Skönt att höra att det var likadant för er, men att det gick ändå! Vad blev era knep för att söva om till slut? Välling har vi aldrig provat nattetid (bara dagtid men hon avskyr det då iaf) så det kan vi ju testa, men vi vill ju helst inte byta tutte bara mot annan måltid för då är det ju eg smidigare att amma
Så då får det ju vara för att fasa ut isf.
Här har vi tyvärr inga andra knep på lager ännu, inte ens sambon, eftersom jag numera tar 100% av alla nätter då det funkar bäst för oss alla och ger alla mest sömn. Men det tär i jobbiga perioder! Förut har selen varit vårt enda andra alternativ för omsövning som vi kört med ibland, men sen ett par veckor tillbaka är hon immun mot den
Vi har sedan hon är liten en betingat en spellista med vaggvisor som hon nästan alltid kommer till ro och kan somna av - men det gäller ju då att hon är trött, inte pigg
(Har nyss fått henne att somna in med hjälp av den nu - klockan är 04.15 och hon har då varit vaken sen 02.00 för jag var inte tillräckligt snabb med tutten denna gång
). Kanske läsa en bok skulle kunna funka som lite varva-ner-aktivitet för att sen försöka sova igen på natten. Nackdelen är väl att lampa behöver tändas. Ja, det blir väl att prova många olika knep antar jag... Det här får nog bli julledighetens projekt
Kanske gör det inget att hon bara är vaken x antal timmar varje natt heller utan att vi lyckas söva om henne? Jag menar, hon somnar ju alltid till slut även om det dröjer. Kanske försvinner uppvaken till slut ändå om man slutar erbjuda amning?
Fast kanske risk att hon faktiskt blir hungrig om hon är vaken 3 timmar och röjer runt, så går det inte att somna ändå. Haha, så många tankar som spinner såhär nattetid. Vi får helt enkelt sätta oss och göra en plan...