Smarta tips vid litet boende

Det kommer bli en jättehärlig uteplats där ju! @Habina !!! :up: Tänker odlingar, kräftskiva, feeeest! :D Med en sån uteplats har du ju ett extra rum på vår/sommar/höst!!

Det kommer bli en jättehärlig uteplats där ju! @Habina !!! :up: Tänker odlingar, kräftskiva, feeeest! :D Med en sån uteplats har du ju ett extra rum på vår/sommar/höst!!

Ja! Känner att vi har lite samma vision framför oss, kommer bli min favoritplats misstänker jag. Enda nackdelen är väl att det saknas dörr ut från lägenheten, men det tar inte många sekunder att gå runt.

Eller klättra ut genom fönstret. :angel:

Mitt bästa tips är att omvärdera vilka möbler du behöver. Kanske har du ett matbord som du egentligen aldrig sitter vid eller så kan du ersätta soffan med ett snyggt överkast och några stora kuddar på sängen. Bara för att man brukar ha säng, soffa, bord, stolar, bokhylla osv så är det inte ett måste.
Jag skriver under på det :up: ! Matbord avskaffade vi när vi flyttade från 115 kvm till ca 70 kvm. Det är ändå ingen som sitter där och äter. Maken brukar sitta vid datorn, och jag sitter i soffan (japp, så förtappade är vi :p ). Om vi bjuder hit någon, som t.ex. mina föräldrar, så funkar det alldeles utmärkt att äta vid soffbordet. I köket har jag i stället en köksö, som är en betydligt bättre arbetsyta än ett köksbord.

Liknande trådar

Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 097
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 271
Senast: LaMagia
·
Hemmet Hittade ingen bra rubrik men denna får duga... Jag är uppväxt i villa men har på min höjd bott i BR-radhus själv. Jag gillar inte...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
14 356
Senast: _Taggis_
·
Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 509
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon