Smileytest?

Sv: Smileytest?

Bäst:
:eek:
:d (Tycker denna är skojig, även om den inte har samma uttryck som den förra)
:D
Gunnars alternativ till :cool:
:(

Sämst:
;) (Sticker ut för mycket och stör läsningen)
:cry: (För ledsen)
:confused: (ser mer ledsen ut än förvirrad)
:love: (Hjärtana är otydliga tyvärr)
:) (För glad)

Saknar:
: love :
: rofl : (Den nya rullar ju inte!)
: o
: confused :

love_zpsd7c408a6.png

Kan man inte ha den gamla : love : fast i uppdaterad version? :D Försökte mig på att göra en smiley för att visa vad jag menar, men det blev som synes väldans otydligt...

Fast den gamla : love : kanske är den enda existerande smileyn som har det uttrycket? :/

*kl*
If it aint broke, don't fix it... Ja, jag fattar inte vad det här skulle vara bra för.

+1 (och många, många fler)

Ingen har vad jag förstått klagat på de gamla?

Istället har folk gång på gång påpekat att det är just gamla buke-smileysarna man hyllat till skyarna och kopierat till andra forum osv. Borde inte det säga något om hur otroligt bra de var? Det har inte verkat som att de krånglat på något sätt, så varför byta egentligen? Och gällande nya, där kan vi snacka osammanhängande. Gällande färger, uttryck, allt.

*kl*
Jag har nu ändrat cry-smileyn och yum-smileyn. Har fortfarande "flunsa" men när tabletterna verkar försöker jag fixa lite.
:cry: :d

Jag har jobbat lite med denna :confused: är de nya bättre?
unsure24b.png

unsure24c.png

Själv tycker jag nog den sista är bäst

Det känns lite komiskt att införa nya smileys och för att de ska bli accepterade så ändrar du dem så de liknar de gamla ;) varför inte behålla de gamla, är det så besvärligt med pixlarna? Den gråtande typen är patetiskt yummisen är okej både nu och tidigare version.

If it aint broke, don't fix it... Ja, jag fattar inte vad det här skulle vara bra för.

+1 (och många, många fler)

Ingen har vad jag förstått klagat på de gamla?

Istället har folk gång på gång påpekat att det är just gamla buke-smileysarna man hyllat till skyarna och kopierat till andra forum osv. Borde inte det säga något om hur otroligt bra de var? Det har inte verkat som att de krånglat på något sätt, så varför byta egentligen? Och gällande nya, där kan vi snacka osammanhängande. Gällande färger, uttryck, allt.
Ni sa det bra.

Jag skulle gärna vilja veta varför vi inte kan ha både gamla och nya?

Då kan de som gillar de nya använda dem, och de som vill ha vanliga använda dem.

*kl*
Kanske är på väg att må bättre, har nu betat av en del av de smileys som jag gärna ville ändra (och ni haft åsikter om).
:D :laugh: :love: :cry: :confused: :d
Jag har ökat antal bilder i inlägg till 12. Jag kommer inte tillåta hur många som helst, tänk efter hur detta skulle kunna missbrukas.

Det finns nu även några till helt nya smileys.
:up: :down: O_o

Det blir bättre!

Går det att ställa in så att alla smileys syns i "grundläget" när man ska svara på ett inlägg? Är lite irriterande att behöva trycka på på [Fler] när man vill se alla, speciellt nu när många är nya och man inte riktigt har koll på hur de ser ut längre. (De gamla kunde "man" ju utantill, det satt liksom i ryggmärgen, men det gör ju inte de nya än)

En annan sak som iaf jag tycker skulle kunna ändras är att :crazy: :eek: och O_o lutar, vilket får mig att blanda ihop dem med :rofl: (som är mycket bättre när den rullar, för övrigt!). Jag skulle personligen gilla dem bättre om de var raka..

Jag tror att det du nämner om de lutande smileysarna är en vanesak, precis som man efter ett tag lär sig vad de betyder och sedan tycker det är självklart. Vissa av de gamla var nog inte så enkla och tydliga i början, andra av dem var och är fortfarande bra.

De flesta om inte alla med nya koder syns direkt, det är inte vettigt att visa alla, framförallt inte nu när antalet ökat.

Åh älskar nya yum och den superglada (:laugh:) och den ledsna! Skitfina! :bow:

Det tar sig! Nu börjar det se riktigt vettigt ut :) mer som en modernisering av våra gamla vilket faktiskt bara känns positivt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Den stora forumuppdateringen är nu genomförd. Det mesta som skett är dock sådant som ni inte bör märka mycket av. Det handlar inte om så...
2
Svar
25
· Visningar
1 075
Senast: Migo
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
651
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
724
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
932
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama