Släng upp en bild på din rottis!

Sv: Släng upp en bild på din rottis!

hahahahaha det är ju just den typen av rottweiler man ser över allt som är över Dimensionerade till höger o vänster, små smidiga finns det få av

nähe...inte här nere inte...här nere ser de ut som råttor och inte råttisar.;) små och taniga. i storlek med labrador ungefär.

Jag gillar medelstorleklen. Där de har kvar sitt karaktäriska huvud och ger ett kraftigt intryck men där även smidigheten finns naturligtvis. Min är väl något för stor tycker jag. Men hon här bra proportioner så det gör inte så mycket.

Men sen kan jag tycka att biffarna ser härliga ut...att ligga och gosa med i soffan ;)

9.jpg

Den hunden skulle vilja dö med mig efter 30min träning.;) Dom orkar inte arbeta som en brukshund ska sen får dom vara hur maffiga dom vill. Inge illa menat om hunden i sig säkert jätte trevlig men en rottweiler ska inte se ut så där alldeles för stort. Tyvärr avlar alldeles för många på förstora rottweiler i dag för de ska ha maffiga hundar. Men jag undrar vad är det som är så maffigt när hunden blir trött att den inte vill mer. Då har jag hellre en lite mindre smidigare som bara tutar o kör även en stekhet sommar dag.

Sen är ju inte rottweiler skapta för o vara soffpotatisar i så fall har du fattat fel, det är arbetsmaskiner.

:crazy: Har jag överhuvudtaget uttryckt mig om att min Rottiskille bara är en soffpotatis?:confused:

:crazy: Har jag överhuvudtaget uttryckt mig om att min Rottiskille bara är en soffpotatis?:confused:

Nej men diartistakasha tyckte det var så mysigt med biffar o gosa med i soffan.

Menar inget illa om din hund alls. Alla får ha vad dom vill , men jag bara sa att en stor hund är inte formad för bruks arbete.

Många säger att den Tyska rottweilern är så stor ja visst dom på utställning ja exakt som i Sverige bruks rottweiler från Tyskland är mindre och kompakta men huvudet är ganska stort på dom fortfarande.

Senast ändrad:

Var bara tvungen att skriva under här, jag gillar rottweiler skarpt, men tycker att de nu för tiden liknar bulldozers med ben och tänder..... Gillade rottisarna på 80talet, då de fortfarande såg ut som en ordentlig brukshund!

Sen måste jag också säga till Zeeke, att Cilla är jättefin, påminner väldigt mycket om tiken som var min första bekantskap med rottweilern, Omma!

Nej men diartistakasha tyckte det var så mysigt med biffar o gosa med i soffan.

Menar inget illa om din hund alls. Alla får ha vad dom vill , men jag bara sa att en stor hund är inte formad för bruks arbete .

Tog det inte så heller att du menade illa om min hund utan bara undrade varför du skrev till mig om soffpotatisar för jag har inte sagt så

Var bara tvungen att skriva under här, jag gillar rottweiler skarpt, men tycker att de nu för tiden liknar bulldozers med ben och tänder..... Gillade rottisarna på 80talet, då de fortfarande såg ut som en ordentlig brukshund!

Sen måste jag också säga till Zeeke, att Cilla är jättefin, påminner väldigt mycket om tiken som var min första bekantskap med rottweilern, Omma!

tack nevin, Cilla är jättefin, det tycker jag med men jag tycker även att Ricki är det trots sin storlek:D

Jo, han är fin att se på, och har väldigt fina ögon tycker jag.

Det är bara överlag synd att man avlar fram de här stora rottisarna som är för tunga och stora för att orka med det de är till för från början.....

Humm...nu fattar jag noll...och du med tror jag. Jag har aldrig förespråkat biff rottis typen. Inte heller sagt att en rottis är en hund som ska ligga hemma i soffan. Men jag tyckte Zeekes vovve såg mysig ut och det kan jag få tycka även om den inte tillhör elit typen på bruks rottisar.;)

Och som jag skev...den typen ser jag inte ofta (och det är väl bra i och för sig)...och det kan väl bero på att de närmsta uppfödarna häromkring har ovanlig lätta och små rottisar. och de är till och med väl små enligt mig. Har liksom tappat karaktären.

Och som jag skev...den typen ser jag inte ofta (och det är väl bra i och för sig)...och det kan väl bero på att de närmsta uppfödarna häromkring har ovanlig lätta och små rottisar. och de är till och med väl små enligt mig. Har liksom tappat karaktären.

Dom har tappat exakt lika mycket karaktär när dom ser ut som den på bilden också.

Jo alla Rottisägare har väl sina ideal hur dom tycker en Rottis ska se ut, själv gillar vi den större modellen av hanarna.

Jo alla Rottisägare har väl sina ideal hur dom tycker en Rottis ska se ut, själv gillar vi den större modellen av hanarna.

Jo visst är det så. Men då måste jag fråga vad är det för glädje o ha en hund som blir anfådd av o lyfta benet när den ska pissa?
Det måste ju finnas nåt som är positivt när dom är stora eller är det bara utseende. Förmodligen bara utseende som övriga i Rottweiler Sverige.

Jo visst är det så. Men då måste jag fråga vad är det för glädje o ha en hund som blir anfådd av o lyfta benet när den ska pissa?
Det måste ju finnas nåt som är positivt när dom är stora eller är det bara utseende. Förmodligen bara utseende som övriga i Rottweiler Sverige.

Ja min kille blir då inte andfådd av att pissa iallafall och inte av att jobba heller, man får väl hålla dom i trim trots storlek

Ja min kille blir då inte andfådd av att pissa iallafall och inte av att jobba heller, man får väl hålla dom i trim trots storlek

Kan garantera dig i hårt arbete att han kroknar ganska omgående även när dte inte är speciellt varmt ute. Jag vet hur det är varit på massor med kurser och seminarium i skydd o sett hur de stora kroknat efter en kort stund i både lydnad där dom tappar koncentrationen och skyddet tappar dom betten för de vill andas häftigare,även på spåret där dom tappat koncentrationen.

Dom har tappat exakt lika mycket karaktär när dom ser ut som den på bilden också.

he he...det är möjligt.allt är relativt.

Så här ser min tik ut i helkropps bid. Har så dåligt med bilder.
Gillar hennes kropps typ. Det negativa är att hon är något för hög.
Så vill jag ha mina rottisar ungefär. Men gärna med något bätte stop, men det har ju hanarna oftast. Är hon ochså helt förkastlig enligt er?
9514548.jpg

52kg och 163 cm hög.

Kan garantera dig i hårt arbete att han kroknar ganska omgående även när dte inte är speciellt varmt ute. Jag vet hur det är varit på massor med kurser och seminarium i skydd o sett hur de stora kroknat efter en kort stund i både lydnad där dom tappar koncentrationen och skyddet tappar dom betten för de vill andas häftigare,även på spåret där dom tappat koncentrationen.

Det är skillnad på arbete och arbete oxå. Huvudsaken att han håller sig i bra form och orkar det han ska.

52kg och 163 cm hög.

:eek: :eek: alldeles för stor hanar ska väga så inte tikar.

Sen är det ingen Rottweiler du har det är en häst:eek: 163cm i mank:rofl:

Sen vill jag se en bild rakt framifrån utan en massa skugga svårt o säga hur hög hon är

MANKHÖJD FÖR HANHUND:
Mankhöjd 61 till 68 cm
61 till 62 cm liten
63 till 64 cm medelstor
Idealhöjd 65 till 66 cm stor
67 till 68 cm mycket stor

VIKT FOR HANHUND:
Ca 50 kg

MANKHÖJD FÖR TIK:
Mankhöjd för tik 56 till 63 cm
56 till 57 cm liten
58 till 59 cm medelstor
Idealhöjd 60 till 61 cm stor
62 till 63 cm mycket stor

VIKT FOR TIK:
Ca 42 kg

Min hund är 47-48kg och är 65i mank helt perfekt enligt standarden.

din är ju hane om går efter standarden.

Senast ändrad:

:eek: :eek: alldeles för stor hanar ska väga så inte tikar.

Sen är det ingen Rottweiler du har det är en häst:eek: 163cm i mank:rofl:

Sen vill jag se en bild rakt framifrån utan en massa skugga svårt o säga hur hög hon är

Nu talar du mot dig själv..du svarar diartistakasha att hanar ska väga 52 kg...är dom inte för stora då enligt din mening för det är exakt vad min bulldozer väger:)

he he...jo lite häst är det nog.(slank visst in en 1:a) Men jag har ju inte precis avlat på henne och för hennes mastodont gener vidare. Men sen gör ju storleken inte henne något då hon fortfarande är smidig i typen och hon skiter ju i vilket kön hon har ;) Har som sagt dåliga bilder...finns en tidigare i tråden när hon hoppar om du missat den.
Här är en ligg bild:
9514597.jpg

Liknande trådar

Hundträning Vad kan man göra rent konkret för att en hund ska känna sig trygg när andra hundar passerar eller man själv passerar andra? Utan att...
Svar
12
· Visningar
951
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
781
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 591
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka