Smakligt torrfoder

Trissa

Trådstartare
Min hund äter till vardags färskfoder eller barf, men ibland är det ju praktiskt att ha med sig torrfoder på tex resa. Tyvärr tycker inte hunden att det är något vidare, visade det sig... Hon dissar just nu Magnussons. Så finns det något säkert kort som är jättegott?

Essentials gillar mina skarpt :) Likaså Purizon.
Mina färskfodras vanligen, men får torrisar ibland och just nu är det dessa två sorter jag ger av.

Ica har ett eget foder som bara är torkat kött och grönsaker, ungefär som Ziwi peak men mycket billigare. Torkad barf typ. Min hyperkräsne hund äter faktiskt det emellanåt. Jag har hittat det på Ica Maxi, har hört att det inte är helt lätt att hitta.

Har du testat Magnussons Meat & Biscuit Adult? Den är jättegod, säger min kräsna vovve, som inte gillar Magnussons Grain-Free. Annars är Acana Wild Praire jättegott.

Ica har ett eget foder som bara är torkat kött och grönsaker, ungefär som Ziwi peak men mycket billigare. Torkad barf typ. Min hyperkräsne hund äter faktiskt det emellanåt. Jag har hittat det på Ica Maxi, har hört att det inte är helt lätt att hitta.
Jag läste innehållet på den för en tid sedan och baxnade när jag läste fetthalten. 33% måste vara förödande för många hundar :nailbiting: Vet nog inget foder med så högt fettinnehåll :cautious:

Jag läste innehållet på den för en tid sedan och baxnade när jag läste fetthalten. 33% måste vara förödande för många hundar :nailbiting: Vet nog inget foder med så högt fettinnehåll :cautious:

Ziwipeak: 35%, tex. :D
Jag har aldrig hört talas om detta ICA-foder förut, men det låter ju som suveränt enkelt träningsgodis! Har funderat ett tag på att köpa just Ziwipeak för att se om Monstret tycker det är något att ha, nu lutar det nog istället åt att jag ska snoka runt på några ICA-affärer. :up:

Jag har aldrig hört talas om detta ICA-foder förut, men det låter ju som suveränt enkelt träningsgodis! Har funderat ett tag på att köpa just Ziwipeak för att se om Monstret tycker det är något att ha, nu lutar det nog istället åt att jag ska snoka runt på några ICA-affärer. :up:
Ica maxi i malmö, vet inte vad området heter, men nära erikshjälpen (för det vet väl alla var det ligger!?).

Royal canin intensinal gastro ska vara smakrikt! Min hund fick det för problem med magen men hört folk ge det just för att kräsna hundar gillar det :) det kostar ju en slant men ska man bara ge ibland så blir det ju inte så fasligt dyrt!

Tror dom ändrat förpackningarna nu, för tidigare så var det larver i typ minst varannan förpackning :p Extra proteiner dom tar betalt för :confused::rofl:

Tror dom ändrat förpackningarna nu, för tidigare så var det larver i typ minst varannan förpackning :p Extra proteiner dom tar betalt för :confused::rofl:

Mysigt! :wtf:

Jag har i alla fall köpt till Monster, och det funkar över förväntan som träningsgodis! Hittade först kattmat (kyckling) och sedan hundmat (nöt), större bitar än jag väntade mig och liiiiiite för smuligt för min del, men kräsne vovven jobbar för det även i svårare miljö så jag klagar inte ändå. :D

Mysigt! :wtf:

Jag har i alla fall köpt till Monster, och det funkar över förväntan som träningsgodis! Hittade först kattmat (kyckling) och sedan hundmat (nöt), större bitar än jag väntade mig och liiiiiite för smuligt för min del, men kräsne vovven jobbar för det även i svårare miljö så jag klagar inte ändå. :D
Har också använt Icas till träningsgodis som min vovve älskar men ger upp nu, halva påsen är kvar men är bara smulor... :mad: känns sådär när det är andra påsen som jag får slänga pga bara smulmjöl kvar. :p

Har också använt Icas till träningsgodis som min vovve älskar men ger upp nu, halva påsen är kvar men är bara smulor... :mad: känns sådär när det är andra påsen som jag får slänga pga bara smulmjöl kvar. :p

Nä det blir ju jäkligt dyrt! :wtf:
Jag har inte nått botten på någon av påsarna än... Kanske man kan blanda dammet med lite tråkigare godis i alla fall?
Får ge ziwipeak en fundering till kanske... Jättelängesen jag ens såg det fodret, men jag har för mig att det var små, väl sammanhållna bitar.

Nä det blir ju jäkligt dyrt! :wtf:
Jag har inte nått botten på någon av påsarna än... Kanske man kan blanda dammet med lite tråkigare godis i alla fall?
Får ge ziwipeak en fundering till kanske... Jättelängesen jag ens såg det fodret, men jag har för mig att det var små, väl sammanhållna bitar.
Ziwipeak har mindre och hårdare bitar ja. Jag använder ju Icas som foder, så dammet gör inte så mycket. Annars så har Pommys ett torkat foder också, har inte provat och minns inte prisnivån.

Ziwipeak har mindre och hårdare bitar ja. Jag använder ju Icas som foder, så dammet gör inte så mycket. Annars så har Pommys ett torkat foder också, har inte provat och minns inte prisnivån.

Vänta lite nu... Får han det här som foder?! Då hoppas jag han inte längre får någon mat serverad i skål rakt av? :angel: :D

Han vägrar ta det som godis??? Men i skål duger det. Knäppa hund...

Hm... Jag hade nog provat vara lite tuff ändå i det läget, några dagar helt utan skålservering, och se om det ger något. Jag vet att han har problem med aptiten, men jag tror inte det är det absolut enda som spelar in här...

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver tips på bra torrfoder att ge som kompliment till musch. Jag har en sexmånaders kastrerad dvärgpudel som äter musch med god...
2
Svar
31
· Visningar
2 704
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Står i valet och kvalet att gå över till fryst färskfoder. Detta innebär ju lite utmaningar vid resor eller pensionatvisstelser. Tyvärr...
2
Svar
23
· Visningar
1 720
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 065
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar