Skydd, benlindor, täcken mm på islandshäst?

Sv: Skydd, benlindor, täcken mm på islandshäst?

Har nog aldrig haft en massa täcken, skydd mm på någon ras. Har 2 täcken. Ett regn med fleece och ett fleecetäcke. Enda gångerna de används är när hon jobbats svettig.

Hon borstas men ryktas normalt inte på vintern, inga skydd, oklippt och på lösdrift.

hur högt är din "storhäst" mätt till?
Såg ut som en riktig trevlig unghäst du har :)

han är mätt till 149cm :angel:
inte direkt mycket över men ändock :rofl:
ska börja hoppträna honom lite from imorgon då jag gett mig på att vara med på en maskeradhoppning den 15/12 :eek:

Den lilla är en riktig pärla :love:

Är faktiskt noga med att ha täcken till hästana, även om de inte behöver ha täcke så ska man alltid ha hemma ifall de behöver.
Det var några år sedan sist jag klippte mina islandshästar & då hade de såklart täcke jämt, nu när de är oklippta & mest skrotar för tillfället så har de täcke vid -15 & kallare.

Enda benskydd jag använder vid ridning till ena valacken är boots om vi ska träna lite pass, annars ingenting.
Linda ben gör jag när de transporteras eller om ngn skulle ha gallor, men ingen av nuvarande hästar har de problemen heller.

oh :bump: kan man hoppas på att få se bilder från maskeradhoppningen sen? ;)

lycka till iaf :)

en tjej i min klass ska fota så bilder lär det bli :)

tillägg till mitt första inlägg, "storhästen" går även med länd/ridtäcke om jag inte skrev det :p

okey :) skojj!! :D kommer det vara fler islandshästar eller bara ni och massa "vanliga" pollar?

okey :) är "storhästen" då eller?

i hoppningen är det bara vi och en massa "vanliga".
Ási är helrakad (:

känns som om detta börjar spåra ut.
PM:a om du vill prata mer (:

Men Erro är ju visst klippt :p

Ási (aka Storhästen) är slutmätt på 149 tror jag.

Jaa, men lite på halsen, men det har ju växt ut helt nu :D :p
f.ö. så rakades Ási en gång till idag .. det växer som ogräs :eek:

Sv: Klippning

Nu är det ju såhär, att huruvida klippningen är "snygg" eller inte, har inte någon större betydelse eftersom man klipper för funktionen och inte för utseendet.

Håller helt med! Dessutom försvinner fettlagret i pälsen om den blir dyblöt av svett gång på gång!

Sv: Klippning

jag klipper först och främst för funktionen, men sen kan jag faktiskt vara hemsk och erkänna att jag t.ex. helklipper lite för utseendet.

I know, såg det förut (: så nu är han grååå igen.

Liknande trådar

Hästvård Jag har varit lite lat och inte klippt min häst ännu (och det behövs), han svettas och det tar jättelång tid för honom att torka...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: Siggan
·
Islandshäst Hej! Vi har en islandshäst som är oklippt och går utan täcke. Han hatar att ha täcke på sig och klarar sig bra utan täcke i.o.m den...
2
Svar
34
· Visningar
5 300
Senast: Boj
·
Utrustning Hej! Jag funderar på vad jag ska köpa för sorts täcke att ha på min islandshäst i hagen efter ridning om hon är svettig och det är...
2
Svar
27
· Visningar
5 062
Senast: Korven
·
D
Islandshäst Jag har en häst som kallas Dalla. I år kommer bli första hösten och vintern som jag rider henne ordentligt nästan varje dag. Hon får...
Svar
18
· Visningar
1 320
Senast: AktivaKarin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka