SM Segersjö

Sv: SM Segersjö

*kl*

Jag tror nog också Sara vinner. Men jag vet inte med vem, är Robin i form så är han iofs farlig.

Anna Nilsson lyckas ju ofta på lite lägre nivå, tror hon får tufft att ta sig så högt upp nu.
Men det ska bli kul (hoppas jag) att se alla ungdomsryttarna, bara de rider med huvudet så ska det nog gå bra. Det är ju inga gröngölingar till hästar en del av dem har. :)

Hon har haft höga placeringar i *** i år, Anna alltså. Dessutom så är det väl inte det att hon inte lyckats på hög nivå. Hon har ju vunnit Ribban ett år tex. Problemet hon haft är ju att hon haft otur med skador

Jo, jag vet, men inte på tävlingar där det varit så många "stora" namn till start. Men det är det ju iofs inte på SM i år heller. Så vi får väl se. :D
Jag tror nog ändå att EM-ryttarna hamnar i topp, Katrins Pandora har jag aldrig sett så fin som i år. Den har verkligen lugnat ner sig.

Fast Ribban var ju ett par år sen Anna vann, jag syftade mest på de sista åren. Och hon är ju inte med i landslaget, inte heller utmanartruppen.

Fast det tycker jag iof är lite underligt att hon inte är. Hon borde ju eg tagits in där nu med tanke på de hästar hon har. Men det är mina helt personliga åsikter

Nja, hon har väl bara ridit två *** i år, & de två åren innan det så red hon ju inga. Men nästa år borde hon ju vara med om hon fortsätter göra bra resultat, hon har ju unga fina hästar.

Fyra starter har hon i *** och åren innan så har ju hästarna varit för unga.

Man har ju faktiskt plockat med andra ryttare i trupperna utan resultat i *** tidigare ;)

*KL*

Jisses frid vad det hände saker i terrängen?? Grafman med 80 straff?:eek:Någon som har inside info???

Inte så mkt insiderinfo iofs, men Grafman tog bettet och stack vid hinder nr 5, Kvarnen.
Christoffer testade ett nytt bett på honom.

Citerar från Ridsport:
"Sara har guldläge

SEGERSJÖ: Sara Algotsson och Robin des Bois har guldläge i fälttävlans-SM. Efter lördagens dressyr och terräng leder Kalmarekipaget med två nedslag tillgodo på tvåan Katrin Norling/Pandora Emm. Sara Algotsson ligger även på bronsplats med La Fair.

- De gick super i terrängen båda två, säger Sara Algotsson.

La Fair var först ut av alla i klassen och gav ett stabilt och balanserat intryck när hon klarade den ena svårigheten efter den andra. OS-hästen Robin des Bois såg ut som den veteran han är när han fullkomligt rann över den trestjärniga banan.

- Han är underbar att rida när han går så här, säger Sara Algotsson om den 18-åriga Robin Z-sonen.

"Robban" låg trea efter förmiddagens dressyr. Första- och andraplatsen då hade den 16-åriga SM-debutanten Christoffer Forsberg med Piece of Hope respektive Grafman. Forsberg fick dock problem ute i terrängen på hinder nummer fem, Kvarnen, med båda sina hästar. Piece of Hope droppade ned från första hindret och räckte inte fram till b-hindret vilket gav en utbrytning. Grafman tog helt enkelt bettet och stack i väg vid c-hindret.

- Jag testade ett nytt bett på honom och det fungerade inte riktigt som jag trodde, säger Christoffer Forsberg.

Robin des Bois ligger på 54,3 straff, Pandora Emm på 63,8 och La Fair på 66,7 inför söndagens banhoppning.

- Jag skulle gärna ha fler nedslag tillgodo. Han har knappt varit ute och hoppat något i år, säger Sara Algotsson som dessutom är lite orolig inför söndagens veterinärbesiktning.

- Det är ju en gammal häst och han kan känna av ett så här hårt galoppjobb dagen efter.

Inget ekipage var helt felfritt i terrängen. Robin des Bois var snabbast, fyra sekunder över optimaltiden. Sju ekipage var felfria på hinder. Kvarnen och det stora vattenkomplexet gallrade bort flest ekipage. Förutom det något hårda underlaget var förutsättningarna näst intill optimala med strålande sol och lite fläktande vindar."

Skitkul! Jag som var intresserad av att köpa den hästen som 4-åring men se då var den inte till salu!
Red honom dock ett par gånger (kompis uppfödning).
Riktigt roligt att det går så bra för dem nu!

*kl*

Jag tror nog också Sara vinner. Men jag vet inte med vem, är Robin i form så är han iofs farlig.

Anna Nilsson lyckas ju ofta på lite lägre nivå, tror hon får tufft att ta sig så högt upp nu.
Men det ska bli kul (hoppas jag) att se alla ungdomsryttarna, bara de rider med huvudet så ska det nog gå bra. Det är ju inga gröngölingar till hästar en del av dem har. :)

Jag ska nog bli synsk. :D :angel:

Det var :banana: :bump: :banana: så kul att se Sara & Robban i terrängen, han åt upp varenda meter på terrängbanan. Och Saras tårar efter hoppningen idag var underbara att se *missförstå mig rätt*. Han ser ut som en gammal ridskolehäst utan kläder, men satan i gatan, han var verkligen bäst. Imponerande. :bow:

Kul helg, fint väder, massa sol.

Såg lite nya Bukare, Nittionio som pratade med "chefen" :D ett antal gånger, och Bettibets &co som stod parkerade bredvid vår lastbil i lördags.

Jag ska nog bli synsk. :D :angel:

Vaddå du synsk ?? Det var väl ändå jag som tippade Sara först , dessutom hade jag oxå med Katrin i medaljstriden det hade inte du :p

Enda smolket i bägaren var ju Viktoria som jag faktiskt trodde skulle göra bättre men man kan ju inte alltid ha rätt :angel:

Stort Grattis till Christoffer som tog bronset framför EM och VM ryttarna :bow::bow: Skitbra gjort!!

Jaha och varför byter man bett på ett SM , är inte det lite korkat kan man ju tycka :confused:

*KL*

Jisses frid vad det hände saker i terrängen??

Japp. Det hände saker i terrängen. I båda klasserna.

I den 1* var det främst ett vattenhinder som lurade framförallt unghästar. De red först en lång runda på ängen och kom runt kvarnen och där dök det upp en stor klunga med folk och rakt igenom skulle det ridas. Det var många som försvann här.

Tilda nollade på hinder men galopperade i lugn takt. Han har varit lite stark så nu var det jämt tempo som gällde och det blev något långsamt. En fin runda dock = viktigast
Förresten så fick han en platspåse i ganaschen under dressyren men stannade som tur var kvar på banan. ;)

I den 3* var det Kvarnens nerhopp, 2 häckar därefter som ställde till det först. Sen var det vattenkomplexets a och b hinder som var svåra att rida på. Lite för fort så landade de i hinder nr b eller för långsamt så räckte det inte till. Vattenlinjen mellan dessa 2 hinder lurade hästarna..

Hanna var överlycklig över sin ritt. Hon missade på b vidT-smalhindrena. De var inte riktigt överens om avstamp och det blev tvärstopp.. Han var superfin i terrängen. JJ var helnöjd.

I hoppningen tog det däremot stopp. De kom fel och han nitade. Han vågar inte hoppa av nära där(som han kan i terrängen..) En ryttarmiss fixade ett stop till. Hanna var dock vid gott mod och förlikade sej med tanken på att de inte var mogna den uppgiften någon av dem. Hoppträning stundar. Ännu mer motiverade. :D

De visade iallafall att de fixar terrängen. (Han kommer att stanna i 2* tills hoppningen går bättre)
Det var MÅNGA som var förvånade över hans terräng och som aldrig sett honom där innan utan bara i hoppningen. Kul!
Han faller inte in under ramen - dålig hoppning= dålig terräng. :idea:

Kul att träffas!! Jag förstod vem du var!! Är ju lite "blödig" för min guldklimp ;)

För övrigt så älskar jag terrängbanan på Segersjö, även om jag synade gräsmattan - den var i alla fall väldressad!! Jag gjorde det stora misstaget att försöka rida på 4 (i stf 3) språng på hinder 9......ångrar mig bittert, men man lär sig! Slog mig inte särskilt mycket, har röntgat handen men den var som tur var hel så nu anmäler jag till Gärds!

*KL*

Någon som vet vilka fotografer som var där?

Haha, ja man vet ju aldrig med Bukarna, men jag misstänkte att du hade koll. :D Klart man är blödig med sina "bebisar"...& som sagt, du kan ju alltid hämta hem honom om allt funkar som det ska. ;)

Ja, banorna, eller rättare sagt miljön är ju helt fantastisk! Jag har aldrig varit där förr, så det var rätt läckert att gå banan genom slottsträdgården. Hade jag ett sånt hus hade jag också haft en terrängbana i trädgården.. :D :angel:

Liknande trådar

Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
636
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 493
Senast: WildHorse
·
Hundträning Hej jag har en tax hane på 1,5 år. (Kastrerad) Det känns som att jag inte har någon auktoritet hemma alls. Han lyssnar sällan på ”nej”...
Svar
2
· Visningar
466
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V