Skulle ni våga? Jättetacksam för svar!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Thera
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 003

Thera

Trådstartare
Jag har nu hittat en foderhäst, som vi planerar att hämta hem i helgen. Hon är beräknad att föla i slutet av mars, alltså är det inte speciellt långt kvar.

'Problemet' är att vi redan har ett dräktigt sto i stallet som ska ha i slutet av april, och hon är inte vaccinerad mot abortvirus.

Den inkommande hästen har stått i ett litet stall, med unghästar och andra dräktiga ston, alltså inga som varit ute på tävlingar.

Skulle ni våga ta hem det andra stoet med tanke på risk för virus?

Sv: Skulle ni våga? Jättetacksam för svar!

Jag skulle nog inte våga riktigt.

Jag hade nog vågat det. Om du litar på ägaren fullt ut vill säga.

tänk på att det viruset kan ligga latent i många många år utan att bryta ut!! hästarna kan alltså bära viruset även om dom inte är sjuka. särskilt dom som är vaccinerade.

så lite risk är det ju...

himla tråkigt om det skulle hända nåt. :crazy:

Tack för era svar!

Jag kollade upp en del, och det verkar som de flesta kastningar sker i månad 8, vilket min nya har passerat nu.

Dessutom så får man lita på ägarens ord, de har inte haft någon sjuk häst i stallet alls, samt att ingen häst kommit till eller varit iväg sen i somras då stona betäcktes.

Nu står i alla fall de båda gravida damerna i boxarna bredvid varandra och käkar kvällsmat.

Liknande trådar

Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 793
Senast: _Taggis_
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 964
Senast: Imna
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 396
Senast: Digbil
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 197
Senast: exotic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka