Skulle ni?

Golden_Heart

Trådstartare
Till er med barbiedockor och hästar till dessa, eller lundby dockor med hästar.
Om ni såg en affär med tillbehör till barbiehästar/ lundbyhästar som tex täcken, grimmor, schabrak, voljock, ryktpåsar, repgrimma - grimskaft, skulle ni gå in i denna o handla? Skulle sådana saker vara intressanta för er?

Sv: Skulle ni?

Till er med barbiedockor och hästar till dessa, eller lundby dockor med hästar.
Om ni såg en affär med tillbehör till barbiehästar/ lundbyhästar som tex täcken, grimmor, schabrak, voljock, ryktpåsar, repgrimma - grimskaft, skulle ni gå in i denna o handla? Skulle sådana saker vara intressanta för er?

Mina spontana tanke är att en sån butik skulle aldrig kunna bära sig... Alltså lutar det åt att det antingen är en leksaksbutik som har det som en del av sitt sortiment eller tex en ridsportsbutik. Till mig själv i den åldern då jag lekte med det så hade det nog varit intressant, till dottern har jag gjort en del själv och så har hon inte varit så väldigt intresserad.

svar NEJ.
Jag skulle inte vilja ge mina barn den inkörsporten till ridsportens prylhysteri redan vid barbiehäststadiet.

svar NEJ.
Jag skulle inte vilja ge mina barn den inkörsporten till ridsportens prylhysteri redan vid barbiehäststadiet.

Fast jag kommer ihåg att jag var rätt frustrerad över att barbiehästen inte var rätt utrustad, jag hade ju blivit lärd att det ska vara vojlock under sadeln, hur tränset såg ut, hur grimma såg ut osv Mina egna föräldrar var helt okunniga om hästar så jag gick ju enbart på vad jag hade lärt mig på ridskolan. Och jag fixade nog en hel del själv men som vuxen är jag nog den mest icke pryltokiga människan. När jag hade hästar själv så köpte jag enbart det som jag behövde osv Så jag tror inte att en sån grej skulle göra en prylhysterisk utan det är nog snarare grupptryck och personlighet.

Så olika det kan vara, jag brydde mig inte ett dugg om att leksakshästara inte hade autentiska grimmor/träns eller att det saknades vojlockar under plastsadlarna.

Jag hade nog inte gått in. Min erfarenhet av de där sakerna är att det billiga brukar se kasst ut och att det dyra är DYRT (med all rätt förmodligen, med tanke på att det dyra oftast är handgjort på ett annat sätt).

Jag tror att det blir svårt att få ruljans i ekonomin.

Så olika det kan vara, jag brydde mig inte ett dugg om att leksakshästara inte hade autentiska grimmor/träns eller att det saknades vojlockar under plastsadlarna.

Jag minns att jag tiggde till mig gamla filtbitar och klippte egna vojlock och "hästtäcken". Skitkul :)

Det gjorde jag med !
Och tog små tunna läderremmar och gjorde grimmor och träns av.
Det var nästan det roligaste med plasthästarna att få sy egna grejer.

Det gjorde jag med !
Och tog små tunna läderremmar och gjorde grimmor och träns av.
Det var nästan det roligaste med plasthästarna att få sy egna grejer.

Samma här! Och flätat garn i alla möjliga färger.. :D

Till TS, jag hade nog köpt det i en leksaksaffär, om priset var rimligt, men inte en butik enbart för det syftet, det låter alldeles för dyrt..

Rent spontant låter det som att det vore bättre att koncentrera sig på internethandel först, dels har du då chans att nå ut till hela Sverige och inte bara orten där du bor, samt att du då kan se hur intresset ser ut men utan att riskera riktigt lika mycket kapital i det. Rent spontant tror jag att det som butik med enbart den inriktningen kan vara svårt att gå runt, om det ska gå med plus.

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 221
Senast: Enya
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 309
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar