SM-kval 12-14/5

Sv: SM-kval 12-14/5

Kan ju bara lägga in att Jarpstjarna var min ögonsten, hon gic här flera år hemma hos os soch detgjorde ont i hjärtat på mig när de var tvungna att ta bort henne. En mycket speciell häst!

Har för mig att två av hennes föl föddes hemma hos oss dessutom.
Vilken avkomma har du?

Ella

Söt! Kommer att bli mörkt gulbrun, så spara bilderna som bevisar gulanlaget ifall någon mindre kunnig vill ha honom till vanligt brun när han tappat den ljusa fölpälsen.:idea:

Ska titta efter och PMa dig. Det är inga kanonbilder men tagna på banan i stenberg. Vet inte om du vet vem jag är men håller till där uppe (snattrar öronen av folk och har fått några framtänder urslagna av en unghäst för många år sedan). Stoet jag rider på min bild är en av Lena och Stens hästar som jag ska köpa när fölet är avvant. Pratade med Lena igår och de hade visst kommit 2a i B-finalen söndags.

Silverkedjan skrev:
Söt! Kommer att bli mörkt gulbrun, så spara bilderna som bevisar gulanlaget ifall någon mindre kunnig vill ha honom till vanligt brun när han tappat den ljusa fölpälsen.:idea:

Har tagit bilder nästan varje dag (kommer väll ha massor med DVD skivor med samma häst :D ) för tycker det är jätteintressant att se hur den ändras. Trots att jag inte ska ha den själv så hoppas jag han blir mörk. Även fast jag ständigt säger att färgen inte spelar någon roll så är inte de riktigt ljus gulbruna mina favoriter. Har fortfarande inte vant mig med att de ändrar färgen så mkt från de föds. Är van vid att de har fyra färger och föds i den färg de får (från travsidan då det knappt är 2 år sedan jag gick över till islänningar)

diny skrev:
Ska titta efter och PMa dig. Det är inga kanonbilder men tagna på banan i stenberg. Vet inte om du vet vem jag är men håller till där uppe (snattrar öronen av folk och har fått några framtänder urslagna av en unghäst för många år sedan). Stoet jag rider på min bild är en av Lena och Stens hästar som jag ska köpa när fölet är avvant. Pratade med Lena igår och de hade visst kommit 2a i B-finalen söndags.
Tack för bilderna, dom vart väl bra, vilken min jag hade på kortet :rofl: Va heter stot du rider? För jag va där och praoade i en vecka, står hon nere vid dom andra dräcktiga stona?

Det är hon som är bossen och jagade iväg alla andra. Den andra svarta har 2 vita fläckar på nosryggen.

diny skrev:
Det är hon som är bossen och jagade iväg alla andra. Den andra svarta har 2 vita fläckar på nosryggen.
Ja nu kommer jag ihåg :idea: när vi va där och skulle kolla till dom så jagade hon bort Sia hela tiden ;)

Säg vem hon inte jagar bort ;) . Har aldrig träffat någon mer ranghög häst.

Bilder på mina favoriter Johanna Elgholm och Sólfari!:) :love: :love:
IM000341.jpg

http://i67.photobucket.com/albums/h312/Svalur/Annat/IM000343.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h312/Svalur/Annat/IM000336.jpg

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 766
Senast: Ninnurur
·
Övr. Hund En av mina valpköpare är väldigt aktiv på tävlingsbanorna med sin hund, och har stora framgångar inom både fårvallning och nötvallning...
Svar
17
· Visningar
2 095
Senast: Raderad medlem 132722
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka