Slapp december

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det märks att terminen lider mot sitt slut och jag har inte så överdrivet mycket att göra på jobbet. Idag hade vi ett litet informellt möte med fika och inslag av jobb-prat. Min chef föreslog att jag under de kvarvarande veckorna fram till jul skulle komma en timme senare till jobbet. Oj, tyckte jag, då blir det ju senare dagar. Hennes man (och delägare i företaget) bara log och sa att E nog menade jag kunde gå hem i samma tid som vanligt :) .

Hm, ja, då så. Då kan jag komma en timme senare :p

Jag fick lite feedback från en samarbetspartner också som tydligen bara var jättenöjd med min insats. Jättekul att höra :)

Sen runt jul och nyår stänger hela stället och jag får drygt 2 veckor ledigt. Nice! Men det är ju så det brukar vara och då har jag för vana att rida extra. Förra året blev det ju tyvärr inte så då jag först fick en tråkig böld och sedan blev hästen jag skulle ha på hoppkursen halt, så det blev varken hackat eller malet den gången. Jag får hoppas att det blir bättre i år.

Ett tag funderade jag också på om jag skulle passa på att åka bort en sväng, kanske till syrran i Skåne, men sen slog det mig att det blir jäkligt långt att köra själv i ett sträck. Det orkar jag inte riktigt så jag stannar nog hemma trots allt, för jag kan inte komma på något annat resmål.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 993
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har snart klarat av femte veckan på jobbet som jag blev omplacerad till vid nyår. Det börjar pratas om att jag ska få några...
Svar
7
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu har det gått 6 veckor sedan jag bröt armen. Jag har landat i någon slags acceptans över att vara enarmad, och ibland även tendenser...
Svar
0
· Visningar
454
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då var det snart dags att börja jobba igen.. De senaste veckorna har rusat förbi, återhämtning efter julen. Skulle varit hos psykologen...
Svar
0
· Visningar
229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp