Sv: Slopning av defektlistan!
Jag tolkar tyvärr det som du skriver som att eftersom man inte kan veta vad djuret har för defekter/defekta gener och eftersom det sannolikt har någon defekt (eller defekt gen) kan man lika gärna avla på de defekter man vet?
När man kommer med ett sådant påstående bör man kunna backa upp det. Länk till info tack! Annars är det lika mycket värt som en piss i Atlanten ...:smirk:
Jag har aldrig menat att man ska avla på defekter, men man kan aldrig veta till 100% vad djuret bär på och då bör man låta bli att avla, på alla djurslag.
Jag tolkar tyvärr det som du skriver som att eftersom man inte kan veta vad djuret har för defekter/defekta gener och eftersom det sannolikt har någon defekt (eller defekt gen) kan man lika gärna avla på de defekter man vet?
och vad det geller frame overo så finns det minst 15 raser till som bär den genen, tro mig jag vet, så då har vi 15 raser till som vi inte ska få använda i Svensk avel bl.a Hbl och Fullblod.
När man kommer med ett sådant påstående bör man kunna backa upp det. Länk till info tack! Annars är det lika mycket värt som en piss i Atlanten ...:smirk: