Karin87

Trådstartare
En liten fråga bara...Jag har försökt läsa mig till det här med SM-kval. Men man blir ju lite osäker på om man förstått rätt.
Det är alltså ok att kvala till SM från C-klass, förutom i F1, då måste man rida A-klass, eller? Tävlingen måste vara regional eller nationell för att kvala till SM? Ansluten till WR med eller något annat?
Mvh Karin

Sv: SM-kval?

En sak jag funderat endel på, kan man kvala till Sm på hösten? Och WR tävlingar?

Ja, alla tävlingar efter detta SM är tävlingar som räknas till kommande SM förutsatt att de är antingen regionala, nationella eller WR.

En liten fråga bara...Jag har försökt läsa mig till det här med SM-kval. Men man blir ju lite osäker på om man förstått rätt.
Det är alltså ok att kvala till SM från C-klass, förutom i F1, då måste man rida A-klass, eller? Tävlingen måste vara regional eller nationell för att kvala till SM? Ansluten till WR med eller något annat?
Mvh Karin

Bara tävlingen är regional eller nationell så kan du kvala till SM.
Och du har helt rätt med resten, enda grenen man inte kan kvala från C-klass är femgång då du måste kvala från a-klass :)

okej, va bra! :)
Så ALLA regionala kan man kvala i, men inte om det är en öppen klass eller?

Om man uppnår kvalpoäng för SM i C-klass på en regional tävling så har man alltså kvalat?
Jag trodde att man var tvungen att kvala från B- eller A-klass...?

Man kan kvala från ALLA regionala men inte från öppen. på Öppen kan man däremot kvala till a och b-klass

Lilla_jag: det är bara i femgång (alltså F1 och F3) som man måste kvala från a-klass

Inga kval för att få tävla C-klass. Det får alla.
Vill du veta alla kval står det på SIFs hemsida, i de svenska tilläggen till FIPO. :)

Vad jag har förstått rids inte SM i klasser såsom A-, B- och C-klass utan när man kvalar rider man till exempel Fyrgång young rider. För att kvala till SM i fyrgång som young rider krävs 5,80 tror jag. Rätta mig om jag har fel. Men som sagt, går du in på SIFs hemsida hittar du alla kvalgränser där!! Då kan du vara helt säker...

Vad jag har förstått rids inte SM i klasser såsom A-, B- och C-klass utan när man kvalar rider man till exempel Fyrgång young rider. För att kvala till SM i fyrgång som young rider krävs 5,80 tror jag. Rätta mig om jag har fel. Men som sagt, går du in på SIFs hemsida hittar du alla kvalgränser där!! Då kan du vara helt säker...

Hehe ojdå..:p Lite väl höga poäng för Gáskis och min del. Men gammel gubben börjar ju bli i åren, så en ny tävlings häst kanske investeras om något år. :p :rofl: :angel:

SM 2007
T1 T2 V1 F1 FS1
Senior 6, 20 6, 00 6, 10 5, 60 6, 00
YR 5, 70 5, 60 5, 80 5, 10 5, 90
Junior 5, 30 5, 30 5, 40 5, 00 5, 90

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 560
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 174
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 055
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix