Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sm..

thebest skrev:
Jag har faktiskt inget större behov att gå ut med vem jag är, jag tävlar inte längre på högre nivå men har ridit ett och annat mästerskap tidigare.
Jag känner dom flesta "gamla" ryttarna, dock ej Katrin då hon är för ung.
Du har ju valt att gå ut med vem du är och det är ju upp till dig men då får du faktiskt tåla att ta en hel del skit med tanke på vad du själv vräker ur dig om andra.
Man håller på med den här sporten för att det är otroligt roligt och svårt, det är inte många förunnat att ha bra och jämna resultat hela tiden och det är enbart ett fåtal ryttare i Sverige som har det idag och då menar jag bra och jämna resultat, inte medelmåttigt eller dåligt jämna resultat.
Jag är helt övertygad om att du kommer göra bättre resultat när du visar en gnutta ödmjukhet inför dom andra ryttarna.

Alla som håller på med denna sporten på elitnivå vet hur svårt och kämpigt det är för att lyckas någorlunda och att alla har det likadant möjligvis Linda har det bättre än dom flesta men det har hon inte fått gratis och istället tyvärr har hon en hel del skador och sjukdomar på "sin" lista.
Då är det väl knappast roligt att läsa på ett internetforum hur krappigt man rider när man själv vet hur mycket man har kämpat och hur mkt pengar och träning man har lagt ner på att komma någonstans.
Eftersom dessa då enligt dig krappiga ryttarna faktiskt tillhör eliten i Sverige kan det ju ge en hint om hur svårt det faktiskt är för det kan ju inte vara så att dom sämsta ryttarna har lyckats bäst och dom bästa ryttarna (du då tex) misslyckas om och om igen! :smirk:

en liten fråga bara?

bara för att jag kritiserade hur det såg ut på Sm betyder det indirekt att det alltid ser ut så och att jag direkt menar att det ser ut så på varje tävling man är på??

Jag krisitserade det jag såg på tv! Inget annat.

jag har alltid försvarat ft i alla dess lägen, men nu var det svårt att göra det denna gången. Som jag skrivit innan så är jag en del i hoppsvängen och där kritiseras ft högljutt just för att de anser att det är medelmåttorna som är ute och "tuffar" runt helt i enligt med vad de själva säger.

Jag tycker det är väldigt synd att de tex inte visar sådant som verkligen är bra tex den Tyska sändningen av Luhmühlens **** ft i helgen där man fick se mkt bra ridning (inkluderat Victorias terräng).

Du har inte heller svarat på om Du sett tv sändningen?? Och om du gjort det kan du verkligen med handen på hjärtat säga att det såg bra ut??

Jag försöker få dig att fatta vilken skada du åsamkar när du skriver såhär, dom andra du har citerat håller inte på inlägg efter inlägg och höjer sig själv till skyarna som du gärna gör.

Visst kritik får man väl tåla men varför tål inte du samma kritik?

Du försvarar dig och biter ifrån så fort någon kritiserar dina resultat men i samma andetag sitter du och kritiserar våra landslagsryttare som faktiskt tro det eller ej har bättre resultat än vad du har.

Att du ligger precis utanför placering med din häst för att du rider långsamt är väl att försköna rätt rejält.

Eftersom du nästan aldrig tävlar är det ju inte så svårt att kolla upp dina resultat heller och på alla större tävlingar ligger du ständigt bland dom sista.

Nä det betyder inte att det ständigt ser ut så men varför ens då direkt gå ut och kritisera ett litet gäng ryttare för att det inte ser bra ut just på den eller dessa tävlingar?

Jag såg Tv sändningarna och jag var även på plats under helgen. Jag tycker inte att det var något större fel på hoppningen dom visade på tv.
Terrängen kunde ha varit mer rytmisk och inte så svängig och trixig vilket bidrar till att ryttarna inte kan hålla samma jämna rytm. Möjligtvis om dom hade ridit 2 minuter över tiden men det hör väl inte riktigt hemma på ett mästerskap för dessa ryttarna.

thebest skrev:
Jag försöker få dig att fatta vilken skada du åsamkar när du skriver såhär, dom andra du har citerat håller inte på inlägg efter inlägg och höjer sig själv till skyarna som du gärna gör.

Visst kritik får man väl tåla men varför tål inte du samma kritik?

Du försvarar dig och biter ifrån så fort någon kritiserar dina resultat men i samma andetag sitter du och kritiserar våra landslagsryttare som faktiskt tro det eller ej har bättre resultat än vad du har.

Att du ligger precis utanför placering med din häst för att du rider långsamt är väl att försköna rätt rejält.

Eftersom du nästan aldrig tävlar är det ju inte så svårt att kolla upp dina resultat heller och på alla större tävlingar ligger du ständigt bland dom sista.

och var brukar jag ligga blande de sista???? Ge mig gärna ett exempel?

Jag har ju tidigare berättat att jag haft två hinder fel med min häst, är det de starterna du menar då??

2003

Linköpings... 08-17 F E CNC*** 25 25 plats av 25= sist

Falkenbergsortens... 07-25 F I CIC * 32 32 plats av 66 knappast precis utanför placering.

Segersjö... 06-29 F E CNC*** 10 10 plats av 12= bland dom sista.

Bonn... 06-01 F I CIC ** 34 34 plats knappast heller precis utanför placering.

2004

Tyskland 10-03 F I CCI * 36 36 plats =knappast heller precis utanför placering
Flyinge... 09-05 F I CIC ** 37 37 plats=knappast heller precis utanför placering.

Sedan har du ju även placeringar i * klass men det var ju inte det du efterfrågade utan du efterfrågade dom placeringar du hade som inte var bra och jag hoppas inte att du tycker att det här är särskilt bra, eller det kanske är skillnad på dig och andra :smirk:

Och jag förstår ärligt talat inte hur dessa placeringssiffror kan vara precis utanför placering :angel:

olgaklara skrev:
hahahahahaha

Presterar och presterar, jag är för det mesta precis utanför placering just för att jag inte ridit på tiden, om du nu, eller de tycker att alltid vara jämn i resultaten är att inte prestera så får det stå för dig :angel: eller dem. Under alla år med min nuvarande häst så har den endast haft hinderfel två ggr (utsprigning på smalhinder) och alla andra starter har den varit felfri, bedöm det själv om det är dåligt eller inte :smirk: Vet flera som har betydligt sämre resultat på sin meritlista :angel: Dessutom så har jag inte velat rida den på tiden eftersom jag vill att den skall hålla länge!!

Här påstår du att du för det mesta är precis utanför placering vilket då visade sig att inte vara sant och om du alltid rider felfritt i terrängen utan 2ggr och tycker du har jämna bra resultat och ändå inte kommer högre måste det ju innebära att du har rätt så krappig dressyr då eftersom du är så bra i hoppning:smirk:
Piia Pantsu kan ha ett stopp i terrängen och ändå vara placerad 2 eller 3:a menar jag eftersom hon har så bra dressyr.

"what goes around comes around"

Nu tänker inte jag sitta här längre och sänka mig till din låga nivå, men bara för att du själv skall känna hur det känns att bli skärskådad över nätet för sina dåliga resultat och förhoppningsvis få dig att tänka till nästa gång du väljer att offentligt såga och såra människor på det viset du faktiskt har gjort.

olgaklara skrev:
:

Och du mfl skall tala om att ft ryttare skall hålla samman :devil: Om man inte själv kan ta kritik vilket fler än jag givit i denna tråden så är man en ganska dålig sportsman.

:angel:

Nä eller hur Olgaklara, du om någon kan inte ta kritik så då måste du också vara en dålig sportsman :devil:

*Kunde inte låta bli *

thebest skrev:
2003

Linköpings... 08-17 F E CNC*** 25 25 plats av 25= sist

Falkenbergsortens... 07-25 F I CIC * 32 32 plats av 66 knappast precis utanför placering.

Segersjö... 06-29 F E CNC*** 10 10 plats av 12= bland dom sista.

Bonn... 06-01 F I CIC ** 34 34 plats knappast heller precis utanför placering.

2004

Tyskland 10-03 F I CCI * 36 36 plats =knappast heller precis utanför placering
Flyinge... 09-05 F I CIC ** 37 37 plats=knappast heller precis utanför placering.

Sedan har du ju även placeringar i * klass men det var ju inte det du efterfrågade utan du efterfrågade dom placeringar du hade som inte var bra och jag hoppas inte att du tycker att det här är särskilt bra, eller det kanske är skillnad på dig och andra :smirk:

Och jag förstår ärligt talat inte hur dessa placeringssiffror kan vara precis utanför placering :angel:

:banana:

Detta blir kul:

2003:

(Linköpings... 08-17 F E CNC*** 25 25 plats av 25= sist)

Utgick eftersom min häst fastnat i ett av hindrena, har skrivit om det tidigare :smirk:

(Falkenbergsortens... 07-25 F I CIC * 32 32 plats av 66 knappast precis utanför placering.)

Jag var 27 och det var 19 st placerade :smirk: Och det var 76st startande!

(Segersjö... 06-29 F E CNC*** 10 10 plats av 12= bland dom sista.)

SM debut för hästen i *** klass, felfri på hinder i terrängen men med mkt lång tid :smirk: Endast ett ner i banhoppningen där det endast var en enda felfri. Det var fler startande än 10 och 5 placerade. Piia ramlade av i hoppningen bla

(Bonn... 06-01 F I CIC ** 34 34 plats knappast heller precis utanför placering.)

En utsprigning på näst sista hindret + en massa tidsfel. Anna Nilsson som var 9 hade runt en 30 tidsfel :smirk:

Sedan "glömde" du bort följande tävlingar:

Flyinge... 04-13 F N CNC* 17
Ett par utanför pga tidsfel

Gärds... 04-20 F E 2/ CNC** 12
Första utanför! Pga av tidsfel!

Tranemoryttarna 05-04 F N 1/ CNC* 4
Placerad

Dagstorpsortens... 06-14 F N CNC* 5
Placerad

2004

(Tyskland 10-03 F I CCI * 36 36 plats =knappast heller precis utanför placering)
20 st placerade och betydligt fler startande, felfri både terräng och hoppning men hade dock 15 st tidsfel vilket är en hel del i *!

(Flyinge... 09-05 F I CIC ** 37 37 plats=knappast heller precis utanför placering.)

Hästens andra hinderfel någonsin! Eftersom den var precis igånsatt efter skada så hade vi inte hunnit hoppa ett enda terränghinder på hela året. Jag fick utsprigning på hinder nr 9 av 25 så det fanns ingen anledning att rida på tiden dvs mkt tidsfel. Kan ju tillägga att hästen var felfri i banhoppningen vilket inte var det vanligaste!

Hitta gärna mina resultat från 2002 där hon var felfri i samtliga ** hon gick, får se nu 4 st tror jag, och första utanför eller någon utanför placering just pga tidsfel

Om du tycker det är dåligt att endast ha två hinderfel någonsin så får det stå för dig. Denna hästen är bra i terrängen och att jag inte ridit fortare i högre klass har inget med hästen att göra utan det är andra saker som spelar in.

Nu har jag hittat dem :D

2002

Gärds CNC* 15e ett par utanför pga tidsfel

Bunge CNC** 7a två utanför pga tidsfel

Sundre CNC** 6a första utanför pga tidsfel

Styringe stall CNC** 27a debuten i ** tidsfel

Senast ändrad:

thebest skrev:

Detta blir ännu roligare:

Läste du inte vad jag skrev här ovanför?? Du efterfrågade dom resultaten som inte var bra och där du inte var precis utanför placering, så jag glömde visst inget :smirk:

2003: Linköping 76 straff i dressyren och 12 i hoppningen, det hade nog spelat mindre roll om du inte hade utgått i terrängen :smirk:

Falkenberg, jaja det står 32 plats i resultatet men det är säker fel eftersom du alltid vet bäst :smirk: Iallfall 27 plats (som för övrigt innehas av Ebba Berglöf och inte du) eller 32 plats Big Deal , bra är det inte och inte heller precis utanför placering.

Segersjö: Än sedan om Piia ramlade av i banhoppningen din 10plats blir inte bättre iallafall. 131.8 straff
66 straff i dressyren, 6 i hoppningen och 53 straff för tiden i terrängen, typ nästan 3 minuter för långsamt, nåja bra kan du knappast kalla det iallafall.

Bonn: 34 plats, hur många var med 35 :angel:

Sedan varför måste du alltid dra in alla andra ryttare som inte alltid presterar på topp på samma tävling, blir dina resultat bättre då eller?? Men det är ju så typiskt för dig bara :smirk:

thebest skrev:
Här påstår du att du för det mesta är precis utanför placering vilket då visade sig att inte vara sant och om du alltid rider felfritt i terrängen utan 2ggr och tycker du har jämna bra resultat och ändå inte kommer högre måste det ju innebära att du har rätt så krappig dressyr då eftersom du är så bra i hoppning:smirk:
Piia Pantsu kan ha ett stopp i terrängen och ändå vara placerad 2 eller 3:a menar jag eftersom hon har så bra dressyr.

"what goes around comes around"

Nu tänker inte jag sitta här längre och sänka mig till din låga nivå, men bara för att du själv skall känna hur det känns att bli skärskådad över nätet för sina dåliga resultat och förhoppningsvis få dig att tänka till nästa gång du väljer att offentligt såga och såra människor på det viset du faktiskt har gjort.

Så du menar att jag tagit fram alla möjliga resultat och sårat folk för att jag skrev att det inte såg bra ut på sm??

:eek:

Jag namngav inte någon speciell :smirk: Så har jag sårat någon då?? konstigt att du då inte hoppar på fio som tom säger vad hon tycker om varje ryttare :confused: eller de andra som skriver samma sak!! Ingen av de andra är anonyma här på nätet!!

Du kallar det dåliga resultat visst det får stå för dig :angel:

Två hinderfel på 5år tycker inte jag är speciellt dåligt, men du tycker ju det uppenbarligen.

Nä jag har inte speciellt dålig dressyr, men rider man inte på tiden idag när det skiljer hundradelar mellan ryttarna så kan man vara 15e utanför placering inom ramen av 4-6 straff. Men det borde du ju veta eftersom du vet så mkt om alla!??

Och det var ganska länge sedan Piia kunde ha stopp i terrängen och ändå vara 2a eller 3a :crazy: Eller du visste inte det?

olgaklara skrev:
Om du tycker det är dåligt att endast ha två hinderfel någonsin så får det stå för dig. Denna hästen är bra i terrängen och att jag inte ridit fortare i högre klass har inget med hästen att göra utan det är andra saker som spelar in.

Jag har inte sagt att din häst är dålig i terrängen, men det hjälper ju iallafall inte när man har 60-76 straff i dressyren.

Och det här är väl inga bra resultat du gräver fram?? Placeringar i nationella * klass räknar jag inte för jag anser inte * vara några stora tävlingar tyvärr.

Du kan ju titta på ryttarna vars fotknölar du sågat vad dom har för resultat och jämföra med dina istället så blir det mer tydligt vem som är bra och vem som inte är det.

Det finns en hel hög med ryttare i landet som har bättre/lika bra/dåliga resultat som du har så varför du anser dig vara så bra och speciell jämfört med dom det kan jag inte för mitt liv faktiskt förstå :confused:

olgaklara skrev:
då?? konstigt att du då inte hoppar på fio som tom säger vad hon tycker om varje ryttare :confused: eller de andra som skriver samma sak!! Ingen av de andra är anonyma här på nätet!!

Men snälla vän du har ju inte fattat någonting eller läst någonting om vad jag redan har skrivit, jag har redan skrivit att dom andra du drar upp har inte samma attityd som du har men visst okey Fio och övriga fy skäms på er att skriva som ni gjorde

Nä jag har inte speciellt dålig dressyr, men rider man inte på tiden idag när det skiljer hundradelar mellan ryttarna så kan man vara 15e utanför placering inom ramen av 4-6 straff. Men det borde du ju veta eftersom du vet så mkt om alla!??

Det får stå för dig men jag anser inte att mellan 60-70 straff är bra dressyr iallafall

Och det var ganska länge sedan Piia kunde ha stopp i terrängen och ändå vara 2a eller 3a :crazy: Eller du visste inte det?

Senast på Ribban och Segersjö förra året , eller du visste inte det :devil:

thebest skrev:
Detta blir ännu roligare:

Läste du inte vad jag skrev här ovanför?? Du efterfrågade dom resultaten som inte var bra och där du inte var precis utanför placering, så jag glömde visst inget :smirk:

2003: Linköping 76 straff i dressyren och 12 i hoppningen, det hade nog spelat mindre roll om du inte hade utgått i terrängen :smirk:

eh??? titta på de övriga resultaten

Falkenberg, jaja det står 32 plats i resultatet men det är säker fel eftersom du alltid vet bäst :smirk: Iallfall 27 plats (som för övrigt innehas av Ebba Berglöf och inte du) eller 32 plats Big Deal , bra är det inte och inte heller precis utanför placering.

Bra är det väl alltid när man är felfri både i terräng och hoppning och har en godkänd dressyr, fast du påstår väl annat :smirk: 67st startade i klassen

Segersjö: Än sedan om Piia ramlade av i banhoppningen din 10plats blir inte bättre iallafall. 131.8 straff
66 straff i dressyren, 6 i hoppningen och 53 straff för tiden i terrängen, typ nästan 3 minuter för långsamt, nåja bra kan du knappast kalla det iallafall.

Jo jag anser att det är bra att en häst nollar sin första *** även om det är mkt tidsfel. Jag har aldrig påstått att jag ridit fort i terrängen heller :angel:

Bonn: 34 plats, hur många var med 35 :angel:

I Bonn var det 60st, där hade jag en utspringning!

Sedan varför måste du alltid dra in alla andra ryttare som inte alltid presterar på topp på samma tävling, blir dina resultat bättre då eller?? Men det är ju så typiskt för dig bara :smirk:

Eh vilka andra ryttare har jag dragit in??????

Att du sedan drar upp de tävlingar jag har hinderfel på gör dig ännu mer patetisk :crazy:

Jag får en känsla av att du inte vet det minsta lilla om ft eller resultat.

kan du inte hitta "värre" resultat än dessa (som är de sämsta) på mig och min häst så är det ju inte speciellt mkt du har att komma med.

och innan du drar igång att jag har dålig dressyr så kan jag redan nu säga till dig att min häst inte kunde byta i dressyren då, så om du nu vet en del så borde du förstå att det drar ner en hel del på poängen :smirk:

Och nu tycker jag faktiskt att det är du som gått ett steg för långt och blivit lågvattenmärke i denna tråden.

Även om jag skulle vara sist i varje tävling eller ens tävla så har jag väl rätt att säga vad jag tycker hur det såg ut på tv??

Vi har väl yttrandefrihet i detta land, eller har jag missat det helt??

Och du har fortfarande inte hittat ett enda resultat där jag ligger bland de sista dvs flera stopp i terrängen etc

Du har inte fattat någonting om vad detta egentligen handlar om och det är synd.

Det handlar faktiskt enbart om din attityd du har!! Att du alltid vet bäst , är bäst och samtidigt klankar ner på andra. Det gör ingen annan här och därför är det ganska naturligt att den "vi" hoppar på är du.

Jag har fått mängder med PM från folk på forumet som är glada att jag tar den här diskussionen med dig för det är ingen annan som orkar , alla säger samma sak som jag om dig och din attityd att det här förekommer i stort sett i varenda tråd och inlägg du skriver, jag orkar inte kolla runt i alla trådar så jag litar på vad dom andra skriver och hur dom upplever dig.

Jag tycker för din egen skull att du bör tagga ner din attityd lite eftersom du är allt annat än anonym och sådant sprider sig rätt snabbt ute i den riktiga världen och bland dom riktiga ryttarna.

För vilken normal människa börjar leta upp sina gamla krappiga resultat för att visa att dom faktiskt har varit med en gång??? Men att bara vara med och prestera är 2 helt olika saker , vilket säkert Johan ,Katrin, Viktoria (och gud vet vem mer du har rackat ner på) är helt och fullt medvetna om. Dom behöver inte en massa skit som kastas i ansiktet på dom från någon wannabe på bukefalos, dom har säkert fullt upp med att kämpa som det är.

Nu tackar jag för mig i denna diskussionen iallafall.

eh?

jag har haft över 60 i *** klass ja, men du verkar inte förstå trots att jag skrivit en anledning.!

Och tyvärr så är min häst oftast placerad i dressyrtävlingar och hon har tom vunnit :eek: med 70% :eek: Hur kommer det sig??

Visst malmö (där var hon en av två felfria på tid och red hur fort som helst, att hon dessutom fick till sin absolut bästa dressyr kansek påverkar en del eller??) och segersjö (nationell då), ge dig ut i europa så klarar du det inte, men det fattar kanske inte du?

min attityd har inte varit speciellt annorlunda än de övrigas när det gäller det som skrevs från början. Då får du nog läsa om tråden!!

Sluta racka ner på mig nu jag tycker faktiskt att det räcker! När du inte klarar av att komma med något sämre än vad jag själv redan berättat så kommer du knappast med något nytt direkt :angel:

olgaklara skrev:
Eh vilka andra ryttare har jag dragit in??????

?? Piia ramlade av i banhoppningen etc Anna Nilsson hade si och så mkt tidsfel

Att du sedan drar upp de tävlingar jag har hinderfel på gör dig ännu mer patetisk :crazy:

det fanns inga andra tävlingar att dra upp som var några av det större slaget

Jag får en känsla av att du inte vet det minsta lilla om ft eller resultat.

nä det är säkert så för du har ju alltid rätt :smirk:

kan du inte hitta "värre" resultat än dessa (som är de sämsta) på mig och min häst så är det ju inte speciellt mkt du har att komma med.

det beror väl på vad man anser vara bra eller ej, jag har väl lite högre krav än vad du har kanske

och innan du drar igång att jag har dålig dressyr så kan jag redan nu säga till dig att min häst inte kunde byta i dressyren då, så om du nu vet en del så borde du förstå att det drar ner en hel del på poängen :smirk:

Visst men inte så mkt inte 20 straff iallafall för det är ungefär vad som saknas, dessutom ingår byten bara i *** och du har knappast bättre i ** eller * klass heller

Och nu tycker jag faktiskt att det är du som gått ett steg för långt och blivit lågvattenmärke i denna tråden.

Även om jag skulle vara sist i varje tävling eller ens tävla så har jag väl rätt att säga vad jag tycker hur det såg ut på tv??

absolut har du det men då har väl vi andra lika mycket rätt att gå på dig

Vi har väl yttrandefrihet i detta land, eller har jag missat det helt??

Och du har fortfarande inte hittat ett enda resultat där jag ligger bland de sista dvs flera stopp i terrängen etc

Man kan väl bevisligen komma bland dom sista även om man inte har flera stopp i terrängen, det beror ju på att dom andra i klassen är så mycket bättre än dig, har du inte förstått det ??

Sedan glömde du säga något om att Piia faktiskt hade stopp i både Segersjö och Ribban och var ändå placerad bland dom 3 bästa :angel:

Nu tackar jag för mig själv (igen)

olgaklara skrev:
eh?

Och tyvärr så är min häst oftast placerad i dressyrtävlingar och hon har tom vunnit :eek: med 70% :eek: Hur kommer det sig??

kanske för att fälttävanshästarna och ryttarna är bättre i dressyr än dom du möter på riktiga dressyrtävlingar för några 70% har du inte lyckats få ens i ft dressyren

Visst malmö (där var hon en av två felfria på tid och red hur fort som helst, att hon dessutom fick till sin absolut bästa dressyr kansek påverkar en del eller??) och segersjö (nationell då), ge dig ut i europa så klarar du det inte, men det fattar kanske inte du?

Tja Linda Algotson hade ett stopp med Maja i WC-kvalet i Polen förra året och kom femma iallafall

min attityd har inte varit speciellt annorlunda än de övrigas när det gäller det som skrevs från början. Då får du nog läsa om tråden!!

Men skojar du???

Sluta racka ner på mig nu jag tycker faktiskt att det räcker! När du inte klarar av att komma med något sämre än vad jag själv redan berättat så kommer du knappast med något nytt direkt :angel:

Jag kan inte komma med något sämre nej vad skulle det vara?? Utesluten jämt då kanske, tävlar man på den nivån och det blir sämre så antingen lägger man av eller så går man ner i klasserna och jag slutar gärna racka ner på dig så fort du lägger av med din besserwisserattityd

Nä nu måste jag till stallet

thebest skrev:
Man kan väl bevisligen komma bland dom sista även om man inte har flera stopp i terrängen, det beror ju på att dom andra i klassen är så mycket bättre än dig, har du inte förstått det ??

Sedan glömde du säga något om att Piia faktiskt hade stopp i både Segersjö och Ribban och var ändå placerad bland dom 3 bästa :angel:

Nu tackar jag för mig själv (igen)

Visst kan man det, men jag har aldrig någonsin skrivit att jag rider på tiden och har man tidsfel så får man räkna med att hamna utanför eller någon enstaka gång i mitten.

De resultat du letat upp på mig är jag blande de sista när jag haft fel i terrängen. Jag tycker inte det är speciellt konstigt. Att Piia rider fort vet alla om, hon rider fortsatt fort även med ett stopp vilket de flesta inte gör.

Och du gör mig faktiskt skrattretande, för där jag faktiskt har varit felfri har jag ju inte legat bland de sista och hade jag ridit på tiden eller lika fort som många andra så hade vi varit placerade betydligt fler ggr. det borde tom du kunne läsa ut av resultaten.

Visst vara överlägsen får bara vissa vara här på buke och speciellt sådana som kommer in med nya nick och endast skriver ett par trådar här.

Och eftersom tydligen alla håller med dig i allt och anser att både jag och min häst, varför inte klanka ner på min tysk nu?? Han har ju bara lyckats att kvala in till falsterbo, men det hittar jag nog på också!

Jag får iaf nog av hel buke nu och kommer inte att skriva ngt mer här öht, Lögner och förtal och vinklingar och inte se realistiskt på saker. Skitprat som du utövar bla får en att se att det är betydligt bättre att hålla sig härifrån.

Jag vet vad för häst jag har och det kan INGEN ta ifrån mig varken du eller dina "internationella" kompisar.

Tack för mig!

Adjö (tio tecken)

500 straff i terrängen herrejisses OlgaKlara :smirk:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter SM för seniorer, lag-SM, JEM och YREM. Det är mycket att hålla koll på för den som vill hänga med i svensk fälttävlan. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
59
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mariestads Ridklubb höll i den ledning de hade på lag-SM efter lördagens dressyr och hoppning. Efter söndagens avslutande terräng tog...
Svar
0
· Visningar
109
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
109
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under en SM-tät vecka gick förstaplatsen i Folksam lag-SM i fälttävlan för ponny till Norrby Ryttarsällskap.
Svar
0
· Visningar
159
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod