Slogum Björn

TokigaTösen

Trådstartare
Funderar på att betäcka mitt sto med honom då han ser trevlig ut exteriört plus att han tydligen har ett "underbart lynne"! Ska åka och inspektera honom live på lördag!! :banana:

Finns det ngn här som har avkomma efter honom? Skulle vara intressant att få veta lite vad han gett för ngt... Eller ngn som vet ngt annat intressant om herrn i fråga?! :D

Hans första Svenska kull är väl 1 år nu? Hans första kull i Norge är födda -98

Står han kvar i Kågedalen?

Kolla på den norska websidan, www.travsport.no - "naering & avl" eller "sök sport info". Sök på "Slogum*" ifall du inte har norska "ö" så finner den inte Björn... ;)

jag är också väldigt nyfiken på björnen och skulle gärna betäcka med honom, han är ju en av dem som inte är för dyr.. :crazy: tycker han ser superfin ut och har ju en kanonstam.. berätta gärna vad du tyckte om honom *irl* !

Hej!!

Såg Slogum Björn i somras på Kågedalen. De hade då han och Schuvar (lr hur det nu stavas) och han som driver det rekommenderade då honom, tyckte själv att han såg jättefin ut :)

//Johanna

Sv: Slogum Björn

hejhej
Jag har en avkomma från slogum björn.Jag är ägare till Peggy lilltroll som blir 5år i år. En kanon fin häst, ser ut som en sago häst och vilket underbart psyke hon har=)Jag har precis köpt henne så har bara ägt henne i två månader.Han uppfödaren som ägde henne tidigare har inte gjort något speciellt med henne men jag har tänkt att utbilda henne som hopp och dressyr häst får se hur det går=)men ajg tror de kommer gå bra=)men en sjukt fin häst är det iaf rekomenderar verkligen slogum björn mvh madde

Ojsan, nu snor jag tråden lite...

Hej! Vad roligt att hitta dig "Madde 12" då jag köpte Gulltindra alldeles innan du köpte Peggy Lilltroll. Lycka till i ditt arbete! Så jag vet inte riktigt hur det verkar, om dom är systrar.

24845337.jpg

Bjuder här på en bild, Slogum Björn - Peggy

Stod i sama stall som en avkomma till honom. Hon hade jättebra psyke och var lätt att hantera. Dessutom jättefin att se på.

oj va spännande=)ska försöka fixa upp en bild på peggy lilltroll..."syrran" om de e de hon e ser jättefi ut=)mvg madde

Jag har precis pratat med "GH" så jag vet att "Du är den rätta". Å Tindra är moster/storasyster.... Kul om vi kunde ha kontakt på något sätt... Gärna bilder. (Är i Linköping ibland...)

hingst f.2006 ue.Perle Troll (NO)
Nordbjorn.JPG

sto f.2005 ue.Perle Troll (NO) helsyster med hingsten ovan
Nordmarta.jpg

sto f.2006 ue.Pål Best (NO)
Nordgloria.JPG

Tack så mycket. Vad roligt att få svar från proffs :laugh:. Fortsätt jättegärna!

hej igen Boelit...
Va kul det här låter men jag är inne här så sällan så skulle vara kul om vi kun de maila ist har några bilder på peggy som jag kan maila dig mvh madde
min mail är dixie757@hotmail.com

Hej! Vad kul! Har mailat dig! :D

Finns det fler avkommor? Hittade en som var till salu:

7287287049.jpg

Jag har en 3årig valack hemma på prov efter honom och han värkar vara väldigt bra i skallen,helt orädd och lugn,bra kropp.
Men har bara haft han hemma sen i torsdags så den som lever får se

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 946
  • Artikel Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
1 018
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 589
Senast: Gunnar
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat