Smakråd, snabba svar!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Smakråd, snabba svar!!

Men duu... Igår sa du "hur som helst så är det inte ett rundsytt jag ska ha, det har jag redan, båda träns och kandar..."

Vad ska du då med det rundsydda OS:et till? ;) Men.. det var ju fantastiskt! :love:

öh vart ser det rundsydd ut då menar du??? :p

i mina ögon ser det nämlig helt platt ut!

Nu är jag hemma igen!
Jag köpte mitt Döbertträns igår!!!:love: :love: :love: :love:
Men hade problem att hitta det jag ville ha - svart rundsytt träns i full med vit fodring och rundsytt pannband. Ena stället hade precis sålt sitt ex. Hittade tillslut en monter där de hade en del grejer, o längre in hängde Döberten och en nästintill exakt likadant OSträns.
Döberten hade inte rundsytt pannband, men det hade OS:et - och de kostade lika mkt! 3'750:-. Men trots det så var dte ingen tvekan om att jag skulle ha Döbert - För OS-nosgrimman är inte i närheten av Döbert :love: :love:. Faktiskt nästan hård i förhållande :angel: :D
Bilder kommer snart! ;) :love:

Här kommer den, nosgrimman är 4,5cm bred :love: :love:
Ska fixa nått hål till högre imorgon på nosgrimman :P
Först med pannbandet jag fick med
Juli156.jpg

Juli155.jpg

http://i40.photobucket.com/albums/e231/Victovie/Frida/Juli157.jpg

Och med det rundsydda pannbandet jag lyckades köpa på ett ställe (ren tur att de hade ett ex :D:bump: ) :love:
Juli168.jpg

Juli166.jpg

http://i40.photobucket.com/albums/e231/Victovie/Frida/Juli160.jpg

kalasfint!! :love::love:ser ganska stort ut tycker jag så förhoppningsvis kan även min pålle ha ett sådant.

vad gav du för pannbandet?

vilken monter sålde tränset?

Ja allt utom nosgrimman och nosremmen skulle jag vilja säga har rätt bra marginaler :bump:, men de tidigare nämnda upplever jag lite mindre, så trots att Forsythia har smalt huvud (lite mer djup då antar jag) så har jag bara i andra eller tredje hålet, fjärde i nosremmen.

PM:ar dig!

:angel: Sitter med lite bättre skärm nu och tittade lite mer än bara svart-träns-med-smala-remmar=rundsytt.

Men det var lika fint för det. ;)

Jösses vad fint tränset var! Passade lika bra med orginalpannbandet som det rundsydda.. Vilka valmöjligheter. :D

Måste bara tillägga att Forsythia har ett väldigt fint huvud.

hahah, ja från början var jag säker på att det rundsydda pannbandet skulle vara absolut snyggast, men tycker de är lika snygga men på olika sätt, precis som du säger :D, så hon kommer nog få variera efter varje tävling (har ju sitt V-fiormade OS-pannband på då :love: )

Kanske mitt djur klarar sig med full också då. ska höra med dom till veckan om det kostar mkt extra för x-full. men velar ff mellan os och döbert.....

Men när jag tittar på din nosgrimma så bickar vågen åt döbert igen. :D

eyz; haha ja är inte så lätt.... visst är det snyggt! men det kanske är svårt att byta pannband på när alla spännen är i nacken?

Döbert lätt, jag lovar!! Jag hade förmånen att ha ett OS och ett Döbert att välja mellan - och OS nosgrimman var ju inte i närheten av Döberts! När jag först kände på Döberts = :love: , när jag sen kände på OS så var den "hård" i förhållande till Döberts! Inte samma bredd, inte lika snygg fodring, inte lika ljuvlig :love: (Jag erkänner, jag är nerkärad :rofl: )

Ja du verkar lite kär haha. :D

Mjuuuk nosgrimma låter ju bra, det tycker han om. Att det ska vara så svårt att ta ett beslut. :p

Såg du några bruna där också?? Hur var dom i färgen? Nån åf skickade mig en bild på ett brunt/vitt döbertkandar och jag tror det var ganska rödbrunt. Men gammla datorn har kraschat så kan inte kolla bilden. :(

jag lånar lektras bilder som hon la ut i nosgrimma-tråden....

8712594.jpg

IMG_0661.jpg

8712554.jpg

Döberts var rätt röda. Men färgen var superfin. Mörknar säkert lite med första smörjningen med.

De i jag såg var realtivt mörkbruna med en touch av rött i skulle man kunna säga :D . OS bara mörkt bruna.

Ja, dock inte så mkt som i bild nr.2 (men jag undrar om det inte kommer fram mer efter lite putsning kanske?)

Snor tråden lite :angel: hoppas det är okej.

Ni som har döbert, vart har ni köpt era? Och vart kan man beställa dem (internet)?
Vill nämligen ha ett döbert träns med aachenrem, svart me vitfodring på nos+pannband, minst 4cm bred :love: Tips på vart man hittar de? :idea:

PM:a gärna :D

om du söker på döbert träns pån google så hittar du massa affärer.... jag köpte mitt på häst och ryttare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka