Slow feeding utan nät

svea

Trådstartare
Problem 1: Vi får tyvärr inte ha hönät i vårt stall, och det är inget vi tänker bråka om heller.

Problem 2: Borra i väggar är inte heller aktuellt. Däremot finns boxgaller man kan hänga saker i.

Finns det några andra fiffiga slowfeedingalternativ än nät? Säkerhetsaspekten är viktig, samt att det helst ska vara lätt att fylla på.

Sv: Slow feeding utan nät

Finns färdiga foderautomater att köpa med galler.
Nackdelar: svårt att anpassa svårighetsgrad, blir "sned" ätställning, där tror jag dom kan variera sig mer med näten, kanske inte jättebra för tänderna om de tuggar på gallren, vet inte hur bra det är för skodda hästar om dom skulle börja krafsa på gallret.
Fördelar: säkert billigt på sikt jämfört med nät som går sönder, lättsamt att fylla på.

Detta utifrån den modell jag stött på som man kan köpa och vad jag hört från de som använder dessa och från när jag själv sett hästar äta ur dom.

Liknande trådar

Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 507
Senast: Angel
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 851
Senast: Fiorano
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 423
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 902
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve