Slowfeeding nät, hållbarhet ?

Såg att Börjes kommit ut med ett slowfeeding nät 100x120 till trevlig peng men är hur kvaliten? :confused:

Vilka märken är hållbara och vilka är skit rent ut sagt?

Jag står inför ett större inköp av ett tiotal nät och vill gärna veta vilka erfarenheter ni har. Alla nät går sönder förr eller senare men en del är ju helt klart mer hållbara än andra.

Dela era erfarenheter! :)

Har Hansbos 80x90 cm små maskiga och efter 1 1/2 år har en tråd gått mellan rutorna. Det som är nya sedan i höstas är hela ännu. Har dom så de ligger på golvet.

Vi hade pallkragsnät från Caisas på ett ställe där min ena häst stod. Jag tyckte de fungerade bra och verkade hålla. Men jag skulle hellre tillverka dem själv än att betala det de kostar.

Nät över pallkrage eller liknande är det enda jag skulle använda pga den märkliga ätställningen man lätt får annars.

Ja, det är en bekräftelse på det du skrev och du skrev ett frågetecken bakom uttalandet så jag trodde du ville ha en försäkran med erfarenhet bakom.

Okej :) ditt inlägg såg inte riktigt ut så utifrån hur du taggade mig så undrade vad du taggade mig om utifrån hur du skrev. Men ok då förstår jag vad du menade när du taggade .

Ska tillägga att jag har en hönätsmarodör, han sabbar alla hönät på nolltid. Endast en ynka litenliten tråd har gått upp på mitt nät från caisas. Och hålet är lika stabilt ändå, bara en pyttetråd som sticker upp, efter snart ett halvårs användning. De andra näten har varat i några dagar :grin:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 829
Senast: cewe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 588
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar