Sv: Sm..
Min häst har placeringar i alla starter i dressyr upp till det jag har ridit dvs LA4. Deltagit i vårat vinnande lag i lag DM i dressyr!
Hon har endast gått två 130 med ett resp två ner, hon är placerad i samtliga 120 utom en, där vi var första utanför!
Jag har inte tävlat speciellt mkt öht pga andra omständigheter än våran kapacitet. Men i de starter vi gjort både i hoppning och dressyr är vi gått och väl med och slåss om segrarna!
Min häst hade mkt väl kunnat gå både dressyr och hoppning. En mkt namnkunnig dressyrtränare lovordade hennes förmåga till samling och tyckte att jag skulle göra dressyrhäst av henne.
En svensk mästare i hoppning tyckte att jag skulle rida hoppning på henne.
Kan ju tillägga att hon var ren banhoppningshäst på Irland och de första åren i England med en hel del segrar!
Förra året så rev hon inte ett enda hinder i ft banhoppning och året innan rev vi nog inte mer än fyra st hinder på hela året!
orsaken till att jag inte vunnit varenda tävling är att jag inte ridit på tiden i terrängen
I år var det meningen att så skulle fallet bli, men tyvärr missar jag hela vårens tävlingar pga en operation! Så jag får väl bevisa detta för dig till hösten istället
Kan ju bara lite snabbt summera mina "gamla" hästar:
nr 1 SM silver i ft, placerad i alla sina starter i dressyr och hoppning upp till och med msv dressyr och 130cm hoppning. Sista 5 åren var han inte sämre än 5a i en enda start i hoppning :smirk: eller dressyr. Kvalade in till sm i dressyr för juniorer, men orkade faktiskt inte rida det
nr 2 Skånskmästare i ft, placerad och segrar upp till 150cm hoppning. Gick ren banhoppning från början men skolades om till ft häst. Jag hade hästen hela tiden dvs jag red hoppning med den först. Var trea med Roffe i en staffetthoppning på elittävling (140cm) och blev bästa svenska lag!! Startade endast en enda dressyrklass i LA och blev placerad. Denna häst hade gott och väl kunnat fortsatt sin hoppkarriär och vunnit hur mkt som helst.
nr 3 Gick 6st internationella cci felfritt i både hoppning och terräng. Placerad upp till 120cm hoppning (i alla starter)dotter till ovanstående häst. Hoppades inte högre eftersom den gick mkt ft. Denna häst såg BK (roffes kompanjon) i ft hoppning på Falsterbo ett år och gick fram och bjöd en massa pengar för den som ren hopphäst
Kan fortsätta med alla hästar jag ridit, men jag orkar faktiskt inte!
Jag anser att man kan rida bra banhoppning trots att man är ft ryttare, eftersom jag tillbringat hela min uppväxt med sveriges bästa hoppryttare så anser jag mig kunna rida hoppning bra då jag fått min grund av honom.
Jag står fast vid min åsikt att jag tyckte det såg ganska dåligt ut det man fick se av ft, ryck och slit i munnen och osäkra distanser till hindrena, hästar som slog i både i terrängen och i banhoppningen rätt rejält. Jag tycker att vi ligger en bra bit efter och de som behöver stödet får inte chansen eftersom man är för feg att "peta" ut någon av de gamla i truppen