P
prallan
Jag skulle hämta mitt ena bonusbarn som är 16 år efter en helg med en kompis. När hen hoppar in i bilen har hen solglasögon på sätter sig hen i baksätet, vilket hen aldrig gör, men jag tänkte inte mer på det. Under vägen hem somnar hen heller aldrig hänt. När hen vaknar säger jag att något verkar konstigt, men hen förnekar. Jag börjar bli orolig så jag stannar bilen och ber hen ta av sig solglasögonen, jag får övertala hen att göra det. När hen har gjort det har hen en blåtira Jag blir jätteorolig och undrar var som hänt, hen gråter jättemycket men vill inte berätta. Jag tröstar och säger att hem och vila men sen måste vi faktiskt prata om det. Till saken hör att hen har aldrig pratat om sina känslor med sina föräldrar. Vilket hen vägrar göra nu med men ligger på sitt rum och gråter. Jag kontaktar BUP för rådgivning och de tipsar mig om att kontakta kompisens familj för att höra. Vilket vi gör, kontaktar kompisens mamma. Och får en historia, som kanske är sann eller inte. Hur som, bonusbarnet blir galen över att vi har lagt i oss i och förstört hens liv och talar inte med oss sen dess
Hur skulle ni hanterat situationen???
Hur skulle ni hanterat situationen???