Var vill du komma med tråden?Ok. Jag förstod inte ditt budskap tydligen.
Fråga igen. Tydligare.
Kunskap? Medhåll i dina åsikter? Någonstans att pysa ut din irritation?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var vill du komma med tråden?Ok. Jag förstod inte ditt budskap tydligen.
Fråga igen. Tydligare.
Nej..de som har fordringar är bovarÄr jag en bov alltså?
Tackar för detta.
Är skuldsaneringen en rättighet. Läste ett inlägg. Om någon med skulder. Och lite inlägg kring det.
Är utmätning orättvist ?
Och ja, helt medveten om att livet skiter sig.
Blir provocerad av svar... det är som om en obetald faktura drabbar ingen..eller staten. Nä. Det drabbar den som sålt på kredit
Diskutera?Var vill du komma med tråden?
Kunskap? Medhåll i dina åsikter? Någonstans att pysa ut din irritation?
Du vet att det inte är så @Sonic76Ja jag struntade i mina räkningar och festade upp pengarna jag inte hade.
Såklart
Därför jag har skulder nu..
Oansvarig och dum i huvudet
Inte totalt jävla under isen i väggen,i ett fruktansvärt förhållande, en grym vårdnadstvist(en del av skulden), pappa dog, syrran dog, mamma dog, mer katastrofer osv..
Nejdå jag sket i allt och levde loppan..
Eller inte
Nej..de som har fordringar är bovar
Men vad är det här för trams?Nej..de som har fordringar är bovar
Ja tänker man på t.ex alla dessa företag som beviljar konsumtionslån till höga räntor (inte ovanligt med räntor över 20 %) så har de fått bra betalt under åren gäldenären betalat.Varför tolkar du allt på sämsta möjliga vis?
Kreditföretagen har ju ett finger med i spelen och de har nog rätt ofta fått betalt även efter en sanering, eftersom det är en väg dit. De kvittar sen förlusten mot vinst och sparar skattekronor.
Vad umgås du med för människor egentligen?
Jag har inget av det beteendet i min närhet. Nej jag tvivlar inte på att det finns men om de sedan lyckas.
Det blir inte mycket till diskussion då du inte skriver vad du menar.Diskutera?
Vad händer...Du vet att det inte är så @Sonic76
Många av oss här vet också det. Försök att inte ta åt dig av en användares något onyanserade sätt att se på skuldsanering, det handlar inte om dig. Förstår att det är svårt såklart, men tryck på ignore om du kan och lita på att vi är fler som motsäger oss dumma kommentarer.
Ja jag struntade i mina räkningar och festade upp pengarna jag inte hade.
Såklart
Därför jag har skulder nu..
Oansvarig och dum i huvudet
Inte totalt jävla under isen i väggen,i ett fruktansvärt förhållande, en grym vårdnadstvist(en del av skulden), pappa dog, syrran dog, mamma dog, mer katastrofer osv..
Nejdå jag sket i allt och levde loppan..
Eller inte
Nej inte direkt.Förlåt, jag missade. Handlar den här tråden om dig?
Hittills har du mest bidragit med att fördöma de som hamnat i skuldfällan.Diskutera?
Nej inte direkt.
Bara en del frågor jag fått av ts som fick mig att känna mig som en bov
Personligt eller inte, det har varit en del ganska nedsättande inlägg om de som hamnar i skuldfällan. Det är inte konstigt att någon som hamnat där och troligen är extra sårbar tar åt sig.Jag har inte alls uppfattat att den skulle vara personlig. Det kan vara fel.
Det blir inte mycket till diskussion då du inte skriver vad du menar.
Fördömer ingen.Hittills har du mest bidragit med att fördöma de som hamnat i skuldfällan.
Skuldsanering är en andra chans att komma tillbaks till samhället och inte för evigt betala på skulder man aldrig har en chans att komma ikapp. Unnar du inte folk en andra chans? Klart att det finns en och annan som lycks smita igenom och utnyttjar systemet, men för att få skuldsanering ska du vara ordentligt under isen.
Någon (@Sonic76 ) blir illa berörd av ditt sätt att uttrycka dig om personer som beviljas skuldsanering. Någon annan (jag) svarar den personen.Vad händer...