Släppa vovven

Only_Me

Trådstartare
Nu är det så att jag nyss har flyttat tillbax till sthlm å har nu hund oxå.
Men jag har absolut ingen aning om vart man kan släppa vovven där det finns en inhängnad som är till för allmänheten eller ens om det är någon vidare ide.
Min hund har massor av energi som han inte riktigt får utlopp för på vanliga promenader å han går inte att ha lös ännu tyvärr.
Jag bor i Älvsjö å har ingen bil men jag har heller inget emot att åka en bit kommunalt.
Snälla nån som har något förslag?

Sv: Släppa vovven

Okej, jag ska frälsa dig.
Åk ut till hundöarna i Drottningholm.
(ta buss från Brommaplan och gå av vid orangeriet)
De är två öar i drottningholm som är sammanlänkade med en bro. Mot "fastlandet" är det grindar.
Där får hundarna leka och busa hur mycket de vill lösa, och det är alltid hundar där i princip

Aha :bow:
Jag & mina whippetar tar ju alltid emot tips. Hoppas det bara är snälla hundar där :)

Åh tusen tack för hjälpen :bow: , ni bukare är helt underbart fantastiska!!!!

Du som har whippetar kommer att gilla hundön på Drottningholm då det är ganska mycket vinthundar där och ofta whippetar. Jag brukar gå där med min whippet, så vi kanske syns! :banana:

Kan du beskriva lite mer exakt var det ligger? Jag bor ett stenkast ifrån, men har aldrig hört talas om det. Kan du hitta det på en enirokarta?
Är det de konstjorda öarna i drottningholms slottsträdgård? Eller den stora ön utanför som heter hundön?

Senast ändrad:

Jag sitter också och letar på kartor hur man hittar dit, jag tänkte ta bilen då det skulle ta 2 byten och 1 timma att åka kommunalt. Jag bor i Hägersten precis intill E4:an så det är nog rätt smidigt att köra har jag insett. Men på plats, vid Drottningholm, slutar spåren...

Jag drog dit på en gång, inga problem att hitta efter att ha letat lite på andra hundforum efter vägbeskrivning :)

VIlket underbart ställe, att man inte vetat om detta förut! Varje vinthundsägares drömställe, vi som bor i stan måste ju hitta såna här ställen till våra vintisar, annars blir de oooolyckliga.. :(

16 grader i skuggan och full sol gjorde ju inte saken värre. Av en slump råkade 4 vinthundsägare befinna sig på precis samma plats vid samma tillfälle, så mina whippar har fått leka med andra whippar + greyhounds. Enda problemet är väl min ena mycket tikintresserade hane, fick koppla honom efter ett tag eftersom han blev kär i en ung tjej och skulle bara rida. Märks inte att han fick en hormonspruta i feb/mars kan jag säga! ;)

Vägbeskrivning när du kommer dit:
Vid busshållplatsen finns en stor cirkelformad parkering, ta den högra stigen ut från den. Efter en liten liten bit ser du grinden på vänster sida.

/Ishtar

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 423
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 330
Senast: Modig_Korn
·
Hundhälsa Vänder mig till er för lite tips och råd :) Har en hund på fem år som är av den lite nervösa typen. Under "spökåldern" hade han en del...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka