Sluttävlat för övervuxna ponnyer Internationellt!

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

LaFleur

Från 2007 så är det sluttävlat för ponnyer över 148 cm på Internationella tävlingar. Alla ponnyer kommer att mätas på alla Internationella tävlingar.

Vad säger ni?

Jag tycker att det är bra. Det ska vara ponnyer som tävlar mot varandra och inte hästar mot ponnyer. Detta kommer väl att sprida sig till nationellt framöver kan man ju tro? Vem vill köpa en "ponny" på 149 cm?:confused:

Sv: Sluttävlat för övervuxna ponnyer Internationellt!

tycker också att det är bra :)

Tycker det är bra. Man ser allt för många ponnier som är långt över ponny måttet. Hör tråkiga historier om folk som ställer av sina ponnier och ger dem mindre mat för att få dem att falla ur och mätas ner.

Njaa...

Min ponny är 146,8 när hon är avslappnad(overkad, rejält med foder/vatten, musklad men ej riden den dagen).

Men hon är över 150 när hon är lite spänd, t ex på tävling.(samma kondition).

SÅ att mäta ponnyerna på själva tävlingsplatsen kan ju vara missvisande...samtidigt är det ju bra att de tar tag i problemet med övervuxna ponnyer.

Jag är kluven.

men är den över 148 på tävling så är de ingen ponny.
så enkelt är de

Jag stänger den här tråden eftersom frågan redan finns i trådar på gnägg och tävling. Fortsätt gärna i dessa trådar.

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 088
Senast: Bison
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 122
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar