Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sm..

Hej, Hej hemskt mycket hej! Då vet jag precis vem du är, men vi känner inte varandra.

Senast ändrad av en moderator:

Nej inte så att vi pratat mycket eller så men vi har varit på samma tävlingar. Jag vet inte riktigt hur jag skall skriva för att jag gillar att vara lite anonym på buke....Men det är möjligt att jag kommer och snackar lite med dig på någon tävling framöver...så tills dess får du fortsätta vara lite nyfiken!

Okey men på vilka sorts tävlingar brukar du dyka upp på ? fälttävlan , dressyr eller hoppning?? DET kan du ju svara på utan att bli avslöjad ;)

Jag tävlar ju inte själv nu då jag inte har någon häst, så chansen är nog störst att jag dyker upp som publik eller funktionär eller som sällskap åt någon kompis i ex Falkenberg om det blir någon fälttävlan där i år.

Fyller på med en fråga:

Vad hade hänt om Piia hade vunnit? Hade hon fått ta emot SM-tecknet eller hade det gått till bästa svensk??

*Bara nyfiken*

Visst hade Piia blivit svensk mästare. Hon är ju stadigvarande bosatt i Sverige och får därför deltaga i SM

olgaklara skrev:
Visst hade Piia blivit svensk mästare. Hon är ju stadigvarande bosatt i Sverige och får därför deltaga i SM

Även om hon inte är svensk medborgare?

Undrar för det är ju inte Sverige hon representerar i landslagssammanhang mm.

Det där ändrades för några år sen (kommer inte ihåg när), tidigare fick hon inte vara med men nu så! :)

Det spelar ingen roll vad du säger anser jag för jag tycker att man bör stötta varandra i denna sporten, den är ju inte så stor och risken finns ju att dom flesta ryttarna nu har fått reda på din åsikt om deras ridning vilket skapar osämja i lägret.

Det är väldigt onödigt särskilt när dom ryttare du kritiserat säkert inte anser att du hade gjort ett bättre jobb själv, dom vet ju vad du har presterat eller inte presterat snarare :smirk:

hahahahahaha

Du är rolig du.

Och läsa kan du inte :devil:

Konstigt att du inte går på fio?? Hon namnger ju faktiskt dessa ryttare :smirk: Eller alla andra som skriver exakt samma sak som mig här!!

Presterar och presterar, jag är för det mesta precis utanför placering just för att jag inte ridit på tiden, om du nu, eller de tycker att alltid vara jämn i resultaten är att inte prestera så får det stå för dig :angel: eller dem. Under alla år med min nuvarande häst så har den endast haft hinderfel två ggr (utsprigning på smalhinder) och alla andra starter har den varit felfri, bedöm det själv om det är dåligt eller inte :smirk: Vet flera som har betydligt sämre resultat på sin meritlista :angel: Dessutom så har jag inte velat rida den på tiden eftersom jag vill att den skall hålla länge!!

Hellre tusen felfria ritter än ena gången vara placerad för att andra gången vägra ut sig :crazy: Men det kanske du tycker är bättre?? Att vägra ut sig eller ha ett par tre stopp!

Du är fortfarande en fegis som varken vågar gå ut med vem du är eller vilka du känner heller :p och du har fortfarande inte vågat svara på mina frågor jag ställt till dig innan!!!!! Lätt att kasta skit på någon när man är anonym, men å andra sidan så betyder det ju att man inte vågar stå för sina åsikter

Kan inte annat än hålla med thebest....

Jag är god vän med en av personerna som du rackat ner på i denna tråden, Olgaklara, och jag har berättat vad du har skrivit (för det är ju onekligen officiellt...) och vet du vad?? H*n SKRATTADE bara och sa "look who's talking.." H*n var inte speciellt inponerad av din framfart på ft-banorna heller. Så det så. Sen kan du rabbla upp dina felfria rundor hur mycket du vill. Tro bara inte att alla är så jävla impade av dem!

Och inte betyder det att man inte står för sina åsikter bara för att man är anonym! Man får ingen guldstjärna för att man röjer sin identitet....

håller med er.....ödmjukhet är inte olgaklaras grej! och ja, hon är väldigt noga med att berätta hur många placeringar, felfria rundor m.m. hon har!

sålänge man inte själv kan göra det bättre än dem som är med i landslaget och faktiskt rider SM, så ska man nog hålla tyst och inte klanka mer så mkt på hur dem rider!

olgaklara skrev:
Konstigt att du inte går på fio?? Hon namnger ju faktiskt dessa ryttare :smirk: Eller alla andra som skriver exakt samma sak som mig här!!

Alla andra som har skrivit här är inte särskilt aktiva på högre nivå.
Fio namngav visserligen ryttarna men eftersom dom visades på Tv så var det väl ingen hemlighet vilka du menade.

Dessutom vad jag kan utläsa i Fios inlägg så har inte hon kritiserat några av dessa ryttare heller för den delen.

olgaklara skrev:
Du är fortfarande en fegis som varken vågar gå ut med vem du är eller vilka du känner heller :p och du har fortfarande inte vågat svara på mina frågor jag ställt till dig innan!!!!! Lätt att kasta skit på någon när man är anonym, men å andra sidan så betyder det ju att man inte vågar stå för sina åsikter

Jag har faktiskt inget större behov att gå ut med vem jag är, jag tävlar inte längre på högre nivå men har ridit ett och annat mästerskap tidigare.
Jag känner dom flesta "gamla" ryttarna, dock ej Katrin då hon är för ung.
Du har ju valt att gå ut med vem du är och det är ju upp till dig men då får du faktiskt tåla att ta en hel del skit med tanke på vad du själv vräker ur dig om andra.
Man håller på med den här sporten för att det är otroligt roligt och svårt, det är inte många förunnat att ha bra och jämna resultat hela tiden och det är enbart ett fåtal ryttare i Sverige som har det idag och då menar jag bra och jämna resultat, inte medelmåttigt eller dåligt jämna resultat.
Jag är helt övertygad om att du kommer göra bättre resultat när du visar en gnutta ödmjukhet inför dom andra ryttarna.

Alla som håller på med denna sporten på elitnivå vet hur svårt och kämpigt det är för att lyckas någorlunda och att alla har det likadant möjligvis Linda har det bättre än dom flesta men det har hon inte fått gratis och istället tyvärr har hon en hel del skador och sjukdomar på "sin" lista.
Då är det väl knappast roligt att läsa på ett internetforum hur krappigt man rider när man själv vet hur mycket man har kämpat och hur mkt pengar och träning man har lagt ner på att komma någonstans.
Eftersom dessa då enligt dig krappiga ryttarna faktiskt tillhör eliten i Sverige kan det ju ge en hint om hur svårt det faktiskt är för det kan ju inte vara så att dom sämsta ryttarna har lyckats bäst och dom bästa ryttarna (du då tex) misslyckas om och om igen! :smirk:

Mayflower skrev:

Jag är god vän med en av personerna som du rackat ner på i denna tråden, Olgaklara, och jag har berättat vad du har skrivit (för det är ju onekligen officiellt...) och vet du vad?? H*n SKRATTADE bara och sa "look who's talking.." H*n var inte speciellt inponerad av din framfart på ft-banorna heller. Så det så. Sen kan du rabbla upp dina felfria rundor hur mycket du vill. Tro bara inte att alla är så jävla impade av dem!

Och inte betyder det att man inte står för sina åsikter bara för att man är anonym! Man får ingen guldstjärna för att man röjer sin identitet....

1. jag har inte rackat ner mer än någon annan :smirk:

2. sedan så brukar inte man hinna se speciellt mkt av de andra när man tävlar själv :angel:

3. att säga att min häst inte hoppar bra i terrängen är en ganska så stor lögn. Du får gärna prata med förbundskaptenen för seniorer eller juniorer för att få höra deras åsikter :angel:

4. Du får mer än gärna pm mig namnet på din "gode" vän så jag vet vem du menar så skall jag genast ta kontakt med den personen så vi då kan reda ut vad som sagts!

Att racka ner på min häst tycker jag är ganska löjligt och att jag dessutom tidigare sagt att jag har allt inspelat på video och själv sett hur min häst tar sig fram i terrängen gör detta påstående mer än lovligt skitsnack. Well kom och se på min video :devil:

Och du mfl skall tala om att ft ryttare skall hålla samman :devil: Om man inte själv kan ta kritik vilket fler än jag givit i denna tråden så är man en ganska dålig sportsman. Nu visades det svart på vitt på tv och det var mkt slit och ryck och islag i hindrena!!! Fact!!

thebest skrev:
Alla andra som har skrivit här är inte särskilt aktiva på högre nivå.
Fio namngav visserligen ryttarna men eftersom dom visades på Tv så var det väl ingen hemlighet vilka du menade.

Dessutom vad jag kan utläsa i Fios inlägg så har inte hon kritiserat några av dessa ryttare heller för den delen.

Citat det som fio skrev:

Nu har jag ringt runt i flera dagar för att hitta någon som har spelat in och nu äntligen fick jag se banhoppningen på dom andra.

Jag måste ju säga att Piias ritt inte såg särskilt rolig ut , hästen var ju i var och vartannat hinder och hon hade en jäkla tur. Piia själv red ju väldigt bra iof.

Johan kunde jag heller inte se något större fel på faktiskt , har ju sett betydligt värre ritter än så ifrån honom

Katrin tyckte jag inte heller var något större fel på och inte heller Viktorias ridning förutom att hon slängde sig fram över hästen ganska mkt.

Tobbes och Johans terräng var väl inte det roligaste , DÄR var det mkt slit och ryck i hästarna.
Katrin hade oxå ganska stora problem, fast den hästen är ÍNTE lätt.

Viktorias terräng såg riktigt trevlig ut.
Vilka fler såg man?

Är detta ovan inte kritik???

Det jag skrev:

Precis som jag tyckte alltså, såg väldigt enkelt ut. Tuvärr så tyckte jag också att det var mkt dålig ridning. Hårda händer och mkt dåligt riden banhoppning. Såg mer ut som ett gäng amatörer. Men då frångår jag ju självklart både piia och Linda

Shady:

Har följt eran diskussion ett tag nu, utan att lägga mig i. Men känner att jag vill säga vad jag tyckte om TV sändningen. Piia och Lindas ritter var bra, annars var det faktiskt som du säger. Ryck och slit samt hopp alldeles för nära hindrena.

emma-vsm:

Jo, jag har också följt disskutionen här, och jag tycker som olga-klara, speciellt i terrängen var det inte många ritter man såg som var mjuka och harmoniska. Jag är ingen stjärna själv men det var svårt att "försvara" dessa ritter inför andras (icke ft-folk) kommentarer.

*knapplån*

jag som såg allt live på strömsholm kan bara tillägga att resten av startfältet, det som inte visades på TV, var med något undantag) lika illa ingen galopp och hästar som hoppade väldigt nära hindrena och massor med rivningar....och ryttare som red "med handbromsen i"....

Då undrar jag varför man endast hoppar på mig, då jag i den fortsatta diskutionen faktiskt motsagt mig att ft hästar inte skulle kunna hoppa 130/140cm banhoppning. Thats it!!! Jag har inte kritiserat ryttarna personligen till namn och inte sagt att det gäller alla eller en av dem. De jag frångått var ju Piia och Linda för de har hög klass på sin ridning typ alltid!

Sedan att jag sagt att bla victorias terrängritter brukar vara bra!
Visst jag hade kunnat gå in exakt på varje ryttare och sagt vad jag tyckte, men det gjorde jag inte!

Mayflower skrev:

Det är ju uteslutningsmetoden antingen Johan, Katrin eller Victoria. och då frångår jag ju Victoria eftersom jag nämn henne i annat samanhang tidigare.

Så uteslutande så är det ju då antingen Johan eller Katrin. Johan har jag vid ett flertal ggr tidigare berömt när han ridit Buisness så om det är han så borde du ju i så fall nämna det också.

Då finns det bara Katrin kvar :smirk: Skall fråga henne nästa gång vi träffas eftersom vi brukar prata en hel del på tävlingarna!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter SM för seniorer, lag-SM, JEM och YREM. Det är mycket att hålla koll på för den som vill hänga med i svensk fälttävlan. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
59
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mariestads Ridklubb höll i den ledning de hade på lag-SM efter lördagens dressyr och hoppning. Efter söndagens avslutande terräng tog...
Svar
0
· Visningar
109
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
109
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under en SM-tät vecka gick förstaplatsen i Folksam lag-SM i fälttävlan för ponny till Norrby Ryttarsällskap.
Svar
0
· Visningar
159
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod