R
Raderad medlem 6459
Jag och min partner hade distansförhållande Spanien-Sverige när vi lärde känna varandra, så vi verkar ha haft en liknande start . Jag ville bara ge nåt exempel som kändes rimligt, ärligt talat kan jag inte själv minnas vad jag blev osäker över i början.g och min sambo inledde med distansförhållande i ett par år så jag kan inte relatera till det specifika exemplet som TS och du tar upp om att t.ex. inte höra av sin pojkvän på ett tag. Det var ju vardag för oss att vara ifrån varandra.
Ja, eller en kombination kanske? Hade min partner varit väldigt sparsam med "bekräftelsen" (vet inte vad för bättre ord jag ska använda men du kanske förstår vad jag menar) hade jag kanske inte kunnat komma vidare, ur min osäkerhet?Andra lär sig förmodligen vara mindre osäkra genom att aktivt arbeta med det på egen hand, precis som du skriver.
Snabbt tillägg: För mig är det dock alltid viktigt att känna att mina problem = min huvudvärk att reda upp. Därför har jag givetvis jobbat med min osäkerhet eftersom jag 1) anser det vara en trist egenskap att ha och 2) finner det både osexigt och jobbigt. Därför har jag alltid försökt att jobba på det och ta lite kontroll över det eftersom jag inte vill vara den tjejen helt enkelt.