Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
olgaklara skrev:Jag tyckte efter när jag såg det igår att det såg betydligt lättare ut än vad det gjort tidigare år
Inga svåra linjer i banhoppningen tex. Och det var ju inte speciellt mkt fel för att vara sm heller. Nä jag blev besviken faktiskt. Jag tyckte inte banan såg så väldigt fin ut som jag trodde.
olgaklara skrev:Hur var det på plats? Var det inte så stort som man kunde tro det skulle eller inbillar jag mig endast eftersom jag inte fick vara med
fio. skrev:Ja jag var inte där, jag hade ju ridit i Schenefeld helgen innan så jag hade inga planer på att starta *** 2 helger i rad
JAg strök mig oxå innan anmälningstiden hade utgått så jag borde inte varit med
olgaklara skrev:Precis som jag tyckte alltså, såg väldigt enkelt ut. Tuvärr så tyckte jag också att det var mkt dålig ridning. Hårda händer och mkt dåligt riden banhoppning. Såg mer ut som ett gäng amatörer. Men då frångår jag ju självklart både piia och Linda
Mayflower skrev:Anfall är bästa försvar!!
Ska man verkligen jämföra "riktig" banhoppning med fälttävlansbanhoppning?? Det är ju liksom inte alls på samma nivå.... Samma gäller dressyren. Den går ju inte heller att jämföra. Men hela charmen med fälttävlan ÄR just att man behärskar ALLA momenten! Även om man inte rider som Malin B i hoppningen eller som Lussan i dressyren. Jag reagerar mest på att du säger att de som tillhör elitskiktet i fälttävlan i Sverige (alltså i FÄLTTÄVLAN och INTE i HOPPNING!!!) rider så dåligt och amatörmässigt. Upp till bevis själv då!!
Förresten är jag absolut ingen expert, utan en vanlig glad amatör. Fast trots att jag är amatör så tycker jag inte att jag rider så dåligt...
Mayflower skrev:Anfall är bästa försvar!!
Ska man verkligen jämföra "riktig" banhoppning med fälttävlansbanhoppning?? Det är ju liksom inte alls på samma nivå.... Samma gäller dressyren. Den går ju inte heller att jämföra.
fio. skrev:Men varför inte egentligen?? Nu menar jag inte att man behöver rida hoppning på 1.60 nivå och dressyr på GP nivå men visst finns det ryttare från andra länder som faktiskt rider fälttävlan på OS nivå som ser ut som rena dressyrryttare/hoppryttare när dom rider i dessa moment.
Det är iallafall tycker jag det man bör eftersträva som ryttare, sedan att det är jäkligt svårt är ju en annan femma
olgaklara skrev:De ryttare jag jämförde med var en del iaf inte i världseliten utan helt vanliga hoppryttare som rider upp till 1.40/1.50. Det är det som gör det ännu värre att standarden är så dålig i ft att en helt vanlig "svensson" ryttare i hoppning får det att se betydligt bättre ut än vad våran elit gör i ft
Vi har tyvärr inte speciellt många bra ryttare i ft som vi har i hoppning, en av de bästa har ju tyvärr gått över till hoppning och sedan så finns det mer pengar där. Det är ju bara att se på landslaget där det finns ekipage som inte gjort en enda felfri runda förra året!!
Jag tror att det finns betydligt fler duktiga ryttare som kanske inte har de rätta ekonomiska förutsättningarna att satsa allt och endast har en häst som rider betydligt bättre.
Och vad skall jag bevisa??
Lindas resultat i *** internationell klass:
2003
7*,15*,31,22,15*,4*,1*,7*,2*,2*,4*,1*
2004
32,2*,4*,1*,9,42,15,3*,11*,1*
2005
2*
antal starter totalt i cnc/cci/cic*** = 31st
Hon har dessutom placeringar 140cm hoppning och Prix st george dressyr
Annan landslagsryttares resultat:
2003