slaktartankar

Sv: slaktartankar

jag har väl aldrig sagt att jag tänker slakta hästen? Bara att jag funderade på vad man skulle få?

Varför ens fundera? Skulle aldrig få för mig att tänka tanken om hur mkt jag skulle få om mina hästar slaktades :mad: Uppenbarligen är det knapert i plånboken så enklaste vägen är att skicka iväg hästen på slakt och få några slantar för det...

Om du inte tänker slakta den, varför är det då intressant att veta vad man kan få?

Det är som att jag skulle gå och fundera på vad jag skulle kunna få för min cykel trots att jag inte har en tanke på att sälja den. Vad är det för vits med det?

Varför går man i "tankar" då, och dessutom lägger ned engagemang i att samla information genom att skriva och fråga på ett forum om man inte ö.h.t har några planer på att göra det?

Varför ens fundera? Skulle aldrig få för mig att tänka tanken om hur mkt jag skulle få om mina hästar slaktades :mad: Uppenbarligen är det knapert i plånboken så enklaste vägen är att skicka iväg hästen på slakt och få några slantar för det...

Om så var fallet, du tror inte att man skulle fått lite extra om man sålt honom vidare i stället för slakt?

Jag tror att frasen du använde, dvs att "gå i tankar att göra något" för de allra flesta människor betyder att man planerar göra något, eller att man väger för och emot att göra saken i fråga.

Om jag säger att jag går i giftastankar och i nästa mening säger "nej jag ska väl inte gifta mig, det har jag aldrig sagt". Hur dumt låter inte det? Det låter som en bortförklaring.

Jag tror att frasen du använde, dvs att "gå i tankar att göra något" för de allra flesta människor betyder att man planerar göra något, eller att man väger för och emot att göra saken i fråga.

Om jag säger att jag går i giftastankar och i nästa mening säger "nej jag ska väl inte gifta mig, det har jag aldrig sagt". Hur dumt låter inte det? Det låter som en bortförklaring.

Folk får tolka det som dom vill. Jag var bara nyfiken på hur mycket man skulle få. Å helt plötsligt man har min häst det väldigt dåligt hos någon oseriös "hästmänniska". Men jag är väl en väldigt dålig hästägare helt enkelt :devil::)

Om så var fallet, du tror inte att man skulle fått lite extra om man sålt honom vidare i stället för slakt?

För att det är inte lättaste tiden att sälja häst just nu! :grin: Och en ardenner är kanske inte så eftertraktad på marknaden. Därav snabbar pengar och skicka på slakt än att vänta ut en köpare...Men nu var du inte intresserad av vad man kan begära för en ardenner om man ska sälja, utan vad man får i slaktpengar! :cool:

Först köper du en ardenner från polisen (de brukar vara billiga, bra om man inte har så mycket pengar mao..) sen kommer du och startar en tråd där du skriver att du går i "slaktartankar" och funderar på vad du skulle kunna få för en ardenner som väger 800 kg.

I ärlighetens namn, inser du inte vilken signal det sänder ut?

Bra början som ny på buke att göra sig ovän med många för en fråga som får dem flesta att gå i taket!

Bra början som ny på buke att göra sig ovän med många för en fråga som får dem flesta att gå i taket!

Men vad menar du nu?
De flesta? Vilka är det?
Jag går då inte i något tak eller känner att jag behöver bli ovän med någon för den frågar om vad slaktpriset är på?
Varför gör du det?
Vad har du med att göra om ts slaktar sin häst eller inte?
Och vad vet du om hästen i sig och varför ts funderar?

Efter vad vi vet kan ju hästen vara skadad, ha kroniska problem, eller helt enkelt inte fungera som ts tänkt.

Jösses, går folk i taket för att kor och grisar slaktas oxå, kan jag meddela att det finns de som föder upp hästar för slakt, varsågod explodera. :grin:

Det finns endel som reagerat på frågan, inte bara jag.
Kanske inte ovän ordagrant, men man gör sig inte vidare populär med en ganska så luddig fråga. Varför jag reagerar är på VARFÖR man inte ringer och frågar ett slakteri direkt, då får hon svar direkt och behöver inte vända sig till ett forum.

Om hästen nu har någon form av skada så skulle väl det framkommit såhär långt tycker jag i forumet. TS har som sagt gått i slaktartankar, men ska samtidigt inte slakta påstår h*n. Vill man ta bort hästen finns även alternativet att avliva på plats och inte välja slakteri som utväg.

TS föder inte upp hästen för slakt utan har från början köpt hästen från polisen men nu efter ett par månader går h*n i slaktartankar. Varför?

Vill man veta slaktpris kan man fråga vad det ligger på häst i dagsläget. inte skriva att man går i slaktartankar och vad för häst häst det gäller, vi vet att det det gäller ca 800 kg, alltså ardennern.

Det finns endel som reagerat på frågan, inte bara jag.
Kanske inte ovän ordagrant, men man gör sig inte vidare populär med en ganska så luddig fråga. Varför jag reagerar är på VARFÖR man inte ringer och frågar ett slakteri direkt, då får hon svar direkt och behöver inte vända sig till ett forum.

Om hästen nu har någon form av skada så skulle väl det framkommit såhär långt tycker jag i forumet. TS har som sagt gått i slaktartankar, men ska samtidigt inte slakta påstår h*n. Vill man ta bort hästen finns även alternativet att avliva på plats och inte välja slakteri som utväg.

TS föder inte upp hästen för slakt utan har från början köpt hästen från polisen men nu efter ett par månader går h*n i slaktartankar. Varför?

Vill man veta slaktpris kan man fråga vad det ligger på häst i dagsläget. inte skriva att man går i slaktartankar och vad för häst häst det gäller, vi vet att det det gäller ca 800 kg, alltså ardennern.

Jag undrar fortfarande då vad du har med det att göra?
Ts får väl t abort sin häst om hen vill, varför skulle hen behöva redogöra orsaken för oss?

Vad har då TS med vad slaktpriset att göra om h*n inte ska slakta? Vill man få ett svar av ren nyfikenhet så ringer man och frågar vad slaktpriset ligger på.

Visst får TS ta bort sin häst, alla måste vi fatta beslutet att ta bort häst någon gång i livet. Men TS går i funderingar om att slakta.
Hur man ens kan tänka på att tjäna pengar på att döda någon är för mig helt ofattbart...

Vad har då TS med vad slaktpriset att göra om h*n inte ska slakta? Vill man få ett svar av ren nyfikenhet så ringer man och frågar vad slaktpriset ligger på.

Visst får TS ta bort sin häst, alla måste vi fatta beslutet att ta bort häst någon gång i livet. Men TS går i funderingar om att slakta.
Hur man ens kan tänka på att tjäna pengar på att döda någon är för mig helt ofattbart...

Oj, du har en heltids hobby om du ska påpeka det i alla trådar där frågeställaren kan vända sig någon annanstans?
Detta forumet är väl fullt av trådar med frågor, man lätt kunnat fråga på ett annat ställe, eller varför inte bara använt google?

Men jösses, du äter inte kött förstår jag.

Liknande trådar

Hästmänniskan Är jag för stor för d-ponny?? Är ca 172 och väger ca 68 kg.
Svar
13
· Visningar
1 377
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
972
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
943
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka