Små/Korta ryttare, hur gör ni?

Sv: Små/Korta ryttare, hur gör ni?

Tuttifrutti, det är precis så jag vill att hästen ska vara, oavsett storlek! Men tyvärr finns det så många bjässar där ute som uppenbarligen inte blivit ridna på det viset. Och frågan är HUR man får till det på det sättet!

Sv: Små/Korta ryttare, hur gör ni?

Som många säger. Välj en mindre häst.
Sedan är det ju så att storleken spelar inte alltid så stor roll, en liten (mankhöjd) kan ju vara bra mycket större i kroppen än vissa högre hästar och därmed jobbigare.

Jag är 169cm och har en 4-åring som är 164cm just nu. Jag hoppas att hon växer mer då hon är väldigt nätt i kroppen. Dessutom är hon lätt att rida = går fram och är väldigt mjuk i munnen, så för mig hade det inte spelat nån roll om hon blev över 170 cm...

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 129
Senast: Juli0a
·
Träning Var och tittade på en träning på ridklubben precis intill här om veckan, privathästar hoppning. Av höjderna att döma rätt rutinerade...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Fossing
·
Ridning På allmän begäran kommer här en rapport från helgens, min första, AR-kurs. ;) Som jag tidigare sagt jag har svårt att kategorisera...
Svar
18
· Visningar
1 531
Senast: Freyja_bus
·
Hästvård Tadaa....så var allt igång igen... :smirk: Bakgrund: Lilla Misse ramlade ner i ett dike för 10 veckor sen, slog sig Rejält och han...
Svar
5
· Visningar
1 258
Senast: Jen80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈