Som många säger så är det viktigt med en utmaning. Jag var ett "smart barn", läste flytande när jag var 3,5 och blev ju dödligt uttråkad (och därmed pratig) när jag började ettan. Som tur var fanns en fantastisk speciallärare kopplad till lågstadiet, som främst hjälpte de som kämpade med läsningen men hon tog sig även an mig och gav mig veckovis diktamen och lite sådana saker. (Texten "Jag bevittnade vid ett tillfälle en rolig dans av två ekorrar" glömmer jag aldrig, den måste ju ha sparats sedan femtiotalet och plockats fram igen 1989 )
Jag hade lätt för mig i praktiskt taget allt (nå - matte har aldrig varit min grej) ända fram till gymnasiet. I högstadiet sökte jag inte direkt nya utmaningar heller ska sägas. I gymnasiet blev det därför plötsligt svårt, med högre nivå på det mesta och väldigt mycket mer att göra. Jag halkade dessutom in på en specialinriktning som var väldigt krävande. Det hade varit nyttigt för mig att lära mig plugga och bli ordentligt utmanad på ett tidigare stadium, det är ett som är säkert.
Jag hade lätt för mig i praktiskt taget allt (nå - matte har aldrig varit min grej) ända fram till gymnasiet. I högstadiet sökte jag inte direkt nya utmaningar heller ska sägas. I gymnasiet blev det därför plötsligt svårt, med högre nivå på det mesta och väldigt mycket mer att göra. Jag halkade dessutom in på en specialinriktning som var väldigt krävande. Det hade varit nyttigt för mig att lära mig plugga och bli ordentligt utmanad på ett tidigare stadium, det är ett som är säkert.