Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sm..

F y i så är resultatet jag citerade från 2002. Men det är ju så länge sedan så det räknas ju inte..... Jag tycker nog att du förskönar sanningen lite grann, men det kanske bara är jag. Själv brukar du ju förresten inte alls bara citera resultat som är nya, framför allt inte när det gäller dina egna meriter!!!

Jasså?? Vilka "gamla" resultat brukar jag referera till då? Förutom i denna tråden där jag tog upp att ft hästar visst kunde hoppa banhoppning. Där skrev jag ju att det var mina fd hästar. När det gäller mina hästar jag har nu ref jag endast till nya resultat eller max två år gamla eftersom de är de som fortfarande är giltiga.

Meriter är något helt annat fast det borde ju alla veta

Kan absolut förstå att man blir grinig när skador och dyligt ställer sig ivägen för ens tänkta planering. Men det får man hålla för sig själv...

Att smutskasta andra tycker jag är att ta i. Ödmjukheten måste man behålla, att ta fram det som andra gör bra är ju en bedrift bara det, nått bra måste de ju ha gjort, de tog sig runt, även om det kanske inte var deras genom tiderna bästa prestation.
Missade tyvärr tv-sändningen så jag vågar inte säga nått om det.

Själv så har jag inte varit igång på 5-6år, då jag fått ta bort ett par hästar, tråkigt och otroligt sorgligt och jobbigt men det är ju tyvärr baksidan på hästsport. "Passade på" att skaffa barn och föl under tiden. :smirk:
Till nästa år har jag en femåring som jag hoppas mycket på, jag satsar ju inte längre så som du, utan tävlar mest för det stora nöjets skull! :bump:

Så gräm dig inte för det som varit utan blicka framåt, nu har du ju förhoppningsvis haft din dos av skador och elände!

Vet du vad Olgaklara, jag tror att du har ett behov av att hävda dig och en del av det behovet verkar du tillgodose här på Buke. Jag har läst en hel del av dina inlägg (det är ju en del...) och du lyckas ofta hamna i konflikt med någon/några och en upprörd diskussinon uppstår. Något som jag tror du gillar faktiskt... Får en liten kick av, eller nåt, vad vet jag. Du ger dig ofta inte en tum även om dina svar emellanåt framstår som absurda! Ofta skriver du i dina inlägg "men du är säkert en sån som....". Vänder det emot motparten.

För FEL, det har du minsann aldrig!! Och kan man inte vara ödmjuk mot sina ryttarkollegor p g a att man råkar missa en del av säsongen, ja då är man nog inte särskilt ödmjuk över huvud taget....

trip skrev:
Kan absolut förstå att man blir grinig när skador och dyligt ställer sig ivägen för ens tänkta planering. Men det får man hålla för sig själv...

Att smutskasta andra tycker jag är att ta i. Ödmjukheten måste man behålla, att ta fram det som andra gör bra är ju en bedrift bara det, nått bra måste de ju ha gjort, de tog sig runt, även om det kanske inte var deras genom tiderna bästa prestation.
Missade tyvärr tv-sändningen så jag vågar inte säga nått om det.

Själv så har jag inte varit igång på 5-6år, då jag fått ta bort ett par hästar, tråkigt och otroligt sorgligt och jobbigt men det är ju tyvärr baksidan på hästsport. "Passade på" att skaffa barn och föl under tiden. :smirk:
Till nästa år har jag en femåring som jag hoppas mycket på, jag satsar ju inte längre så som du, utan tävlar mest för det stora nöjets skull! :bump:

Så gräm dig inte för det som varit utan blicka framåt, nu har du ju förhoppningsvis haft din dos av skador och elände!

Smutskastning är det def inte eftersom de som sett sändningen säger det samma. Jag blev själv förvånad och "skämdes" för att vara ft ryttare vid det tillfället.
Jag har alltid och då menar jag alltid försvarat ft på alla nivåer, men när man ser det svart på vitt så går det inte.

Folk här på buke får klanka ner på alla andra ex MB och då är det helt ok, men nämner man det minsta lilla att det såg ryckigt och att hästarna låg i varende eller så gott som varenda hinder i banhoppningen resp terrängen blir det ramaskri, det förstå jag faktiskt inte.

Bor granne med en mkt välkänd hoppfamilj med flera SM, EM medljer och deltagande i OS resp VM där har jag alltid fått bortförklara, säga att det inte är så etc, MEN nu gick det inte att bortförklara för det såg faktiskt inte bra ut på TV. Och som jag skrivit innan så är det tyvärr.

Har varit iväg nu på hopptävlingar och alla säger att det såg inte så bra ut precis, obs inte mina ord. Och jämför man med eliten i världen så såg det faktiskt inte speciellt bra ut.

Jag skrev dessutom att både Linda och Piias ritter var helt outstanding och det betyder ju faktiskt inte att jag klankar ner eller smutskastar någon. Det var stor skillnad på ridningen och hur det såg ut mellan dem och de andra. Kan tillägga att Viktorias ritter i terrängen var väldigt bra, men som hon själv säger i senaste ridsport så är hoppningen INTE bra!!

Mayflower skrev:
Vet du vad Olgaklara, jag tror att du har ett behov av att hävda dig och en del av det behovet verkar du tillgodose här på Buke. Jag har läst en hel del av dina inlägg (det är ju en del...) och du lyckas ofta hamna i konflikt med någon/några och en upprörd diskussinon uppstår. Något som jag tror du gillar faktiskt... Får en liten kick av, eller nåt, vad vet jag. Du ger dig ofta inte en tum även om dina svar emellanåt framstår som absurda! Ofta skriver du i dina inlägg "men du är säkert en sån som....". Vänder det emot motparten.

För FEL, det har du minsann aldrig!! Och kan man inte vara ödmjuk mot sina ryttarkollegor p g a att man råkar missa en del av säsongen, ja då är man nog inte särskilt ödmjuk över huvud taget....

Du får väldig väldigt gärna ta fram ett av mina inlägg som är absurda?? Eller du vet kanske inte var absurd betyder??

Du kan läsa inlägget ovan :smirk:

Ödmjukhet och kritik är två vitt skillda saker. Som ryttare eller som person så uttsätts man alltid för kritik, liksom du gjort i en hel del inlägg mot mig även om jag öht inte vet vem du är eller vad du har för kunskaper/meriter/resultat etc :crazy:

Jag gav kritik, tyckte det inte såg bra ut på TV. Är det smutskastning?? Smutskastning är något helt annorlunda, det är när man medvetet försöker att få en person att framstå på ett sätt som det inte är!

Frågar igen såg du sändningen??

Och jag har inga behov av att hävda mig och många inlägg på buke är det väl iaf fler som har. Jag har en stat på ca 2 inlägg per dag och det är ju inte så speciellt mkt.

Och är inte detta ett diskutionsforum???!!! Och på ett sådant är det väl ganska normalt att man har skilda åsikter.

Du är bara ute efter att provocera och är ganska feg som inte vågar gå ut med vad du är för någon

Har följt eran diskussion ett tag nu, utan att lägga mig i. Men känner att jag vill säga vad jag tyckte om TV sändningen. Piia och Lindas ritter var bra, annars var det faktiskt som du säger. Ryck och slit samt hopp alldeles för nära hindrena.

Jo, jag har också följt disskutionen här, och jag tycker som olga-klara, speciellt i terrängen var det inte många ritter man såg som var mjuka och harmoniska. Jag är ingen stjärna själv men det var svårt att "försvara" dessa ritter inför andras (icke ft-folk) kommentarer.

*knapplån*

jag som såg allt live på strömsholm kan bara tillägga att resten av startfältet, det som inte visades på TV, var med något undantag) lika illa :crazy: ingen galopp och hästar som hoppade väldigt nära hindrena och massor med rivningar....och ryttare som red "med handbromsen i"....

shady skrev:
Har följt eran diskussion ett tag nu, utan att lägga mig i. Men känner att jag vill säga vad jag tyckte om TV sändningen. Piia och Lindas ritter var bra, annars var det faktiskt som du säger. Ryck och slit samt hopp alldeles för nära hindrena.

Nu har jag ringt runt i flera dagar för att hitta någon som har spelat in och nu äntligen fick jag se banhoppningen på dom andra.

Jag måste ju säga att Piias ritt inte såg särskilt rolig ut , hästen var ju i var och vartannat hinder och hon hade en jäkla tur. Piia själv red ju väldigt bra iof.

Johan kunde jag heller inte se något större fel på faktiskt , har ju sett betydligt värre ritter än så ifrån honom :D

Katrin tyckte jag inte heller var något större fel på och inte heller Viktorias ridning förutom att hon slängde sig fram över hästen ganska mkt.

Tobbes och Johans terräng var väl inte det roligaste , DÄR var det mkt slit och ryck i hästarna.
Katrin hade oxå ganska stora problem, fast den hästen är ÍNTE lätt.

Viktorias terräng såg riktigt trevlig ut.
Vilka fler såg man?

Jag tycker nog ändå inte man bör jämföra såhär för att dom flesta hoppryttarna rider ju en 4-5 hästar på varje tävling och startar i genomsnitt 2 klasser det blir ju 10 klasser på en helg, det är ju mer än vad dom flesta ft ryttarna rider på ett helt år, så det är väl inte konstigt att dom inte är några proffs i banhoppning. :confused:

Sedan är det inte det lättaste att hoppa efter terrängen heller, det hade sett helt annorlunda ut om hoppningen hade gått före terrängen och det var ju så ryttarna ville ha det , just för tv- sändning och allt.

Skulle vara intressant att se hoppryttarna rida terräng och hoppning sedan för i huntingen ser det ju inte alltid heller så trevligt ut :angel:

Och det här säger jag enbart just för att jag själv är en sådan urusel hoppryttare :crazy:
Bättre dressyrryttare än dom flesta dock :angel:

Var det Pandora, Katrin red? Hur går hon nu? Jag har inte träffat Christina på länge så jag har inte hängt med riktigt. Jag såg henne senast i Falkenberg men då red Sivert henne. Jag tycker alltid att min dotters häst hoppar asdåligt på fälttävlan men annars kan hon hoppa höghus på tävling, ibland har jag inbillat mig att det är så små hinder att hästen bara rusar runt och inte tar det på allvar?

Senast ändrad av en moderator:

JA det var Pandora, Ja det går 100 ggr bättre för henne med hästen än vad det gick för Sibban :crazy:

Jo men det går riktigt bra, hon har kvalat in till EM i år och hoppas väl få en chans till det kanske eller WC- finalen.

Ja Pandora är ju inte den mest okomlicerade häst som finns, fast hon har ju väldig kapacitet! Det var roligt att höra att det funkar så bra med Katrin. Men vem är du då, om det inte är hemligt?

Senast ändrad av en moderator:

Nä det är väl inte så direkt hemligt :rofl:

Nä jag är ingen särskild, rider en häst som heter Hills Bon och tävlar upp till ***. Mest kanske för att det är roligt , jag försöker satsa så mkt jag har råd med.(vilket inte är så jättemkt) :crazy: Har ridit ett WC-kval i år och fått 3 poäng och ridit en vanlig *** i tyskland och var felfri där i terrängen.
Har ridit 2 medelsvåra dressyrklasser i år och varit 2:a och 3:a, I Alingsås och Clareberg.
Skall rida NM i Valla nu till helgen och sedan förmodligen ett WC-kval i Polen samma helg som Falsterbo.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter SM för seniorer, lag-SM, JEM och YREM. Det är mycket att hålla koll på för den som vill hänga med i svensk fälttävlan. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
59
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mariestads Ridklubb höll i den ledning de hade på lag-SM efter lördagens dressyr och hoppning. Efter söndagens avslutande terräng tog...
Svar
0
· Visningar
109
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
109
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under en SM-tät vecka gick förstaplatsen i Folksam lag-SM i fälttävlan för ponny till Norrby Ryttarsällskap.
Svar
0
· Visningar
159
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka