de gamla och de nya, så slipper man allt drama och alla blir nöjda? Det känns som att det vore den enklaste lösningen, men jag vet inte - det kanske finns någon tanke bakom det hela?

Skriver inte det här med någon som helst avsikt att vara provocerande och hoppas att det inte heller uppfattas så.

Krya på dig, Gunnar!

kl

Ang den där blåa smileyn så hade ju den gamla ett par stora ögon som sas dolde kroppen. Även om storleken är i stort sett samma så var det mycket mindre blått totalt sett, så det blev mindre "blobb-effekt".

Har hållit tyst nu ett tag, vis av erfarenhet så vet jag att man brukar vänja sig när buke ändras och således helt ignorera sånahär gnälltrådar - men näe, jag kan inte med de här nya smileysarna, av anledningar som flera redan dragit upp. Jag föredrar helt klart de gamla, bortsett från att jag alltid velat ha gamla : eek: och : cool: gula istället. Undantaget är :) - där vill jag ha den förra eller rent av den som fanns före den förra, knarksmileyn för de som minns ^^

Men mest saknad måste nästan vara gamla :mad: i all sin enkelhet - den var så allsidig och funkade både om man skrev något argt eller om man bara var lite tjurig eller skämtsam á la "bah, prutt påre! : mad:" som inte funkar nu. Nu är den ju liksom bara förbannad.
//Zebra som gnäller precis lika mycket över att man inte kan lägga i gamla buke-smileys på skype utan är fast med deras fula...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Den stora forumuppdateringen är nu genomförd. Det mesta som skett är dock sådant som ni inte bör märka mycket av. Det handlar inte om så...
2
Svar
25
· Visningar
1 075
Senast: Migo
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
654
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
724
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
932
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama