SM-kval 12-14/5

Sv: SM-kval 12-14/5

Jag kom på att det kanske fanns flera Faldur, men här kommer i alla fall den som jag fotade. Är det rätt??
Hringe13maj2006141.jpg

Hringe13maj2006099.jpg

Drog lite i galoppen...
Hringe13maj2006127.jpg

Glaesir fra Skumstödum skrev:
Jag kom på att det kanske fanns flera Faldur, men här kommer i alla fall den som jag fotade. Är det rätt??
Hringe13maj2006141.jpg

Hringe13maj2006099.jpg

Drog lite i galoppen...
Hringe13maj2006127.jpg
Vet du hur det gick för dom? :eek: för jag vet inte och jag måste veta ;)

Faldur kan ha lite för mkt "power" ibland :D . De kom 2:a men kommer inte ihåg poängen tyvärr.
Tack för bilderna! Har en del bilder redan men alltid roligt att se hur det såg ut då.
Älskar hans ökade tölt och när det har varit tävlingar eller träningskurser på gården försöker jag
alltid titta och njuta. För när vi är ute i skogen och rider och han är med så ser man bara rumpan för det mesta :D
Mitt blivande sto (hon på min bild) fick ett hingstföl för några dagar sedan efter honom. Ska bli roligt att se hur
det blir när det växter upp då mamman är lite speciell. Har hittills bara träffat trevliga avkommor
efter Faldur så det bådar gott för lynnet.

Senast ändrad av en moderator:

Bilder på Faldur:
Faldur är en superfin häst, men han var lite spänd den här dagen såg det ut som, actionen är det inget fel på, snarare tvärt om, men en mjukare nacke hade jag föredragit! (ska inte döma utifrån bilder iof, då det inte blir helt rättvist)
Mjukare nacke i både kort och ökat tempo så blir han ännu tjusigare!

Han har mkt power och verkar bli lite frustrerad ibland och vill rusa iväg och gå emot handen. Men det är min gissning.

Min mamma var också med och tittade och hon gillade Faldur jättemycket, mest för hans tjusiga färg. Vilken snygging!!:) :love: :cool:

Gillar lite maffigare hingstar med power typ Faldur och Soldán (har tyvärr inte sett honom röra sig så jag kan ha fel).

Yeahnny skrev:
En svart häst, Jaki från Bärby heter han tror jag.

Ingen som har bild på Jaki?
Har ett halvsyskon till honom (samma mamma, Jarpstjarna frá Stokkholma).

Skulle vara mycket roligt att få se!!

Han har mkt power och verkar bli lite frustrerad ibland och vill rusa iväg och gå emot handen. Men det är min gissning.

Diny:
Precis, det tror jag också, jag har sett dem vid andra tillfällen, så, så är det säkert. Framåt och heta hästar är ju inte de lättaste...!
Är säker på att de kommer bli finare och finare i hop med tiden! Hästen är ju ljuvligt fin och verkar supertrevlig!!

Oxå nyfiken på att få se Jaki hur han ser ut nu. Såg honom för ett par år sedan då jag jobbade på Bärby.

Har också ägt en helbror till Jaki, med andra ord ett halvsyskon till din då tut :)

diny skrev:
Faldur kan ha lite för mkt "power" ibland :D . De kom 2:a men kommer inte ihåg poängen tyvärr.
Tack för bilderna! Har en del bilder redan men alltid roligt att se hur det såg ut då.
Älskar hans ökade tölt och när det har varit tävlingar eller träningskurser på gården försöker jag
alltid titta och njuta. För när vi är ute i skogen och rider och han är med så ser man bara rumpan för det mesta :D
Mitt blivande sto (hon på min bild) fick ett hingstföl för några dagar sedan efter honom. Ska bli roligt att se hur
det blir när det växter upp då mamman är lite speciell. Har hittills bara träffat trevliga avkommor
efter Faldur så det bådar gott för lynnet.
Ok, synd med poängen, skulle va kul att veta det med ;)
Jag tycker om hans tölt jag med, jag har faktiskt ridit han en liten bit i super skritt *haha* Lena hade ridit honom på banan och så fick jag skritta av honom (eller försökte)
Har du någon bild på den nyblivna lilla pollen :D eller vad man nu ska säga!

IsisLisa skrev:
Har du någon bild på den nyblivna lilla pollen :D eller vad man nu ska säga!
OM jag har jag har hur många som helst redan. Kom just att tänka på att jag har några bilder på dig och Lisa. Ska jag PM dom till dig?

Här kommer en av dagens bilder:
16-maj-2006-011.jpg

Passen, hur gick de i passen?? För linda o flotti... :)

Har dom inte hela resultatlistor någonstans förrsten??

Sist jag kollade hade dom inte lagt ut resultaten, men tävlingen avslutades ju bara för två dagar sen, men det borde komma snart,
sen beror det väl på hur snabba Vallfari är..

tack!
jag har gått och väntat på reslutaten :)
men dom borde ju komma ut på SIF's hemsida snart med.

Dröjer nog lite längre tid, rapporteringen från tävlingen skall iofs vara inne inom en vecka efter att tävlingen har tagit plats men när jag letar runt kan jag inte se att resultaten från VSM är utlagda där än?

Va söt han är :love: Har du kort på mig och Lisa :eek: Hur, när, var?:bump:

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 766
Senast: Ninnurur
·
Övr. Hund En av mina valpköpare är väldigt aktiv på tävlingsbanorna med sin hund, och har stora framgångar inom både fårvallning och nötvallning...
Svar
17
· Visningar
2 095
Senast: Raderad medlem 132722
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka