Sv: Skyddsvästen utan på???
Man måste ha VÄLDIGT stor kavaj för att få plats med en klass III väst under. Det går hjälpligt (men man ser vanskapt ut) att gå och stå, men sen ska du kunna föra fram ARMARNA med, och då stramar det nästan alltid i sömmen vid axeln, så man måste upp ganska många storlekar för att få full rörelse, och då hänger kavajen och slänger mest på den del som man inte har väst på, fladdrar i armarna etc.
Jag har storlek 34 på kavaj (eller 170 cl går också bra) och måste ha 40 eller 42 för att få full rörelsefrihet med västen (Air-o-wear Beta III) under. GISSA hur snyggt (INTE) det är över armarna och baken t ex. Det ser horribelt ut, och jag måste ändå sy om kavajen (korta armarna etc).
Man skulle nog kunna måttsy en västanpassad kavaj, men JAG vill inte se ut som en Ninja Turtle!
Sen är det inte vackert med den utanpå heller, här har man en fin tävlingskavaj och så täcker man nästan hela med en ful väst. Fast jag är snygg när jag INTE sitter på hästen iaf, alltid något *s*
Och jag har västen när jag rider dressyr med - jag sitter inte upp ens på en sederad ridskoleponny utan väst, sen en ridolycka med en svår, permanent ryggskada för sex år sedan. (och ja jag hade väst vid olyckan och det räddade livet på mig)
En nättare klass II väst funkar bättre under dock, men jag anv inte annat än klass III

r