Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det bara för att det handlar om en häst som gör att man drar igång drevet?
Fy för de som reagerar över ett djurs vara eller inte vara, det är ju faktiskt en människa som äger livet på den varelsen och då får man ju såklart inte ifrågasätta om djuret ska leva eller inte.
Jisses.
Och du använder såklart inget ifrån slaktindustrin.........du vet, det är ju efterfrågan som styr.......
Till alla
Skärp er.
Om TS vill slakta sin häst, fine. Om TS vill veta vad hon skulle få ut av att slakta en häst. Fine.
Har du problem med att folk tycker olika i frågan?
Angående häst i matproduktion finns det faktiskt kulturella skillnader mellan olika länder. I Italien anses ju hästkött fint av någon anledning, medan det i Sverige av de flesta inte ansetts som särskilt fint. Så att det finns många som inte uppskattar hästköttsproduktion i Sverige är inte så konstigt.
Hade någon startat en tråd och frågat om vad man kunde tänkas få för kilopris för sin labrador så hade det ju antagligen blivit ett ramaskri.
På ett internetforum i Kina hade nog ingen tyckt det var konstigt.
Så det är inte så konstigt ifall det finns folk som inte anser att hästar passar på smörgåsen.
Nu är vi ju i Sverige, där det faktiskt inte är varken fult eller ovanligt att slakta häst.
medan det i Sverige av de flesta inte ansetts som särskilt fint.
Och många kommentare om att "häst passar bäst på smörgås" haha
Bettysmatte: På allvar tycker du alltså att du ska styra huruvida någon använder smileys i texten efter sin fråga, eller styra hur den personen ska känna sig humörsmässigt hur man får och bör känna sig för att ställa en sån fråga?
Fast...det är ju inte riktigt samma sak...tycker jag. Att fråga vad slaktpriset ligger på kan uppfattas som att ägaren vill tjäna en slant på att slakta, medans att fråga vad avlivningen kostar är precis tvärtom..
Jag kan förstå att frågan om slaktpriset kan upplevas som en smula stötande, även om jag personligen upplever att reaktionerna i just denna tråd kanske är ngt överdrivna. Men förstår, det gör jag..
Nu är vi ju i Sverige, där det faktiskt inte är varken fult eller ovanligt att slakta häst.