Små funderingar..

Så är det männen i styrelserna eller kvinnorna som söker tjänsterna men inte får dem som fick fel uppfostran som barn? Slutade de därefter att utvecklas?
Skulle tro att det är en kombination. Dels av att de kvinnor som söker inte har det männen som bestämmer vill ha och dels att de bestämmande männen inte letar efter vad de verkligen behöver.

Typexempel är väl när personalcheferna anställer unga kvinnor istället för att välja 50 + för enklare kontorsarbete.
Den kompismentalitet som ofta råder i förvaltning av resurser skulle nog inte skada av att lite "kvinnlighet" kom in och strödde grus i maskineriet.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 686
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 534
Senast: scizofren
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 117
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 291
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar