SM-kval 12-14/5

Sv: SM-kval 12-14/5

nej, på bett.
Bilder från dagen kommer senare. måste få dom per mail.

Gabie/Taktur vann V.1. A
Helene/Soldan vann T.1.A
Viggi/Ísar vann F.1.A

/Malin

Freyr skrev:
nej, på bett.
nä, jag tänkte väl det.
såg att han red på hacket i F1:an för några helger sen, så

hur gick det för ungdomarna då?

YH/Assa 4:a i F.1.A.
Red Vippa i V.1.B, men vet inte om det vart final.
Marie/Garpur kom delad trea i V.1.B och i T.1.B-finalen trampade Garpur av sig en sko, så hon fick bryta, tyvärr. Sedan tävlade inga fler fråb Fors.

/Malin

Jag var och kollade på Häringe idag och det var många duktiga ryttare och för att inte tala om fina hästar! Fotat och filmat har jag gjort också. Kanske lägger jag upp några bilder! Vi får se hur det blir med det!:smirk:

Sofie Sandberg/Andri vann F.1u A, vet inget om V.1.u eller tölten. var inte där på förmiddagen idag

/Malin

Va åxå där i går. du råkade inte fota Birkir?:love: Lägg hemst gärna ut en bild då=)

Jamila/Pjakkur vann V.1.uA föe Malin Wikander/Fursti.

Sariz:kom på fler Fors-ekipage! Micke/Sprengur var i A-final i både V.1uB och T.1.uB och, Maila/Flipi kom till A-final i bådeV.1.UB och T.1.uB,men strök sig.

Naggur: Harbild på Birkir, måste bara få den på mail innan jag kan lägga upp den!

/Malin

Här är vi lite mer på rätt ställe...

Skulle vara lite spännande att se de specifika poängen på Johan och Birkir med tanke på att de gick ut så högt totalt trots låga skrittpoäng. Han ser nästan ut som en annan ras den hästen - Hur mycket ben som helst!

Nu kommer det bilder!
Samtliga bilder är fotade av Thrandur! Tänk på copyrighten.
Många bilder är lite suddiga av soldis, men hellre det än regn!

YlvaAssa4.jpg

Ylva H/Assa i F.1.AA-final (de kom 4:a)
Ylva/Assa i galopp
Ylva/Assa i trav
Ylva och Assa travar vidare

OlafurSvipur2.jpg

Ólafur/Svipur
Óli och Svipur igen

JohannaSolfari3.jpg

Johanna och Solfari i T.1.A A-final
Johanna och Solfari töltar...
...Och töltar
johanBirkir1.jpg

Johan och Birkir
Johan och Birki i Ökad tölt (inte en superbild, men ändå

Johan H. och Oddur i något fyrtaktig pass

HeleneSoldan2.jpg

Helene Blom och Soldan
Helene och Soldan i T.1.A A-finalen, som de vann
Soldan, åh, Soldan!
Soldan igen, i ökad tölt

asagigja3.jpg

Åsa Eriksson/Gigja vann B-finalen i T.1.A och kom så vidare till A-finalen
Åsa/Gigja töltar
Åsa och gigja igen

Sådärja!

/Malin

oj, de specifika poängen på Birkir har jag tyvärr inte, men skall försöka komma ihåg:
Han fick två 9,0 i traven och resten 8,5 (möjligtvis en 8,0) trots två galoppuppslag.
I galoppen var det runt 8,0-8,5.
I ökade tölten 8,0 av alla (ev. 7,5 av en domare) då han drog i galopp en långsida.
Korta tölten 6,5 av alla (ren takt, men aktionsfattigast av alla)
Skritten hade varitSÅfin om han inte varit så överilad. Birkir hade värsting-stegen, men var på vippen att trava iväg med bakbenen. 3,0-4,5

/Malin

Så det var du som hade Fála!!! Vilken otroligt fin häst du har! Och du rider henne väldigt bra!
Jag satt med Göran H. och dömde och direkt när du kom in på banansade han "det här stoet gillar jag skarpt! Otroligt fint sto efter Atli!"

Är hon visad?

/Malin

TACK Freyr för bilderna :bow: :love:

Åh vad kul med alla läckra fyrgångare för "omväxlings skull" :idea: :d :d :d

Kommer de bästa ekipagen skippa SM i år, har du hört ngt om det?

Inte hört nått om det SM. Kommer inte åka på det själv, Åker nog till Finland i stället och kolla in FM.

Tacka Thrandur;det var hon som tog bilderna!

Underbart med fina hästar! Synd att inte kameran var med i fyrgångs A-finalen! DET var en läcker final!

/Malin

tack malin för bilderna! och thrandur åxå såklart!
inga superbilder pga vädret men dom duger=)
konstigt väder på häringe=) gassande sol men blåst som snabbt övergick till spöregn och hagel=/

du har inga bilder från ungdom? sprengur :love: han hade vuxit sen sist jag såg han=) va ett par år sen=)

Jag har inga bilder alls förutom dessa. Jag har lagt upp alla bilder Thrandur tog och personligen hade jag ingen kamera med mej.

/Malin

Kul att du gillar henne. Det är en underbar ridhäst med ett fantastiskt lynne, så alla som rider på henne ser ut att kunna rida :D . Detta var hennes andra tävling. Helgen innan red vi den första och kvalade.

Hon är visad förra året 8,20 ext och 7,93 rideg (som fyrgångare). Vi siktar på att visa henne igen nästa år som 8-åring.

Red du någon häst i helgen?

okej. vad synd!

Ingen annan som har bilder att lägga ut???:bow:

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 766
Senast: Ninnurur
·
Övr. Hund En av mina valpköpare är väldigt aktiv på tävlingsbanorna med sin hund, och har stora framgångar inom både fårvallning och nötvallning...
Svar
17
· Visningar
2 095
Senast: Raderad medlem 132722
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka