Smakråd, snabba svar!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Centaur

Trådstartare
Tänkte trösta mig själv lite med ett Döbert träns eftersom jag är sjuk... Och har suktat efter det sen lektra visade dom där bilderna... :p

Har hittat hos ryttare och häst för 2195kr+200 för inåtvända spännen, dvs 2395kr. då ingår lädertyglar.

MEN dom har även kandaret, och det kostar bara 200 kr mer! och då får jag ju två par tyglar också haha....

hästen behöver ingen snokrem...
men jag har redan ett jättefint rundsytt kandar...

vad är snyggast??
ni måste hjälpa mig att ta beslut!!!:bump:

och räcker det med full tro, eller ska jag ta x-full???

Sv: Smakråd, snabba svar!!

Ush va svårt! Tänkte först säga att du skulle ta tränset så du slapp välja mellan 2 supersnygga kandar till varje ridpass ;), men samtidigt så... om han inte behövde snokrem o bara 200kr mer... plus 2 par tyglar istället för ett par... Fast bra att spara 200kr :angel:. Nej jag kan verkligen inte bestämma åt dig :rofl:

Vet bara att jag ska köpa ett rundsytt Döbertträns till Forsythia i Falsterbo :love:, svart med vit fodring ska det vara!!

Undrar om inte Full kan räcka?

vet tyvärr inte hur kandaret ser ut (bara tränset som jag :love:). Men om de i övrigt ser lika dana ut skulle jag ta kandaret (så har du ju en möjlighet till...). Ser ingen anledning att välja tränset om det och kandaret ser likadana ut... 200kr är ju inget att bråka om.

Kan du inte lägga in en länk/bild på tränset och kandaret... så blir det lättare att jämföra!

Ps. Krya på dig! Ds.

jo så tänker jag med, men jag rider ju mkt oftare på träns än kandar! :p

Lollo, tyvärr finns ingen bild på deras sida..

Jag lånar Lancet's bilder hennes Döbert träns och kandar :love:
(Går säkert bra, hon har lånat va mig med :D )
Kandaret
IMG_0365.jpg

IMG_0361.jpg

Tränset
1111222.jpg

IMG_0115.jpg

Måste säga, wow vilket kap för 2'195 + 200kr! Var i Falsterbo idag o där begärde de i ett tält 4'500 för ett Döbertträns :eek:!
Undrar bara om rundsytt pannband ingår i priset?

mm dom rundsydda är ju mkt dyrare såklart. var vanligt platt som kostade 2195,-.:)

ja, lutar faktisk åt tränset!

Okej! Trodde det var rundsytt då du skrev att du redan hade ett rundsytt jättefint kandar :angel:.

finns dom i x-full? hittade bara cob och full på deras hemsida. är sugen själv på att köpa detta träns fast det lutar isåfall mest åt kandaret. frågan är ju om pållen kan ha full.. ingen som har mått på dem?:angel:

Det enda måttet jag vet är på nackstycksremmen, mellan nosgrimman och spännet - på tränset är det 20cm och kandaret 23cm. Båda i storlek Full.

Har fått för mig att det blir fult vid pannabandet på rundsydda kandar om man plockar bort stångremmen, det är ju sytt för att passa precis till alla remmar, så det blir ju ett glapp om man plockar bort stången.
Tror det va så på OS kandaret jag beställde i alla fall, fast Döbert ser kanske annorlunda ut?

det gör det inte för dom är plattsydda upptill. och hålen är inte fastsydda, det sitter en läderbit in mitt i som håller isär remmarna.

hur som helst så är det inte ett rundsytt jag ska ha, det har jag redan, båda träns och kandar...

mja.. och då kan man ju fortsätta drömma om det där pannbandet som är helt täckt med kristaller... :d

för det matchar inte till döbert tränset haha. men så var det detta med färgen. os är ju så mörka...hmm.... :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka