Man bör nog vara hmm ensamstående och nöjd med det med den lösningen tror jag
Går ju kanske att väggankra...och förstärka...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man bör nog vara hmm ensamstående och nöjd med det med den lösningen tror jag
Går ju kanske att väggankra...och förstärka...
Ja, nåt sånt skulle vara coolt, men jag tror faktiskt taket är för lågt. "baracken" kallas byggnaden och det är nog lite så den är. Kan det vara 2,20 i tak på den där bilden?
Tror det bara gäller nybyggnationMen alltså är du säker på att du har 2,20 i tak? Det är väl inte ens godkänd standard för hyreslägenhet?
På Boverket står det:
Rum att vistas i mer än tillfälligt
Rumshöjden ska vara
Vad jag kan läsa mig till kan det vara ok med lägre takhöjd men då i rum där man "vistas tillfälligt" typ som garderob man kan gå in i eller likn. Alltså inte hela lägenheten.
- minst 2,40 meter mellan golv och tak i bostäder och arbetsrum i arbetslokaler
Men köper folk begagnade sängar? Känns lite bortkastat att slänga min nuvarande säng som jag haft i två år. Sen älskar jag att den är 120 cm, finns det så stora loftsängar? *okunnig*
Men alltså är du säker på att du har 2,20 i tak? Det är väl inte ens godkänd standard för hyreslägenhet?
På Boverket står det:
Rum att vistas i mer än tillfälligt
Rumshöjden ska vara
Vad jag kan läsa mig till kan det vara ok med lägre takhöjd men då i rum där man "vistas tillfälligt" typ som garderob man kan gå in i eller likn. Alltså inte hela lägenheten.
- minst 2,40 meter mellan golv och tak i bostäder och arbetsrum i arbetslokaler
Jag tänker att egentligen behöver du ju inte ha en "loftsäng" utan en säng som har byråer under till? Det räcker ju för att få en massa förvaringsplats om det är av intresse. D.v.s. kommer sängen upp 1 meter så har du fortfarande 1,20 m kvar till taket. Behöver dessutom inte vara jättesvårt att göra en stabillösning.
Har du nån länk på vilka ivarhyllor ni har under barnens sängar?Vi bor i ett pyttelitet hus, och försöker leva efter devisen att alla möbler ska vara funktionella. Vår säng är en från ikea som du kan lyfta upp och där förvarar vi säsongskläder, sovsäckar, tält osv. Barnens sängar står på 3 Ivarhyllor vardera från ikea, och där har de böcker, leksaker och kläder. Vi har en lite större tvmöbel för att rymma städskåp, pussel, spel, dvd, låda till hundarnas papper osv samt två skåp till garn Näst att bytas ut här hemma är soffan, då till en med förvaring under så att vi kan ha filtar, kuddar, extratäcke osv under soffan.
Nu är ju det lättare när man äger sitt boende, men när vi gjorde om köket så satte vi in lister i sockeln under där vi har glödlampor, batterier osv. Istället för en täckskiva sista biten in mot väggen blev det en list som man kan dra ut för att hänga handdukar på osv.
Men det bästa tipset är ändå att rensa. Man behöver mindre än man tror.
Tror det bara gäller nybyggnation
Vi har två som är 80 djupa på långsidan och en som är 50 djup på kortsidan. Madrassen är 80 bred. Så blir det en liten glipa som ska sättas igen med en täckbit, men så långt har vi inte kommit än Jag kan fixa en bild imorgon, men barnen sover där uppe nu så jag törs inte smyga upp och tända nog mycket för att kunna ta ett kort.Har du nån länk på vilka ivarhyllor ni har under barnens sängar?
Min syster hade en sådan fåtölj när hon var liten, den var tyvärr väldigt kort som uppbäddadOk, det är verkligen inte skalenligt. Men om ni tänker att byggnaden är typ 3,5x8 meter?
Visa bifogad fil 26880
Hittade fö en supersmart fåtölj på IKEA som enkelt går att göra om till säng. Borde funka som mysfåtölj för mig och så har jag ändå en sovplats till ifall nån skulle hälsa på.
Min syster hade en sådan fåtölj när hon var liten, den var tyvärr väldigt kort som uppbäddad
Du få göra det! Tror den kanske var 1,6-1,7 utbäddad. Annars funkar luftmadrass någon nattFår provligga. Jag är bara 164 cm, så i värsta fall får jag ligga där.
Sen har jag hittills haft en enda person som sovit över en gång de två år jag bott här nere nu. Innan dess, dvs förra vändan jag bodde i Uppsala, var det ingen som sov över under mina tio år...
Du få göra det! Tror den kanske var 1,6-1,7 utbäddad. Annars funkar luftmadrass någon natt
Luftmadrass tar lite plats när du inte har besök och kostar någon hundring i inköpJo, det är ju faktiskt sant. Hm. Skapar jag kanske behov som inte finns?
Fast Ikeas bäddfåtölj Vallentuna har bäddmåtten 200*80 så jag har svårt att se att den skulle vara för kort? Sen är självklart frågan om @Habina behöver den eller inte, men som sagt så tror jag att den går utmärkt att sova i.Min syster hade en sådan fåtölj när hon var liten, den var tyvärr väldigt kort som uppbäddad