sluta med välling?

Sv: sluta med välling?

Även du kan Googla om sidan inte passar..då kan du läsa mer saker ang välling som INTE står just på amingshjälpen sida. För den sidan verkar ju bara väcka ont blod märker jag.

Nejdå, den väcker inte ont blod hos mig i alla fall. Däremot är det inte en sida jag hade vänt mig till för att hitta opartisk information om välling, lika lite som jag väntar mig att finna opartisk information på Sempers eller Nestlés hemsidor.
 
Sv: sluta med välling?

kl

Är inte välling typ mixad gröt?

Innehåll sempers fullkornsvälling:

Skummjölkspulver, veg. olja (palm, raps, solros), havremjöl, grahamsmjöl, vetestärkelse, vasslepulver, rågmjöl, äppeljuicekoncentrat, päronjuicekoncentrat, mineralämnen (kalcium, järn, zink), emulgeringsmedel (veg. mono- och diglycerider), vitaminer (A, D, E, C, tiamin, niacin, B6, folsyra, B12, pantotensyra), jäst.


Om man tar bort allt det man inte vill ha med egentligen så är det ju bara grötingredienser kvar?
 
Sv: sluta med välling?

Man kan Googla för att få fram mer resultat. Det jag länkade till är ju bara saker i sin korthet.

Visst kan man googla, speciellt om man vill hänvisa till en opartisk källa.
Men nu är det inte jag som hävdar att välling inte alls är det bästa ur näringssynpunkt och hänvisar till studier så jag känner ingen omedelbart behov av att googla efter det.;)

Fast enligt amningshjälpen så är inte välling alls det det bästa ur näringssynpunkt om man läser de studier som gjorts genom årena ang välling.
 
Sv: sluta med välling?

Visst kan man googla, speciellt om man vill hänvisa till en opartisk källa.
Men nu är det inte jag som hävdar att välling inte alls är det bästa ur näringssynpunkt och hänvisar till studier så jag känner ingen omedelbart behov av att googla efter det.;)

Samma här! :)
 
Sv: sluta med välling?

Jag tycker inte man behöver sluta med välling men vid kanske 1,5 års ålder bara ge det till frukost t ex. När barnen är över tre år ska de inte snutta i flaska enligt mig men kan gärna fortsätta med välling i mugg eller så. Fast då slutar många, inklusive mina egna så de var nog mer intresserade av flaskan än innehållet.
 
Sv: sluta med välling?

kl

Är inte välling typ mixad gröt?

Innehåll sempers fullkornsvälling:

Skummjölkspulver, veg. olja (palm, raps, solros), havremjöl, grahamsmjöl, vetestärkelse, vasslepulver, rågmjöl, äppeljuicekoncentrat, päronjuicekoncentrat, mineralämnen (kalcium, järn, zink), emulgeringsmedel (veg. mono- och diglycerider), vitaminer (A, D, E, C, tiamin, niacin, B6, folsyra, B12, pantotensyra), jäst.


Om man tar bort allt det man inte vill ha med egentligen så är det ju bara grötingredienser kvar?

Jo, det är rätt. Jag har fått lära mig att gröt och välling är i stort sett identiska vad gäller näringsinnehåll (fast vällingen är mer "utspädd", förstås, då den innehåller mer vatten).
 
Sv: sluta med välling?

Mina barn har inte slutat med välling än - 2½, 4 och 6 år. De får varsin flaska morgonvälling några gånger i veckan, det gör att de kommer igång snabbare på morgonen.
De får alltså välling i flaska fortfarande och kommer få precis så länge som de vill ha det. Däremot har jag bytt ut flasknapparna mot drickpipar.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 251
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Jag har en väldigt frustrerad tjej här hemma just nu. Hon vill snickra, sy och skapa saker och vi har inte riktigt rätt material till...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp