Sluta skälla

P

prince77

Vad tycker ni är det bästa sättet att få en hund att skälla när man möter andra hundar?

inte en endaste "hundmänniska" har svarat.
Har ni inga tips att komma med?

Vad tycker ni är det bästa sättet att få en hund att skälla när man möter andra hundar?

Oj då, kanske därför ingen svarat, ska givetvis stå: Vad tycker ni är det bästa sättet att få en hund att SLUTA skälla när man möter andra hundar?

det finns ingen universalmetod. allt beror på varför hunden skäller, vilken typ av hund det är och vilken typ av förare man är. har du problem vid möten och de inte är jättestora kan du träna in fot och ögonkontakt på lugn plats (gärna med klicker) och sedan använda dig av en bekants lugna hund som du närmar dig försiktigt.

har du lite större problem råder jag dig att ta kontakt med en tränare, via brukshundklubben eller privat.

Försök att avleda hunden med något innan den börjar skälla. Godis, leksak eller kanske ett lydnadsmoment?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 033
Senast: Milosari
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 181
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 134
Senast: Nota
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
556

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar