Status
Stängd för vidare inlägg.

alazzi

Trådstartare
låta ditt barn fotograferas för reklam? Skulle du göra skillnad på om reklamen var för H&M eller för leksaker? Vilka företag skulle du absolut inte vilja att ditt barn gjorde reklam för?
 
Sv: Skulle du

Jag har gjort det. Viktor har fotograferats för en affisch som promotar företaget som tillhandahåller hans talpedagog. Jag hyste inga betänkligheter inför det, men skulle nog tänkt lite extra om det gällt något mer kommersiellt.
 
Sv: Skulle du

Jag skulle nog låta mina barn fotas för reklam om det inte skulle kräva allt för mycket jobb eller tid av mig och mina barn... Inte heller skulle jag tillåta att de fotades för reklam för saker som jag inte står för, tex tobak, vapen osv Men leksaker och liknade har jag inga som helst bekymmer, men jag tänker inte lägga ner någon tid på att få dem till det... ;) Men hoppar någon på mig på stan/bekantskaps kretsen så skulle jag överväga det ialla fall... :D
 
Sv: Skulle du

Jag hade nog kunnat tänka mej att låta mina barn vara med i nån reklam. Men bara om dom själv vill och om det är något vi kan "stå för" så att säga. Kan inte på rak arm säga vilka företag som jag inte skulle ställ upp för:crazy:
 
Sv: Skulle du

Jag skulle kunna tänka mig att låta min bebis medverka i reklam som jag själv skulle kunna tänka mig att medverka i. Jag har samma vilkor för mitt eget som mitt barns medverkande. Det är dock ganska omfattande vilkor, eftersom jag är väl medveten om mina värderingar. Inget som strider mot mina värderingar skulle jag kunna göra reklam för. Det är nog tur att jag inte jobbar som fotomodell...:crazy: ;)
 
Sv: Skulle du

Ja, vi har testat eftersom vi blev tillfrågade via bekanta om dottern kunde vara med i en fotografering av amningskläder (ni kan nog gissa märket...). Kommer till hösten.

Som en engångsgrej så absolut, kul att ha testat. Men det är inte en barnaktivitet, syftet med fotograferingen är ju inte att roa barnet. Det gör att man som förälder har ganska lite inflytande över arbetsschema och miljön. Det är också tröttande för barnet med alla nya intryck. Annars tror jag att barns utseende behandlas med respekt på de flesta fotograferingar i sverige, barn sminkas tex inte (är det något så redigeras det i efterhand).
 
Sv: Skulle du

Kan tillägga att jag skulle inte låta dottern ställa upp på sånt jag inte tror på eller som känns überkommersiellt, tex McDonalds eller nåt sånt. Men samtidigt är det enkelt att vara principfast så länge valet inte finns där. Blev dottern erbjuden tex 10-15000 för en dags arbete i en reklamfilm med McD så är det inte helt säkert att jag skulle säga nej. Hon kan ha stor nytta av de pengarna senare i livet tex när hon ska ta körkort.
 
Sv: Skulle du

Jag håller med om vad Snurrfian skriver samtidigt så har mino en poäng här:

Blev dottern erbjuden tex 10-15000 för en dags arbete i en reklamfilm med McD så är det inte helt säkert att jag skulle säga nej. Hon kan ha stor nytta av de pengarna senare i livet tex när hon ska ta körkort.

Jag hade nog valt att värdera varje erbjudande var för sig.

/Timsetim
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vill börja med att säga att jag kommer inte handla från Shein. Var och en gör som den vill men det är inte syftet med tråden. Dock får...
Svar
15
· Visningar
1 375
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hur stora rum har era barn? Vi funderar på att göra om lite men blir lite fundersamma på storleken på rummen. Vi skulle vilja göra två...
Svar
15
· Visningar
1 286
Senast: Imogen
·
Hästmänniskan Var på Jönköping Horse show och blev ”påhoppad” av en skoputsare som gjorde reklam för en skokräm. Han smorde in våra skor, och sen gick...
Svar
3
· Visningar
1 051
Senast: Milene
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
1 444
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp